Vad unnar ni er på ätardagarna?

Home Forums Matlagning och Recept Vad unnar ni er på ätardagarna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 202 total)
  • Author
    dilldipparn wrote:
    okej, men hur kan han då käka så mkt 1 gång i veckan, ibland 2, om han bara ligger på 500kcal underskott per dag och ändå gå ned i vikt? Är han ett undantagsfall? Eller så överdriver han lite?

Det kan ju också vara så att underskottet ibland blir aningen större än de förmodade -500 kcal som han tror sig ligga på, eller så överskattar han kcal-intaget på sina ätardagar.
    Alla överskottskalorier blir inte heller kroppsfett.

dilldipparn wrote:
    okej, men hur kan han då käka så mkt 1 gång i veckan, ibland 2, om han bara ligger på 500kcal underskott per dag och ändå gå ned i vikt? Är han ett undantagsfall? Eller så överdriver han lite?

Det handlar om att teoretiska siffror inte stämmer helt med verkligheten. Enbart en uppskattning av vad som är kcal in respektive kcal ut är som sagt en förenkling, det är en grund men det kan inte förklara allt.

dilldipparn wrote:
    Jaa, det var de ja reagerade på för jag läste nånstans här på forumet att kroppen kunde ta upp mer än 10 000kcal per dag utan problem men de kanske inte stämde då..

Som sagt, lärt folk säger ju att det är så… Att energin måste ta vägen någonstans…

Men min våg ljuger inte… Så jag tror inte riktigt på det där :.. Och jag känner till byggare som käkar dubbelt så mkt som jag på en ätardag och ändå går ner hehe.. :p Fattar inte hur deras magsäckar håller bara

Värsta ätardagen var följande:

Frukost:Pannkakor.

Följt av: 1Giffelpåse lite godis

Lunch: Mcdonalds – 1Bigmac co plusmeny 1Mcfeast co plusmeny lite garlicdip

Följt av: Lite kladdkaka tjejen fixat,lite mer godis och någon chokladbit

Middag – 1 Batman(kebab med pommes) och halva tjejens vesuvio med kebabsås

Kvällsmål: Kycklingkebab m pommes.

Under dagen slankt det ner ytterligare 1giffelpåse,lite chillinötter 3sandwich glassar.

Ja det var nog den värsta (och ja,jag gick upp tidigt för att det var ätardag :P)

En god kräftstjärt macka ,helst på tekaka, med någon go´röra ,ägg och kräftstjärtar. Kanske lite cola till det och en bit choklad!

Ben and Jerrys glass är alltid ett måste för mig på en ätardag

Lillagubben89 wrote:
    Värsta ätardagen var följande:

Frukost:Pannkakor.

Följt av: 1Giffelpåse lite godis

Lunch: Mcdonalds – 1Bigmac co plusmeny 1Mcfeast co plusmeny lite garlicdip

Följt av: Lite kladdkaka tjejen fixat,lite mer godis och någon chokladbit

Middag – 1 Batman(kebab med pommes) och halva tjejens vesuvio med kebabsås

Kvällsmål: Kycklingkebab m pommes.

Under dagen slankt det ner ytterligare 1giffelpåse,lite chillinötter 3sandwich glassar.

Ja det var nog den värsta (och ja,jag gick upp tidigt för att det var ätardag :P)

Dear god,,,

Lioness wrote:
    En god kräftstjärt macka ,helst på tekaka, med någon go´röra ,ägg och kräftstjärtar. Kanske lite cola till det och en bit choklad!

booooring:p;)

Ätardag? Hmm, ja det måste vara söndagar det!

Bufféer är klassiskt, att få sitta 3 timmar på thailändska favoritrestaurangen och äta buffé är svårslaget. ;)

En låda Ben&Jerrys Chocolate Fudge Brownie slinker lätt ner ihop med div annan skräpmat.

Men ärligt talat äter jag inte direkt skräpmat såsom lösgodis och chips bara för att det är ätardag. Däremot äter jag MYCKET mat. :)
    Lösgodiset äter jag de andra dagarna. :)

Typ Pizza eller Max-hamburgare.

dinomog wrote:
    Dear god,,,

Detta var när man suktat antalet månader,byggt upp me lite ”små ätardagar” så matnojjan var ett faktum.

Nu får man nöjja sig med hemma gjorda kycklinghamburgare,kanske lite köttfärssås. mumma det också.

Tommy Ivarsson wrote:
    Bufféer är klassiskt, att få sitta 3 timmar på thailändska favoritrestaurangen och äta buffé är svårslaget. ;)

:up: Fast 3 timmar har jag inte mod o sitta även om man ibland skulle vilja, men 1-1½ timme så man hinner vila lite mellan tallrikarna brukar det lätt kunna bli ;).

Fan vad sugen jag blev nu..

Hemmagjorda hamburgare med hemmagjorda hamburgerbröd + hemmagjorda klyftpotatis o sötpotatis med tatziki gjord på mycket vitlök å grekisk yogurt…Hell yeah:):):)

Pizza eller thai och godis. !!!

Torsdagen

*Stor macka med skinka, gouda och lätta
    *4-5 Pannkakor med grädde och sylt
    *4 negerbollar
    *2 stora portioner Lionglass
    * 3 hg lösgodis (Vild gissning. Brukar inte ta så mkt, bara de få favoritsorter jag har :p)
    *1 Kinder boueno
    *1 Dumlechokladkaka
    *1 Marabou cripsit
    *1 sport kex
    *1 vaniljbulle
    *4 proteindrinkar
    *1 stor bit tacopaj
    *1 Fitnessbaguette från ica med skinka, gouda, lätta, gurka och paprika
    *Massa cola light och powerking sugarfree att skölja ner med.

Hehe jag kan säga att magen var full efter den här dagen =)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 202 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.