Home › Forums › Matlagning och Recept › Vad tror ni om denna tortilla, nyttig osv
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2007 at 22:32 #86339Anonym anvandareMember22 februari, 2007 at 22:32 #906855Anonym anvandareMember
Hej har spanat upp tortillas på internet, vad anser ni om produkten?
Innehåller den något som inte är alltför nyttigt?
Det glykemiska indexet lär väl bli relativt högt pga dess struktur, men det kan ju eventuellt avhjälpas med att ha i lite psylliumfrön.
Det verkar ju vara omryckt av folk som tränar i staterna, men kom med råd. Viktigt att den uppfyller lågt gl + närmast optimalt nyttig. Så om ni ursäktar vill jag helst inte få svar som skilt i gl o ät och var glad utan seriösa inlägg.71-0011
Mama Lupe’s
7-inch Low-Carb Tortillas
10 tortillasNutrition Facts
Serving Size: 1 tortilla (36g)
Servings Per Container: 10Amount
Per Serving % Daily
Value*Total Calories 60
Calories From Fat 30
Total Fat 3 g 5%
Saturated Fat 0 g 0%
Cholesterol 0 mg 0%
Sodium 260 mg 11%
Total Carbohydrates 7 g 2%
Dietary Fiber 4 g 14%
Sugars 0 g
Protein 5 g
Vitamin A 0%
Vitamin C 0%
Calcium 8%
Iron 4%For those controlling their carbs, count only 3 grams of the 7 grams of the total carbs in this product. Subtract fiber(4g) which has a minimal impact on blood sugar.
Ingredients: water, whole wheat flour, enriched flour (bleached wheat flour, niacin, reduced iron, thiamine mononitrate, riboflavin, folic acid), soy fiber, soy protein, vegetable oil (may contain one of the following canola oil or soybean oil), wheat gluten, leavening (sodium bicarbonate, fumaric acid, sodium acid pyrophosphate, monocalcium phosphate), modified wheat protein, yeast, arabic gum, xanthan gum, locust bean gum, guar gum, salt, mono and diglycerides, lecithin, sorbic acid and enzymes (to preserve freshness) and l-cysteine (dough conditioner).
23 februari, 2007 at 12:41 #906856Anonym anvandareMemberEn tortilla innehåller alltså 7 gram kolhydrater? Hur många tortilla äter man i ett svep? max 3 st om man tar lite fyllning..två stycken om man tar mycket fyllning.
Huvudingredienserna i detta bröd är alltså; vatten, fullkornsmjöl, beriakde vetemjöl..följt av andra ingredienser. Denna tortilla kan du, utan att få dåligt samvete, låta vara en del av en väl sammansatt måltid. Tillsammans med en proteinkälla och grönsaker så ser jag inget negativt.
GI struntar vi i…vem bryr sig om det? Knäckebröd har högt GI?….men grejen är att man måste äta ett helt paket för att det ska påverka blodsockret nämnvärt, och det är samma grej med tortillabröd.
Till din andra fråga, innehåller den något onyttigt?”vegetable oil (may contain one of the following canola oil or soybean oil), wheat gluten, leavening (sodium bicarbonate, fumaric acid, sodium acid pyrophosphate, monocalcium phosphate), modified wheat protein, yeast, arabic gum, xanthan gum, locust bean gum, guar gum, salt, mono and diglycerides, lecithin, sorbic acid and enzymes (to preserve freshness) and l-cysteine (dough conditioner)”..tja, där kan man ju hitta både ett och annat som inte låter som något man bör stoppa kroppen full av
Men i små mängder klarar nog kroppen det mesta….fan, en näve jord kan man ju käka och ändå överleva.
23 februari, 2007 at 13:22 #906857Anonym anvandareMemberÖs på med fler åsikter och jag bryr mig fortfarande om gl så kommentera gärna detta, baserar man kolhydr på måltiden genom carbs i tortillan har det ju betydelse.
Tillsätter jag p-frön borde det la bli en bra måltid eller?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.