Vad äter ni på kvällen?

Home Forums Matlagning och Recept Vad äter ni på kvällen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

Tycker det är svårt att få i sig nåt bra på kvällen strax innan lagdax. Brukar vara klar med träningen runt 6, har fått i mig middag runt 7. Blir väldigt sötsugen senare på kvällen och blir lätt att man trycker i sig något som inte är så nyttigt. Nån som har något bra förslag på vad man ska stoppa i sig?

jag äter 250g kvarg med havregryn i + 2 ägg

Förlåt men snälla använd sökfunktionen, det finns verkligen mängder med såna här trådar. En verkar till och med vara aktuell as we speak.

5 stekta ägg och 1 liter mjölk brukar vara standard till kvällsfika samt frukost.

Lättkesella tillsammans med nån frukt gör att magen blir nöjd och du sover gott!

Emol wrote:
    5 stekta ägg och 1 liter mjölk brukar vara standard till kvällsfika samt frukost.

Varför 1L mjölk innan läggdags det är ju svinmkt kolhydrater, snabba dessutom?

Jag äter oftast 500g kvarg + 40g vassle + 500-1000g bär.

Jag äter som regel dagens största mål strax innan läggdags. Vet inte om det är optimalt ur en fysiologisk synvinkel, men jag trivs bra med det hela. Maten kan vara vad som helst. Hederlig husmanskost, några rejäla mackor, en takeaway.

Skönt att gå till sängs och vara rejält mätt. :)

meeper wrote:
    Jag äter som regel dagens största mål strax innan läggdags. Vet inte om det är optimalt ur en fysiologisk synvinkel, men jag trivs bra med det hela. Maten kan vara vad som helst. Hederlig husmanskost, några rejäla mackor, en takeaway.

Skönt att gå till sängs och vara rejält mätt. :)

:up: Man ska SÄLLAN ändra på saker som funkar bra på sig själv!

en lättkesella med funlight :) fyfan va gott det e

Hazeblazer wrote:

Jag äter oftast 500g kvarg + 40g vassle + 500-1000g bär.

Ja? Skulle det vara någon fara med att äta kolhydrater på kvällen?

Hazeblazer wrote:

Nej det är inte ”svinmycket” kolhydrater (ca. 50g) och nej laktos är inte en snabb kolhydratkälla. Ingen ”optimal” kolhydratkälla ur andra perspektiv men snabbt är det inte.

Enda anledningen att inte dricka massa mjölk som kvällsmål är väl risken för att få stiga upp och pissa ett par gånger. Slipper man det bekymret ser jag ingen direkt anledning att skippa det.

Eddie Vedder wrote:
    Nej det är inte ”svinmycket” kolhydrater (ca. 50g) och nej laktos är inte en snabb kolhydratkälla. Ingen ”optimal” kolhydratkälla ur andra perspektiv men snabbt är det inte.

Enda anledningen att inte dricka massa mjölk som kvällsmål är väl risken för att få stiga upp och pissa ett par gånger. Slipper man det bekymret ser jag ingen direkt anledning att skippa det.

On: Allt jag kommer över, oftast müsli , yoghurt eller nått liknande. Faktiskt så lägger jag mig oftast hungrig eftersom ja inte vill väcka päronen med min matlagning :|

Mranderson wrote:
    off: Älskar när du sätter okunniga folk på plats när de slänger ur sig saker som de igentligen inte har någon aning om

On: Allt jag kommer över, oftast müsli , yoghurt eller nått liknande. Faktiskt så lägger jag mig oftast hungrig eftersom ja inte vill väcka päronen med min matlagning :|

Det är ju knappast optimalt eller ens bra att lägga sig hungrig. Speciellt inte om du nyligen tränat också. Är du hungrig, så gäller grundregeln. ÄT.

Mranderson wrote:
    off: Älskar när du sätter okunniga folk på plats när de slänger ur sig saker som de igentligen inte har någon aning om

Okunnig? Alla har sina åsikter, har du föresten sätt hur Hazeblazer ser ut?Okunig är han inte;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.