Torsk i ugnen?

Home Forums Matlagning och Recept Torsk i ugnen?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Hur göra den godast? Bara slänga i en form och slänga med frysta grönsaker sen är det klart? Kanske är nog så gott?

Ska köra en rejäl deff när tjejen är i brazilien.

Jag brukar ta 3 block alaska polok (tinade) o lägga i en form, slänger i lite bysselkål i fomen oxå o sen häller jag över 2 burkar krossade tomater, på med lite oregano o aromat, sen i in i ugnen i typ 25 min 225 gr.

Skogshuggarn wrote:
    Jag brukar ta 3 block alaska polok (tinade) o lägga i en form, slänger i lite bysselkål i fomen oxå o sen häller jag över 2 burkar krossade tomater, på med lite oregano o aromat, sen i in i ugnen i typ 25 min 225 gr.

Och äter ris till det eller? Jag tänkte om man ökarp å med mer grönsaker kanske man inte behöver ris?

Gör små foliepaket av varje torskfilé. I paketet lägger du först torsken och därefter en citronskiva och en halv limeskiva. Krydda med dragon och lite citronpeppar. Packa ihop det och in i ugnen. 200 grader i en kvart. Servera med ris och sparris/broccoli.

Mirre wrote:
    Gör små foliepaket av varje torskfilé. I paketet lägger du först torsken och därefter en citronskiva och en halv limeskiva. Krydda med dragon och lite citronpeppar. Packa ihop det och in i ugnen. 200 grader i en kvart. Servera med ris och sparris/broccoli.

låter smaskens! måste provas

sukram wrote:
    Och äter ris till det eller? Jag tänkte om man ökarp å med mer grönsaker kanske man inte behöver ris?

Äter massor av broccoli till det, ev lite fullkornsbulgur oxå
    Beror helt på vilket stadie av dieten det är.

gräslök är ett måste på torsk i ugn:emo-thumb

Purjolök, svamp (helst champinjoner),block med torsk (ca400g), lite vatten, dragon, dill, salt, vitpeppar, 2dl lätt creme fraich och riven ost..200grader – 20 min senare – MUMMA ;-)

Skogshuggarn wrote:

jag testade den här i förrgår och den var super, först med potatismos och sen med fullkornsbulgur :emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.