Home › Forums › Matlagning och Recept › Vad unnar ni er på ätardagarna?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 oktober, 2010 at 00:19 #398289Anonym anvandareMember
Hade en ätardag igår..
Såg fram emot ätardagen när jag vaknade. Men när jag väl stod vid Snaskehyllan kunde jag inte ta nåt. Blev nåt fel i hjärnbarken så jag tog bara en Pepsi-max, betalade och gick hem.Så tänkte jag att jag skulle köpa nåt idag istället.
Stod återigen vid snaskehyllan och tittade. Tog en liiiiten jävla käck och gick hemåt.1 oktober, 2010 at 02:16 #398290Anonym anvandareMemberMicke.. wrote:Hade en ätardag igår..
Såg fram emot ätardagen när jag vaknade. Men när jag väl stod vid Snaskehyllan kunde jag inte ta nåt. Blev nåt fel i hjärnbarken så jag tog bara en Pepsi-max, betalade och gick hem.Så tänkte jag att jag skulle köpa nåt idag istället.
Stod återigen vid snaskehyllan och tittade. Tog en liiiiten jävla käck och gick hemåt.Ätardag betyder väl inte att du måste köpa godis, det kan ju lika gärna betyda att du unnar dig en hemmagjord burgare eller beasås till din kyckling med ris…huh?
1 oktober, 2010 at 09:54 #398291Anonym anvandareMemberMicke.. wrote:Hade en ätardag igår..
Stod återigen vid snaskehyllan och tittade. Tog en liiiiten jävla käck och gick hemåt.Trist att läsa sådant här. När man börjar tänka så är det dags att ta en liten funderare. Du säger att du planerat en ätardag men klarar helt enkelt inte köpa något som du uppenbarligen var sugen på. Om du nu skulle köpa dig något gott vad tror du skulle hända? Kommer du förlora ett kilo muskler? Gå upp 5kilo i fett? Skulle inte tro det
Nu är det skillnad om du går på en strikt diet och har en tävling stundande, men om så inte är fallet så ät du ditt gottis eller vad det nu är du är sugen på
Har själv haft perioder där jag stått som dig och fått ångest framför godishyllan, men man måste för fan leva. Allt handlar om balans i livet :up:
1 oktober, 2010 at 12:08 #398292Anonym anvandareMemberHar haft ätardag varje dag i några månaders tid så nu är jag så missnöjd med hur kroppen ser ut så nu har jag skurit ner det till en dag i veckan.
Blir en kebabrulle och en chokladkaka eller lite lösgodis idag.
1 oktober, 2010 at 13:42 #398293Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Har haft ätardag varje dag i några månaders tid så nu är jag så missnöjd med hur kroppen ser ut så nu har jag skurit ner det till en dag i veckan.Blir en kebabrulle och en chokladkaka eller lite lösgodis idag.
ändra ”eller” till ”samt” och ”lite” till ”en mindre bärkasse” så tror jag dig Richard! :p
1 oktober, 2010 at 15:16 #398294Anonym anvandareMemberAlbin wrote:ändra ”eller” till ”samt” och ”lite” till ”en mindre bärkasse” så tror jag dig Richard! :pDå närmar man sig ju den dystra sanningen :emo-thumb
1 oktober, 2010 at 15:59 #398295Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Ätardag betyder väl inte att du måste köpa godis, det kan ju lika gärna betyda att du unnar dig en hemmagjord burgare eller beasås till din kyckling med ris…huh?Förstår vad du menar men jag har under pågående deffen känt ett jävla sug efter lakrits. Så därför tänkte att jag att på min ätardag skulle jag unna mig lite lakrits. Inte svårare än så.
Gober wrote:Trist att läsa sådant här. När man börjar tänka så är det dags att ta en liten funderare. Du säger att du planerat en ätardag men klarar helt enkelt inte köpa något som du uppenbarligen var sugen på. Om du nu skulle köpa dig något gott vad tror du skulle hända? Kommer du förlora ett kilo muskler? Gå upp 5kilo i fett? Skulle inte tro detNu är det skillnad om du går på en strikt diet och har en tävling stundande, men om så inte är fallet så ät du ditt gottis eller vad det nu är du är sugen på
Har själv haft perioder där jag stått som dig och fått ångest framför godishyllan, men man måste för fan leva. Allt handlar om balans i livet :up:
Tjena..
Nej någon tävling eller superstrikt diet är det inte frågan om.
Det är mer det att jag känt att jag klarat av den pågående deffen så bra att jag funderar på om jag verkligen behöver en ätardag.
När jag väl stod i affären och tänkte köpa min lakrits så kände jag inget större sug, eller behov av att köpa nåt. En bidragande faktor kan ju också vara att jag inte var speciellt hungrig vid köptillfälletNe jag tror jag skippar den sk. ätardagen och kör på som vanligt.
Tack för att ni bryr er iaf. :emo-thumb
1 oktober, 2010 at 16:43 #398296Anonym anvandareMemberGober wrote:Trist att läsa sådant här. När man börjar tänka så är det dags att ta en liten funderare. Du säger att du planerat en ätardag men klarar helt enkelt inte köpa något som du uppenbarligen var sugen på. Om du nu skulle köpa dig något gott vad tror du skulle hända? Kommer du förlora ett kilo muskler? Gå upp 5kilo i fett? Skulle inte tro detNu är det skillnad om du går på en strikt diet och har en tävling stundande, men om så inte är fallet så ät du ditt gottis eller vad det nu är du är sugen på
Jag håller inte med dig här. Vi tolkar nog Micke olika men jag ser det mer som en inplanerad ätardag bara för ätardagens skull och när det sedan var dags kände han ju att det bara är onödigt.
Det tycker jag snarare är sunt, känns det som godiset trots allt inte lockade på plats finns ju ingen anledning att tvångsäta det bara för sakens skull. Men vi tolkar nog texten olika som sagt.
1 oktober, 2010 at 16:59 #398297Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag håller inte med dig här. Vi tolkar nog Micke olika men jag ser det mer som en inplanerad ätardag bara för ätardagens skull och när det sedan var dags kände han ju att det bara är onödigt.Det tycker jag snarare är sunt, känns det som godiset trots allt inte lockade på plats finns ju ingen anledning att tvångsäta det bara för sakens skull. Men vi tolkar nog texten olika som sagt.
Efter Mickes svar så håller jag med. Men jag övertolkade nog speciellt det där med fel i hjärnbarken osv Självfallet ska man inte tvångsäta för sakens skull. Jag tänker mer scenariot att man är sugen som fan men får ångest och inte klarar äta det man är sugen på. Men som sagt, jag missförstod nog
1 oktober, 2010 at 17:41 #398298Anonym anvandareMemberGober wrote:Efter Mickes svar så håller jag med. Men jag övertolkade nog speciellt det där med fel i hjärnbarken osv Självfallet ska man inte tvångsäta för sakens skull. Jag tänker mer scenariot att man är sugen som fan men får ångest och inte klarar äta det man är sugen på. Men som sagt, jag missförstod nogJa det är fan inte lätt när man bara har text att gå efter.
Blir mycket missförstånd i forum pga hur man läser texten.
Men du kan vara lugn, jag ligger inte i fosterställning och gråter efter att ha käkat min käck igår. Det är som Mr. vedder säger jag känner inget större behov av att ha en ätardag. Tycker det flyter på bra utan./Micke
1 oktober, 2010 at 18:40 #398299Anonym anvandareMemberTolkade precis som Gober åt det lite mer osunda sättet, för känner du att du inte behöver bara så kör på som du gör.
Ätardagar har väl bara effekt upp till några hundra kcal extra kolhydrater om jag läst studier rätt, dvs försumbar skillnad och ingen fördel.
Oftast blir det väl mer och med omvänt resultat så…9 oktober, 2010 at 15:39 #398300Anonym anvandareMemberMantus wrote:Vad unnar ni er på ätardagarna?Med risk för att framstå som 100% corny och diskvalificera mig fullständigt: jag tror att jag måste frossa i grönsaker idag.
Typ 2 kilo eller nått.
1 kg röd paprika, ½ kg tomater och ½ kg morötter. Måste kanske klämma ett kg avokado också…med cf+rödlök+löjrom+citron – guuuuud så gott9 oktober, 2010 at 22:07 #398301Anonym anvandareMemberIdag blev blir det, lamm-macka, biffnudelsoppa, oxfilé med wokade grönsaker & bea, toblerone (tillhör inte min diet ens offseason men den var så billig 10kr & lillen ville också ha) samt något nattmål…
9 oktober, 2010 at 22:34 #398302Anonym anvandareMemberDet jag haft i tankarna mest den senaste veckan eller 2 veckor beroende på när det blir av
12 oktober, 2010 at 16:45 #398303Anonym anvandareMemberLigger på en ganska tuff diet just nu, keto. Kör en ätardag om 3v. Godis, pizza, glass och kolhydrater i mängder blir det! Ska bli sjukt najs!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.