Vad finns i erat skafferi, kyl och frys?

Home Forums Matlagning och Recept Vad finns i erat skafferi, kyl och frys?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

Kycklingfilé, tonfisk, havregryn, rågflingor pasta, krossade tomater, mjölk, rökt kalkon, Wasa husman, kesella och färsk frukt och grönsaker har jag alltid hemma, alternativt står det på shoppinglistan!

Detta finns oftast hemma:

Kyl: lättmjölk, lättkesella, ägg, mjukost, senap, soja, skivat kalkonbröst, geisha cholklad…
    Frys: Ren- och älgkött, kycklingfiléer, potatiskroketter, hamburgare, glass, blåbär, vinbär, jordgubbar, bärsaft…
    Skafferi: Grovlimpa, hamburgerbröd, havregryn, div frön, linser och bönor, några olika mjölsorter, socker, pasta, ris, saft, kakao, vaniljsocker, bakpulver…
    I den svala klädskrubben: proteinpulver, gainer för nödsituationer samt potatis.
    På bänken: apelsiner, bananer & cashewnötter.

Frys: kycklingfileer, lax i portionsbitar, skinka, nötfärs och grovt bröd
    Kyl: Ägg, keso, grönsaker, potatis, sambal oelek och minimjölk
    Skafferi: Tonfisk, fullkornspasta, kryddor, nötter, russin, banan, äpple, päron, vindruvor, apelsin, kiwi, havregryn och proteinpulver.

morsan köper ju så den e knökad med mängder av käk =) orka rabblar inte upp allt men det finns från sjockis mat till ultravegan =) hehe

this!

Detta var en knivig uppgift. Jag är som en hamster och alltid har mina lager välfyllda med allt som kan tänkas behövas – det kan ju bli krig eller nödår. Jag gör ett försök…

Kyl: Ost, A-yoghurt, smör, grädde, potatis, lök, vitlök, morötter, färska grönsaker.

Frys: Många kilo kalvkött (bitar+malet), fläskkött, laxfilé, röding, vit fiskfilé, kycklingfilé, lite olika sorters korvar, svamp och bäver. Brukar normalt ha massor med vilt (älg/ren) men inte i år.

Skafferi: Kaffe, pasta, ris, bulgur, linser, buljongtärningar, krossad tomat, tonfisk, torkad svamp, mjöl, havregryn, vin, sprit!

Det känns som om jag har glömt jättemycket… frukt tex.

waco3000 wrote:
    bäver.

Bäver säger du, intressant, är det gott?

Hej Gober! Jag känner ofta ett behov av att komma med dumma kommentarer, men jag ska vara snäll för en gångs skull:|.
    Den där ”bäverjäveln” hamnade i min frysbox för jag var så himla nyfiken. Jag idkade lite byteshandel med en kamrat och vips hade jag kokat ihop en bävergryta av självaste kroppen. Jag tyckte det blev gott=ätbart och även dem jag bjöd. Köttet var dock ganska grovtrådigt. Jag har låren kvar i frysen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom:what:.

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.