Home › Forums › Matlagning och Recept › Vad finns i erat skafferi, kyl och frys?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 mars, 2006 at 14:08 #410848Anonym anvandareMember
Kycklingfilé, tonfisk, havregryn, rågflingor pasta, krossade tomater, mjölk, rökt kalkon, Wasa husman, kesella och färsk frukt och grönsaker har jag alltid hemma, alternativt står det på shoppinglistan!
6 mars, 2006 at 16:04 #410849Anonym anvandareMemberDetta finns oftast hemma:
Kyl: lättmjölk, lättkesella, ägg, mjukost, senap, soja, skivat kalkonbröst, geisha cholklad…
Frys: Ren- och älgkött, kycklingfiléer, potatiskroketter, hamburgare, glass, blåbär, vinbär, jordgubbar, bärsaft…
Skafferi: Grovlimpa, hamburgerbröd, havregryn, div frön, linser och bönor, några olika mjölsorter, socker, pasta, ris, saft, kakao, vaniljsocker, bakpulver…
I den svala klädskrubben: proteinpulver, gainer för nödsituationer samt potatis.
På bänken: apelsiner, bananer & cashewnötter.7 mars, 2006 at 00:40 #410850Anonym anvandareMemberFrys: kycklingfileer, lax i portionsbitar, skinka, nötfärs och grovt bröd
Kyl: Ägg, keso, grönsaker, potatis, sambal oelek och minimjölk
Skafferi: Tonfisk, fullkornspasta, kryddor, nötter, russin, banan, äpple, päron, vindruvor, apelsin, kiwi, havregryn och proteinpulver.27 mars, 2006 at 18:18 #410851Anonym anvandareMembermorsan köper ju så den e knökad med mängder av käk orka rabblar inte upp allt men det finns från sjockis mat till ultravegan hehe
29 december, 2010 at 17:58 #410852Anonym anvandareMemberthis!
22 januari, 2011 at 21:25 #410853Anonym anvandareMemberDetta var en knivig uppgift. Jag är som en hamster och alltid har mina lager välfyllda med allt som kan tänkas behövas – det kan ju bli krig eller nödår. Jag gör ett försök…
Kyl: Ost, A-yoghurt, smör, grädde, potatis, lök, vitlök, morötter, färska grönsaker.
Frys: Många kilo kalvkött (bitar+malet), fläskkött, laxfilé, röding, vit fiskfilé, kycklingfilé, lite olika sorters korvar, svamp och bäver. Brukar normalt ha massor med vilt (älg/ren) men inte i år.
Skafferi: Kaffe, pasta, ris, bulgur, linser, buljongtärningar, krossad tomat, tonfisk, torkad svamp, mjöl, havregryn, vin, sprit!
Det känns som om jag har glömt jättemycket… frukt tex.
22 januari, 2011 at 22:33 #410854Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:bäver.Bäver säger du, intressant, är det gott?
23 januari, 2011 at 01:01 #410855Anonym anvandareMemberHej Gober! Jag känner ofta ett behov av att komma med dumma kommentarer, men jag ska vara snäll för en gångs skull:|.
Den där ”bäverjäveln” hamnade i min frysbox för jag var så himla nyfiken. Jag idkade lite byteshandel med en kamrat och vips hade jag kokat ihop en bävergryta av självaste kroppen. Jag tyckte det blev gott=ätbart och även dem jag bjöd. Köttet var dock ganska grovtrådigt. Jag har låren kvar i frysen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom:what:. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.