Vad äter ni på kvällen?

Home Forums Matlagning och Recept Vad äter ni på kvällen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author

här har du några bilder på han [http://forum.body.se/showthread.php?p=494630#post494630]

Hazeblazer wrote:
    Varför 1L mjölk innan läggdags det är ju svinmkt kolhydrater, snabba dessutom?

Jag äter oftast 500g kvarg + 40g vassle + 500-1000g bär.

Jag äter det för att jag blir mätt, klarar inte att sova på fastande mage. Sen hur det påverkar mig märks ju i längden, hittills fungerar det i alla fall. :emo-thumb

Celox wrote:
    Okunnig? Alla har sina åsikter, har du föresten sätt hur Hazeblazer ser ut?Okunig är han inte;)

För det första så spelar utseendet ingen roll varesig man e okunnig eller inte. Sen så tycker jag inte att eddies inlägg låter som en ”åsikt” utan mer som ren, skär fakta.

Kvällen brukar vara den tiden då jag inte är stressad, så jag brukar passa på att äta väldigt mycket. Precis innan sängdags blir det oftast mjölk, kasien m.m.

Försöker så i mig så lite carbs som möjligt ca 30 min innan läggdags, för att inte minska GH utsöndringen.

På kvällen e det fross som gäller. Oftast på helgkvällar smäller ja i mig glass med varma bär (helst blåbär/hallon) .

Dock vardagar brukar jag komma hem vid 21 efter träning och då tar jag några mackor + proteinpulver :)

Mranderson wrote:
    För det första så spelar utseendet ingen roll varesig man e okunnig eller inte. Sen så tycker jag inte att eddies inlägg låter som en ”åsikt” utan mer som ren, skär fakta.

Eller hur,hur tror du då att han byggde sina musskler?Bara för att man säger nåt som inte direkt passar dig eller någon annan bör man inte bli förklarad som okunnig.

Robert Svensson wrote:
    Men eftersom han ser ut som han gör så bara måste man kunna allt eller?
    Kolla på Eddie då? Det går in två st Eddie i Haze. :emo-thumb

Alltså bara för att man ser ut på ett visst sätt behöver inte betyda att man vet vad man snackar om.

Bara för att man inte kan nåt,allt,behöver man inte bli kallad för ”okunnig”
    Det var det jag reagerade på.

Jag äter keso,kesella och dricker whey 80 på kvällen.

Shrimpy wrote:
    På kvällen e det fross som gäller. Oftast på helgkvällar smäller ja i mig glass med varma bär (helst blåbär/hallon) .

Dock vardagar brukar jag komma hem vid 21 efter träning och då tar jag några mackor + proteinpulver :)

Avslutar ofta mina kvällsmål (se tidigare inlägg) med en tallrik hallonkräm tillsammans med just varma hallon och blåbär. Riktigt god kombination!

meeper wrote:
    Avslutar ofta mina kvällsmål (se tidigare inlägg) med en tallrik hallonkräm tillsammans med just varma hallon och blåbär. Riktigt god kombination!

Jo, bär har en förmåga att vara pricken över det lilla i:et vilket gör det extra gött att sova sen ^^

Celox tack för att du lägger goda ord för mig :D..

Nä jag hade fel vad gällde kolhydraterna i mjölk. Jag trodde faktiskt dom va snabba eftersom det heter ”mjölksocker” men så va det tydligen inte man lär ju sig nya saker hela tiden 8).

Kycklingklubbor och spenat äter jag på kvällen ca 3ggr vecka ;)

Hazeblazer wrote:
    Varför 1L mjölk innan läggdags det är ju svinmkt kolhydrater, snabba dessutom?

Jag äter oftast 500g kvarg + 40g vassle + 500-1000g bär.

1 kilo bär!! :yikes: Jävlar vad dyrt det måste vara

Kung Bruno wrote:
    25 spänn för vissa bärsorter om man väljer rätt märken. Men du kanske kör med armani-bär?

Hehe, jag har för mig att Euroshoppers hallon (500 g) kostar runt 25:-.
    Och att deras jordgubbar (1 kg) också kostar runt 25:-.
    Jag hade i af aldrig lagt typ 175 :-/veckan på bär dock.
    Vet inte ens om jag får ner så mycket på en gång heller..

Kung Bruno wrote:
    25 spänn för vissa bärsorter om man väljer rätt märken. Men du kanske kör med armani-bär?

Jag brukar köpa Euroshopperbär jag också. Dock så blir ju 500 g hallon för 25 spänn x 2 per DAG rätt saftigt. Bär för ca 1500 spänn i månaden :yikes: Dvs om man äter varje dag :D

Beroende på när jag tränat så kan det bli en middag.
    Ofta havregryn med nått protein rikt, eller omellet och bröd.

Så avslutar jag alltid innan läggdags med 50g vassle.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.