Home › Forums › Matlagning och Recept › Vad unnar ni er på ätardagarna?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2006 at 15:41 #62073Anonym anvandareMember7 mars, 2006 at 15:41 #398125Anonym anvandareMember
Själv så ser jag till att alltid ha en påse chips i närheten och risgrynsgröt med saftsoppa.
7 mars, 2006 at 15:44 #398126Anonym anvandareMemberÅååååh.. dessa underbara chips!! Det unnar jag mig el. ev. choklad under helgen!
Tidigare har jag varit duktig på att småäta under veckorna, men nu är det slut på dem dumheterna om man ska ta sig upp på scenen! :nono: Igår var jag nära att dyka ner i en förarglig godispåse som ligger här hemma å skräpar, men lyckades motstå den.. Drack en kopp grönt te i stället å gick å la mig innan jag fick några fler dumma infall..
7 mars, 2006 at 15:47 #398127Anonym anvandareMemberMer kolhydrater i form av pasta, ris, bulgur et al.
Och en lättostkaka.
7 mars, 2006 at 15:53 #398128Anonym anvandareMemberaix wrote:Åååååh.. dessa underbara chips!! Det unnar jag mig el. ev. choklad under helgen!Tidigare har jag varit duktig på att småäta under veckorna, men nu är det slut på dem dumheterna om man ska ta sig upp på scenen! :nono: Igår var jag nära att dyka ner i en förarglig godispåse som ligger här hemma å skräpar, men lyckades motstå den.. Drack en kopp grönt te i stället å gick å la mig innan jag fick några fler dumma infall..
Ja de där jädra godispåsarna är inte lätta att tas med:) Brukar låtta bli att köpa hem sådant när jag veckohandlar. Men det blir ju tyvärr ofta en del missriktad omtänke från släkten. Var hos min pappa i helgen och han prackade på mig en stor chokladkaka*snyft* Den ligger där i kylskåpet och ser oemotståndlig ut
7 mars, 2006 at 15:59 #398129Anonym anvandareMemberSmågodis, bröd, en o annan kanelbulle och nåt glas vin!
7 mars, 2006 at 16:02 #398130Anonym anvandareMemberHar inte ätardagar. Kör läkerol när jag känner för det.
7 mars, 2006 at 16:12 #398131Anonym anvandareMemberGymTT wrote:Har inte ätardagar. Kör läkerol när jag känner för det.Låter torrt, är det verkligen din enda last(om man nu kan kalla läkerol för last)?
7 mars, 2006 at 16:23 #398132Anonym anvandareMemberOj 0j, jag äter frukost: pannkakor o sylt, sockerdonuts, vita frallor med marmelad o ost. Lunch: typ Mcdonalds x:tra stort på allt. Mellanmål: vita frallor med nutella. Middag: pizza med oxfile o bearnaisesås och senare kvällsmys med film,chips,dipp,läsk och nåt kilo plockgodis. :ike:
7 mars, 2006 at 16:25 #398133Anonym anvandareMemberBenny Fencker wrote:Oj 0j, jag äter frukost: pannkakor o sylt, sockerdonuts, vita frallor med marmelad o ost. Lunch: typ Mcdonalds x:tra stort på allt. Mellanmål: vita frallor med nutella. Middag: pizza med oxfile o bearnicesås och senare kvällsmys med film,chips,dipp,läsk och nåt kilo plockgodis. :ike:Precis så som en ätardag ska se ut.. fast själv har jag dille på glass och choklad. Ska inte du och Annika komma upp i vår och ha en ätardag med mig och Linda..
7 mars, 2006 at 16:28 #398134Anonym anvandareMemberEn rejäl bit entrecote, gott rött vin och kanske en chokladbakelse jag gjort själv
7 mars, 2006 at 16:31 #398135Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Precis så som en ätardag ska se ut.. fast själv har jag dille på glass och choklad. Ska inte du och Annika komma upp i vår och ha en ätardag med mig och Linda..Det kan det nog ganska säkert bli, när tar Linda sin sista ätar dag innan EM? Får se till o planera in en massa gott o äta och sedan morgonpromenad dagen efter, sjysst!!!
Jo Mats, visst blev du och Linda lite förvånade över vad jag och Annika åt innan FF?
7 mars, 2006 at 16:40 #398136Anonym anvandareMemberden korta tid som jag hade ätardagar så blev det något av följande:
*Falukorv, med stekt ägg och vita bönor, dvs jag käkade hos min morsa:D*Pannkakor med sirap eller honung.
* lättglas
Nu så har jag inga ätardagar ska jag unna mig något extra blir det 1-2 portioner fettucini. Gärna med tomatsås, nötfärs och ost
7 mars, 2006 at 16:42 #398137Anonym anvandareMemberBenny Fencker wrote:Det kan det nog ganska säkert bli, när tar Linda sin sista ätar dag innan EM? Får se till o planera in en massa gott o äta och sedan morgonpromenad dagen efter, sjysst!!!Jo Mats, visst blev du och Linda lite förvånade över vad jag och Annika åt innan FF?
Minst sagt förvånade över vad ni åt då.. Absolut, mest på grund av att både jag och Linda är lite nojiga just sista dagarna inför tävling. Jag slår en signal ikväll så vi inte förstör denna eminenta tråd med annat prat.
7 mars, 2006 at 18:02 #398138Anonym anvandareMemberSenaste ätardagen blev det följande: En blåbärspaj med en liter vaniljsås, en kladdkaka, 4st pannpizzor, 2st påsar chips, 3l dricka, 2 liter mjölk, falukorv och makaroner, en stor vetelängd, våfflor med massa sylt o glass!
Kan tilläggas att jag gick upp 5,5kg från morgon till kväll denna dag..men nu är det ”svält” fram till lördag igen;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.