Tonfiskrecept

Home Forums Matlagning och Recept Tonfiskrecept

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • Author

tonfisksallad brukar jag göra, 2 burkar tonfisk, ris, majs, ärtor, gurka, rödlök och kokta äggskivor :P

Tonfisksallad var länge sedan. Tack för tipset denada, det skall defenitivt förberedas och medtagas till stranden i helgen!

Niklas Sjöö wrote:
    Tonfisksallad var länge sedan. Tack för tipset denada, det skall defenitivt förberedas och medtagas till stranden i helgen!

Släng i lite pasta (penne) i med olja,italiensk salladskrydda så har du en pastasallad! :D

Flessa wrote:
    Eller råsekt potatis som legat och kallnat i kylen något dygn (kokt går lika bra) Underbart gott i alla slags sallader. Kall Qinoua är en kanonfavorit från min sida med. :)

Flessa du är nog potatis guden :D

Flessa wrote:
    Men kall potatis är ju så jävla gott. Har totalt slutat med pasta & riss edan jag började ladda kylen med potäter. :ike:

Håller med att potatis är gott men kan helt enkelt inte äta det så mycket behöver mitt ris,pasta.

Flessa wrote:
    Defineria ”behöver”.?

Potatis innehåller helt enkelt inte tillräckligt kalorier och kolhydrater för mig.

Potatis har väl dessutom ett högt mättnadsindex som kan försvåra för dem som behöver kalorierna och har desto svårare att äta vid mättnadstillstånd.

Niklas Sjöö wrote:
    Potatis har väl dessutom ett högt mättnadsindex som kan försvåra för dem som behöver kalorierna och har desto svårare att äta vid mättnadstillstånd.

+1 Ja kan helt enkelt inte äta potatis och hamna på kalori överskott.

Flessa wrote:
    Allright.

Men kötra potatis med mixer med avokado & grejer och göra en go röra att ha till maten är gött. :P

Potatismos även kallad fast då med grädde och smör

dubbelpost… varför kan man inte radera inlägg?

En byggare berättade för mig att han körde ner tonfisk och vatten i en mixer, hälla i ett glas och dricka :(

Inget bra recept men lite roligt hur somliga lider i onödan :)

Niklas Sjöö wrote:

Potatisklyftor är ju bra då. Det är ju lite mer kaloririkt och hur gott som helst. Det går ju inte sluta äta det när man sitter och doppar i nån god sås.

Jag brukar steka den i lite grillsås o krydda så blir de smarrigt :) annars kan man blanda det med lite köttfärs eller kebabkött så smakar de genast bättre.

faran wrote:
    Potatisklyftor är ju bra då. Det är ju lite mer kaloririkt och hur gott som helst. Det går ju inte sluta äta det när man sitter och doppar i nån god sås.

Det förutsätter att man ringlar olja över klyftorna (vilket många undviker). Såsen i sig kan man även äta med kokt potatis. Fast jag förstår vad du menar, samma gäller med chips och pommes frites. Så länge det finns dipp finns det ingen hejd. Man bara äter… Och äter… Och äter… :up:

Niklas Sjöö wrote:
    Det förutsätter att man ringlar olja över klyftorna (vilket många undviker). Såsen i sig kan man även äta med kokt potatis. Fast jag förstår vad du menar, samma gäller med chips och pommes frites. Så länge det finns dipp finns det ingen hejd. Man bara äter… Och äter… Och äter… :up:

Ja det är precis det jag menar. Går inte sluta. :)

Men en person som anser att potatis inte innehåller tillräckligt mycket kalorier har nog inget problem med att ringla över olja.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.