Home › Forums › Matlagning och Recept › Tonfiskrecept!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2008 at 21:49 #685870Anonym anvandareMember
mixa ihop med stavmixer:
en konservburk sojabönor
en burk tonfisk i vatten
vitlök
curry
örter
örtsaltFORMA TILL BIFFAR O STEK
SKITGOTT!!
30 januari, 2008 at 22:04 #685871Anonym anvandareMemberJag har ju verkligen inte i denna tråd att göra, för jag e inte någon köks människa…. men bara för att jag själv blev så jäkla överraskad att det blev gott..!!!!!:p
kom precis hem från kvälsprommenad och var både trött och hungrig.. ingenting fixat i matväg heller, så jag högg
en burk krossade tomater,
slängde i en burk tonfisk och
en halv burk svarta bönor….
chilipasta, grillkrydda och vitlök.
Detta blev en STOOOR tallrik tonfiskgryta som va mumma.räknade inte, men överslag så:
1 burk kross 60kcal
1/2 svarta bön 130kcal
1 burk tonfisk 110kcal
ca 300kcal= riktigt mycket mat!!!:up:30 januari, 2008 at 22:28 #685872Anonym anvandareMemberAnna Lübeck wrote:Jag har ju verkligen inte i denna tråd att göra, för jag e inte någon köks människa…. men bara för att jag själv blev så jäkla överraskad att det blev gott..!!!!!:pkom precis hem från kvälsprommenad och var både trött och hungrig.. ingenting fixat i matväg heller, så jag högg
en burk krossade tomater,
slängde i en burk tonfisk och
en halv burk svarta bönor….
chilipasta, grillkrydda och vitlök.
Detta blev en STOOOR tallrik tonfiskgryta som va mumma.räknade inte, men överslag så:
1 burk kross 60kcal
1/2 svarta bön 130kcal
1 burk tonfisk 110kcal
ca 300kcal= riktigt mycket mat!!!:up:se där! man kan om man vill!
25 mars, 2008 at 23:30 #685873Anonym anvandareMemberTänkte bara visa att denna tråden finns för er som inte vet om den
Eller ja jag vill ha nya recept. Gärna som går att äta vid deff.29 april, 2008 at 11:41 #685874Anonym anvandareMemberMåste trycka lite för detta receptet!
gjorde det igår och oj va gott det va!gjorde lite extra så det e lite värme mat till ikväll
Anna75 wrote:Världens godaste tonfiskbiffar (går snabbt att göra oxå):Blanda:
1 burk tonfisk
1 ägg f(ör att binda smeten)
Riven lök+morot
dijonsenap
salt, svartpeppar, chilipeppar( skivade oliver. inte nödvändigt men lite extra gott och bra fett)
Krama ur vätska och forma biffar. Stek sedan ca 3-5 min på varje sida5 juni, 2008 at 21:21 #685875Anonym anvandareMemberHittade det här receptet i en GI-bok hemma och tycker att det är riiktigt gott:
1 brk avrunnen burk tonfisk
1 dl blandade bönor eller kikärtot (Go Green)
½ finhackad rödlök
2 msk creme fraiche
mycket peppar, salt och lite cayennepeppar.Rör ihop
2 februari, 2009 at 10:37 #685876Anonym anvandareMemberMin enkla favorit.
Koka fullkornspast (skruvar är min favvo )
Rör ner önskad mängd tonfisk
Kasta i önskad mängd creme coisine (creame freasche -stavning?) smak av tomat och vitlök.Sen e de bara ta den största sked du har o starta o sleva i sig.. galet gott o enkelt.!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.