Vad unnar ni er på ätardagarna?

Home Forums Matlagning och Recept Vad unnar ni er på ätardagarna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 202 total)
  • Author
    Daniel Lindqvist wrote:
    Torsdagen

*Stor macka med skinka, gouda och lätta
    *4-5 Pannkakor med grädde och sylt
    *4 negerbollar
    *2 stora portioner Lionglass
    * 3 hg lösgodis (Vild gissning. Brukar inte ta så mkt, bara de få favoritsorter jag har :p)
    *1 Kinder boueno
    *1 Dumlechokladkaka
    *1 Marabou cripsit
    *1 sport kex
    *1 vaniljbulle
    *4 proteindrinkar
    *1 stor bit tacopaj
    *1 Fitnessbaguette från ica med skinka, gouda, lätta, gurka och paprika
    *Massa cola light och powerking sugarfree att skölja ner med.

Hehe jag kan säga att magen var full efter den här dagen =)

Men hallå, det där skulle jag aldrig få i mig på EN DAG!
    Jag är kvinna, du är man. Jag e ingen amatör :)

Tricis wrote:
    Men hallå, det där skulle jag aldrig få i mig på EN DAG!
    Jag är kvinna, du är man. Jag e ingen amatör :)

Kvinna OCH amatör isf :up:P

Daniel Lindqvist wrote:
    Kvinna OCH amatör isf :up:P

haha, Låt det så vara, men du äter galet mycket :pop:

Inget klår nog min ätardag med en känd -90 kille under dieten inför sm-2009!!
    Det började kl 7 på hilton i malmö på deras frukostbufee och där har dom allt.
    Det blev ca 7-8 bullar med allt från lax till nutella, ca 15 pannkakor med glass, bacon, potatis, fattiga riddare och självklart våfflor.

Senare på dagen blev det mitt älskade Mc Donalds och då har jag alltid samma beställning, Bigmac O Co+meny en x-tra Cheese burgare 2 dippsåser,hotwings och en glass som avslut.

Efter det så blev det choklad i massor,, tror att jag åt ca 600g choklad under dagen totalt och annat godis utöver det.

På kvällen samlades vi hemma hos mig efter att vi satt min flickvän i arbete med att göra äpplepaj(äpplena e obefintliga, nästan bara smuldeg!!) och då gjorde vi inte bara en form och inte 2 utan 2 stora och 2 små former, o ja nästan allt gick ner tillsammans med ca 1,5 liter marsansås!!.

Så nu va vi mätta!!, haha!!. Jag kan ju tillägga att jag gick upp ca 6 kg den dagen och jag mådde skit efter pajen,, låg i soffan som ett lik och svettades som en gris.
    Vår lilla svenska junior SM vinnare Robin hammnade i koma efter ca en halv tallrik paj, han satt bara och stirrade på tallriken i ca 30 min utan att säga ett ord,,haha!!, stackars junior!!..

Att tilläga så e inte detta något bra att häva i sig under så pass kort tid men det va JÄVLIGT gott!!!.

MVH: Choklad missbrukaren

Klockrent Palm, liknar en av mina urballade dagar ett par veckor efter Alströmer.

palm22 wrote:
    Inget klår nog min ätardag med en känd -90 kille under dieten inför sm-2009!!
    Det började kl 7 på hilton i malmö på deras frukostbufee och där har dom allt.
    Det blev ca 7-8 bullar med allt från lax till nutella, ca 15 pannkakor med glass, bacon, potatis, fattiga riddare och självklart våfflor.

Senare på dagen blev det mitt älskade Mc Donalds och då har jag alltid samma beställning, Bigmac O Co+meny en x-tra Cheese burgare 2 dippsåser,hotwings och en glass som avslut.

Efter det så blev det choklad i massor,, tror att jag åt ca 600g choklad under dagen totalt och annat godis utöver det.

På kvällen samlades vi hemma hos mig efter att vi satt min flickvän i arbete med att göra äpplepaj(äpplena e obefintliga, nästan bara smuldeg!!) och då gjorde vi inte bara en form och inte 2 utan 2 stora och 2 små former, o ja nästan allt gick ner tillsammans med ca 1,5 liter marsansås!!.

Så nu va vi mätta!!, haha!!. Jag kan ju tillägga att jag gick upp ca 6 kg den dagen och jag mådde skit efter pajen,, låg i soffan som ett lik och svettades som en gris.
    Vår lilla svenska junior SM vinnare Robin hammnade i koma efter ca en halv tallrik paj, han satt bara och stirrade på tallriken i ca 30 min utan att säga ett ord,,haha!!, stackars junior!!..

Att tilläga så e inte detta något bra att häva i sig under så pass kort tid men det va JÄVLIGT gott!!!.

MVH: Choklad missbrukaren

Hur var dina fisar på kvällen? Antar att din flickvän inte ville dela täcke med dig iaf.

Snacka om att ligga i lä haha..Dagens intag blev (i ordning):

Måltid ett:
    Macka
    Kycklingkebab,2port ris, sås
    swebar
    mandarin
    banan
    päron

Måltid två:
    Thaimat
    4 Swebar
    1 proteinmuffin
    risgrynsgröt

funderar på att äta en kexchoklad.

En fis i rymden mot många andra här iaf.. ;)

Fy fan, förstår inte hur man kan trycka i sig sådana mängder mat(som några postat). Speciellt när det är flottiga grejjer. Ett sant nöje att läsa om dessa dekadenta orgier dock :D

edit. Åt dock något gott precis, var på en amerikansk butik idag, hittade chokladpudding light. Blev riktigt gott, på det toppade jag med marshmallow fluff :S

Ätstörningarnas Mekka här alltså.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Ätstörningarnas Mekka här alltså.

diet och sen falsk bulemi, dvs äter men spyr inte. :D

Albin wrote:
    diet och sen falsk bulemi, dvs äter men spyr inte. :D

All självrensning räknas dock in i bulimi, inte bara kräkningar. Överdrivet motionerande, diuretika, laxeringsmedel etc.

Bulimia nervosa är alltså all form av hetsätning följd av självrensning som upprepas vid x antal tillfällen inom en viss period. Finns mer konkreta kriterier men det är grunden.

Hetsätningssyndrom (BES) och bulimi är ibland lite svåra att skilja på. Oavsett vilket tror jag att ”ätardag” bara är förteckt hetsätning även om det aldrig går att generalisera.

Eddie Vedder wrote:
    All självrensning räknas dock in i bulimi, inte bara kräkningar. Överdrivet motionerande, diuretika, laxeringsmedel etc.

Bulimia nervosa är alltså all form av hetsätning följd av självrensning som upprepas vid x antal tillfällen inom en viss period. Finns mer konkreta kriterier men det är grunden.

Hetsätningssyndrom (BES) och bulimi är ibland lite svåra att skilja på. Oavsett vilket tror jag att ”ätardag” bara är förteckt hetsätning även om det aldrig går att generalisera.

Jo jag var blodigt allvarlig Eddie… ;)

Albin wrote:
    Jo jag var blodigt allvarlig Eddie… ;)

Det var ingen rättning, mer allmän info.:)

Mantus wrote:
    Vad unnar ni er på ätardagarna?

Det här är min andra ”ätardag” på sex veckor.
    Upplägget är att jag får äta det jag är sugen på, utan att väga och mäta.

Således blev det:

1.
    Tre proteinshake

2.
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00458.jpg]Thaibuffé, två portioner.

3.[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00462.jpg]Kladdkaka, två portioner.

Nöjd, mätt och redo för en strikt vecka

Igår lördag då det var olympia vart min ”lilla” ätardag.

3L Cola inte light
    2st Proteinshakes
    Thai buffé 4 Hela tallrikar fyllda med mat (Aldrig ätit så mycket)
    400g Pasta med 500g köttfärs
    ~400g Lasagne
    500g Kvarg med mjölk och fun light jordgubb
    274g Godis
    2 Daim glassar
    4st Euroshopper energi dricka
    1 Paket Oreo kakor
    1 Påse peppar chips

Inte så mycket :|

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 202 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.