Home › Forums › Matlagning och Recept › Tyvärr, less på ägg.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2010 at 12:09 #69110Anonym anvandareMember11 april, 2010 at 12:09 #502816Anonym anvandareMember
Nu har jag ätit ägg varje morgon i snart 4 år.
Jag har väldigt sällan missat en frukost med allt jag äter + mina två kokta ägg.
Tillslut smakar det inte lika gott,haha.
Jag vill höra om det finns något man kan äta istället då som inte kostar mycket, smakar bra och som man kan äta brevid musli (yoghurt med nötter osv.)Ingen kesella dock.
Gillar att äta yoghurt, min mage mår bäst av på morgonen så inga andra mejeriprodukter tack.Snälla, håll er till topic, det spårar alltid ut när folk försöker rätta varandra eller visa att deras ord är mer rätt.
Tack.11 april, 2010 at 12:10 #502817Anonym anvandareMemberHar du provat att steka äggen? Eller ät en köttbit?
Alternativt skippa äggen helt. Vad består resten av frukosten av?
11 april, 2010 at 12:11 #502818Anonym anvandareMemberMakrill i tomatsås.
11 april, 2010 at 12:18 #502819Anonym anvandareMemberJag äter ofta kött till frukost. Senaste dagarna har det varit grytbitar av fläskkött och ofta är det stekt nötfärs. Även lever äter jag ganska ofta till frukost.
Nu har jag fryst fläskfärs som ligger och tinar och det lär bli frukosten de närmaste kommande dagarna.
11 april, 2010 at 14:15 #502820Anonym anvandareMemberät vad du vill i 1-2 veckor. sen pallar du 4 år till it´s all in your mind.
11 april, 2010 at 15:15 #502821Anonym anvandareMemberDu kan ju göra en äggröra eller omelett och röra ner lite skinka, bacon, kryddor osv, osv för att få lite variation!
11 april, 2010 at 17:52 #502822Anonym anvandareMemberOst, själv festar jag gärna på 50-100 g ost till frukost.
Finns mellan 5% fett och drygt 30% fett.Själv gillar jag Västan 5% och Ica Gott liv 9%
Vet att du inte villa ha mejeriprodukter, men antog du inte menade ost då.
11 april, 2010 at 19:27 #502823Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:vet dock inte hur väl det mättar, fast det är ju o andra sidan individuelltJag tycker ost mättar sjukt bra. Fett från mejeriprodukter tycker jag är mättande och än mer är proteinet från ost riktigt mättande.
Salt mat med mättat fett och mycket protein tycker jag dessutom är optimalt för att inte få sötsug.
11 april, 2010 at 19:48 #502824Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:aha okej! gött :up:den sista kombinationen ska klart provas. av någon anledning har jag fått för mig att jag fått höra att salt inte skall vara så bra :what: men aja kanske har hört för många amerikaner snacka. dom är ju livrädda för salt
Jag är inte alls säker på att saltvarningarna är mycket att ta på allvar. Det har varit väldigt inne att varna för salt men jag tror faktiskt inte det är något att oroa sig för om man inte lider av njurproblem eller har dåliga njurar i släkten.
Dessutom kan du ju gå tillbaka till mitt tidigare inlägg som handlar om mjölkprodukters positiva effekt på blodtryck. Skulle då mycket salt eventuellt vara negativt för blodtrycket går det kanske på ett ut.
Man kanske känner sig lite svullen eftar mycket salt men farligt tror jag inte att det är sålänge det inte blir superextremt.
11 april, 2010 at 23:58 #502825Anonym anvandareMemberSalt påverkar bara de som är känsliga för saltets påverkan av blodtrycket. Ändrar sista decimalen i värdena…
I övrigt återabsorberar kroppen sisådär 1 kg natrium per dygn, motsvarande 2,5 kg bordssalt.
12 april, 2010 at 00:22 #502826Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Kör på Herbarmare Örtsalt då. :up:Inget ”vanligt” salt där i över huvud taget, bara massor konstiga örter. :p Men det smakar skitgott, är standard på vad fan jag än äter.
Lessen Flessa, huvudingridiens är havssalt:p
12 april, 2010 at 05:45 #502827Anonym anvandareMemberJag äter annars ca: 3dl lätt naturellyoghurt.
En näve nötter & gojibär samt 1dl havregrynsmusli.
Dricker också juice varje morgon, men slutar med det då ca: 2dl innehåller 90 – 100kcal = ca: 700kcal på 1 vecka = onödiga kcal.Ska börja med grönte men som sagt vill ha något slags mer protein.
Är det illa att lägga bort äggen och köra pullver?12 april, 2010 at 06:38 #502828Anonym anvandareMemberArmin wrote:Ska börja med grönte men som sagt vill ha något slags mer protein.Det fick du ju massa exempel på också.
12 april, 2010 at 17:58 #502829Anonym anvandareMemberTack för svaren allihop, det var helt värdelöst och hjälpte mig inte speciellt mycket!
Haha, skojar bara, tack! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.