Vad tror ni om detta kött, hur nyttigt?

Home Forums Matlagning och Recept Vad tror ni om detta kött, hur nyttigt?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Tjenare go vänner nu är det så att jag har köpt mig lite hederlig beef jerky från staterna, trodde det var helt utan tillsatser men på förpackningen står förutom nedan följande.Ingrediencer: Beef, soysauce(water, wheat, soybeans, salt, sodium, benzoates less den 1/10% as a preservation) Wine black pepper, garlic , natural smoke flavours. Ni kan ju kolla in näringsvärdena ska ju inte innehålla något socker men däremot undrar jag hur vetet påverkar det glykemiska indexet. Säg inte att det är ovesäntligt med gl vilket det kanske är på sätt och vis. Utlåtanden.

Hur nyttigt är detta kött, bra att veta om man kommer att konsumera en hel del av denna vara vill ju inte äta förädlat utan optimalt, perfect or not?

Black Pepper Beef Jerky

Serving Size: 1 oz. (28g)
    Serving Per Container: Varied

Contains no MSG.

Nutrition per serving: 1 oz.

Nutrition Facts % Daily Value
    Calories 80
    – – : Calories From Fat 10
    Total Fat 1.0 g 1%
    – – : Saturated Fat 0 g 0%
    – – : Trans Fat 0 g
    Cholesterol 30 mg 9%
    Sodium 770 mg 32%
    Total Carbohydrates: < 1 g 0%
    – – : Dietary Fiber 0 g 0%
    – – : Sugars 0 g
    Protein 17 g
    Vitamin A 0%
    Vitamin A, Beta Carotene 0%
    Vitamin C 4%
    Calcium 0%
    Iron 20%

Vore hyggligt om någon hade lust att kommentera näringsvärde, påverkan gl

ja de låter väl inte så tokigt. 17 g protein och 1 g fett. de rör ju sig om ca 60% protein och knappt 4% fett.

Total Carbohydrates: < 1 g 0%

Det enda jag tänker på är den höga mängden salt…770 mg per serving är rätt mycket. Speciellt iom att en beräknad serving oftast är rätt liten och att man oftast äter mer än det Annars är produkten enligt mig inte helt perfekt ur näringssynpunk (inga vitaminer eller mineraler, förutom järn) men om det är proteinet du är ute efter så är det ett bra alternativ som just proteinrikt mellanmål.

Har för mig att en viss Pauline Nordin äter en del Beef [/b]Jerky :ph34r: :|

Borde ha lågt GI också :nerd:

Som jsplit säger, det innehåller 0% kolhydrater.. vilket innebär att de inte har något GI värde.

Det står ju även att det tillförts wheat, soybeans + wine borde ju ge några kolhydrater. Var fundersam på vetet och hur det kan komma att påverka gl, är väl ytterst lite kanske men ändå?

Är saltmängden väldigt hög och hur påverkas formen därav?

Och hur fick du tag på skiten?

Nätet?

Jag har letat som satan i affärerna efter Beef Jerky och dess svenska motsvarigheter, men icke.

Nå?

houston1 wrote:
    Det står ju även att det tillförts wheat, soybeans + wine borde ju ge några kolhydrater. Var fundersam på vetet och hur det kan komma att påverka gl, är väl ytterst lite kanske men ändå?

Är saltmängden väldigt hög och hur påverkas formen därav?

Vi tar väl det en gång till: Total Carbohydrates: < 1 g 0%

Köpte det på nätet, gå in på [www.beefjerky.com].
    Smakar riktigt gött vill jag lova, 17 g protein per 28 g inte
    fyskam. I sverige är det inte lätt att hitta, det enda jag sett är torkat renkött
    på bit och sk vildchips i påse som också det är renkött.

All amerian beef jihaa…

Man tackar!

Känns jävligt redneck att käka beef jerky!:P

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.