Home › Forums › Matlagning och Recept › Tonfiskrecept
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2010 at 12:48 #403502Anonym anvandareMember
tonfisksallad brukar jag göra, 2 burkar tonfisk, ris, majs, ärtor, gurka, rödlök och kokta äggskivor
22 juli, 2010 at 12:58 #403503Anonym anvandareMemberTonfisksallad var länge sedan. Tack för tipset denada, det skall defenitivt förberedas och medtagas till stranden i helgen!
22 juli, 2010 at 16:35 #403504Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Tonfisksallad var länge sedan. Tack för tipset denada, det skall defenitivt förberedas och medtagas till stranden i helgen!Släng i lite pasta (penne) i med olja,italiensk salladskrydda så har du en pastasallad!
22 juli, 2010 at 21:22 #403505Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Eller råsekt potatis som legat och kallnat i kylen något dygn (kokt går lika bra) Underbart gott i alla slags sallader. Kall Qinoua är en kanonfavorit från min sida med.Flessa du är nog potatis guden
23 juli, 2010 at 11:21 #403506Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Men kall potatis är ju så jävla gott. Har totalt slutat med pasta & riss edan jag började ladda kylen med potäter. :ike:Håller med att potatis är gott men kan helt enkelt inte äta det så mycket behöver mitt ris,pasta.
23 juli, 2010 at 21:37 #403507Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Defineria ”behöver”.?Potatis innehåller helt enkelt inte tillräckligt kalorier och kolhydrater för mig.
23 juli, 2010 at 23:51 #403508Anonym anvandareMemberPotatis har väl dessutom ett högt mättnadsindex som kan försvåra för dem som behöver kalorierna och har desto svårare att äta vid mättnadstillstånd.
24 juli, 2010 at 00:10 #403509Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Potatis har väl dessutom ett högt mättnadsindex som kan försvåra för dem som behöver kalorierna och har desto svårare att äta vid mättnadstillstånd.+1 Ja kan helt enkelt inte äta potatis och hamna på kalori överskott.
24 juli, 2010 at 11:14 #403510Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Allright.Men kötra potatis med mixer med avokado & grejer och göra en go röra att ha till maten är gött.
Potatismos även kallad fast då med grädde och smör
24 juli, 2010 at 11:15 #403511Anonym anvandareMemberdubbelpost… varför kan man inte radera inlägg?
24 juli, 2010 at 14:26 #403512Anonym anvandareMemberEn byggare berättade för mig att han körde ner tonfisk och vatten i en mixer, hälla i ett glas och dricka
Inget bra recept men lite roligt hur somliga lider i onödan
24 juli, 2010 at 14:54 #403513Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Potatis har väl dessutom ett högt mättnadsindex som kan försvåra för dem som behöver kalorierna och har desto svårare att äta vid mättnadstillstånd.Potatisklyftor är ju bra då. Det är ju lite mer kaloririkt och hur gott som helst. Det går ju inte sluta äta det när man sitter och doppar i nån god sås.
24 juli, 2010 at 17:34 #403514Anonym anvandareMemberJag brukar steka den i lite grillsås o krydda så blir de smarrigt annars kan man blanda det med lite köttfärs eller kebabkött så smakar de genast bättre.
24 juli, 2010 at 18:05 #403515Anonym anvandareMemberfaran wrote:Potatisklyftor är ju bra då. Det är ju lite mer kaloririkt och hur gott som helst. Det går ju inte sluta äta det när man sitter och doppar i nån god sås.Det förutsätter att man ringlar olja över klyftorna (vilket många undviker). Såsen i sig kan man även äta med kokt potatis. Fast jag förstår vad du menar, samma gäller med chips och pommes frites. Så länge det finns dipp finns det ingen hejd. Man bara äter… Och äter… Och äter… :up:
25 juli, 2010 at 16:46 #403516Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Det förutsätter att man ringlar olja över klyftorna (vilket många undviker). Såsen i sig kan man även äta med kokt potatis. Fast jag förstår vad du menar, samma gäller med chips och pommes frites. Så länge det finns dipp finns det ingen hejd. Man bara äter… Och äter… Och äter… :up:Ja det är precis det jag menar. Går inte sluta.
Men en person som anser att potatis inte innehåller tillräckligt mycket kalorier har nog inget problem med att ringla över olja.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.