Vad kan knastra på min kesella?

Home Forums Matlagning och Recept Vad kan knastra på min kesella?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Förlåt för konstig topic, men det är faktiskt min fråga. Jag är uppvuxen på flingor och yoghurt och äter väldigt mycket kesella nu istället. Men jag saknar att ha något på kesellan! Köper jag hem flingor/musli så äter jag upp det direkt.

Egentligen är jag inte ute efter att det ska smaka något, vill bara ha tuggmotstånd haha. Så mycket tuggmotstånd som möjligt för lägsta möjliga energi.

Börjar bli trött på att bara ha frukt/bär/havregryn på. Och efter att ha tömt ett par START! om dagen (jag vet, det är som godis) så vädjar jag nu om tips på topping till min fantastiska kesella!

Whey Crisp är inte dumt nej…

Kolla in Therese blogg, bilden längst ner i posten:
    [http://theresethorin.blogg.se/2010/september/ska-traffa-mina-tjejerna-ikvall.html]

Dinkelpuffar kanske.
    Väldigt gott och väger inte så jättemycket sett till volymen man får. Värt att prova.

[http://www.risenta.se/sv/Vara_produkter/Muslimix_Dinkelpuffar/?search_text=dinkelpuffar&index=0&search=1]

Flagad mandel eller hackade cashewnötter kör jag med. Tillsammans med hallon då.

Krossat knäckebröd, kanelknäcke är en favorit :)

Krossade linfrön, psylliumfrön… :)

Dinkelfras tycker jag är gott.

– Krossat knäckebröd, som exempelvis havreknäcke från Wasa
    – Hackade nötter

Eller varför inte båda delar?

pumpakärnor, eller ha i torkad frukt, de e ju segt, mjukt å gott

Sesamfrö?

Rostade sojabönor.

sjukt gott me sötningsmedel å torrrostade jordnötter i :D

Förresten så tycker jag att Vårgårda Ris är gott i filen, gärna tillsammans med nötter och russin. Det knastrar inte men ger lite tuggmotstånd och eftersom det i princip väger som luft så kan man ha mycket utan att kalorierna skenar.

Många bra förslag, men många skulle också öka intaget med ett par hundra kcal om dagen då jag äter nästan 1kg kesella om dagen. Måste dock testa riset som faran pratar om. Tack alla :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.