Home › Forums › Matlagning och Recept › Vad unnar ni er på ätardagarna?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 mars, 2006 at 18:57 #398169Anonym anvandareMemberOlof_R wrote:studenter är inte fattiga, de flesta väljer helt enkelt att lägga pengar på annat (läs öl, vintage, resor, märkeskläder etc) än kosten och kurslitteratur helt enkelt.
Vi har jävligt lite pengar kan jag ju upplysa om.
15 mars, 2006 at 19:38 #398170Anonym anvandareMemberhehe allt handlar om prioriteringar, är själv student och mitt mat och kosttillskott konto tar ca 60% av min budget… men jag älskar mat och de får gå före att kröka…
15 mars, 2006 at 19:45 #398171Anonym anvandareMemberJag är numera dötråkig på mina ätardagar. Äter mera kvarg med funlight, lite mörk choklad, mera grönsaker, lite extra nötter, chokladmousse på minimjölk och proteinpulver osv. Tidigare kunde jag äta obegränasat med godis och mackor och mådde urdåligt dagen efter. När jag väl började kunde jag inte sluta. Blev både deppig, fick ångest och band massor med vatten. Träna gick inte att göra dagen efter överhuvudtaget, var så trött och energilös. Jag älskar både smågodis och mackor, men det är inte värt det för mig. Nu har jag inte ens sug efter det längre
15 mars, 2006 at 21:16 #398172Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Vi har jävligt lite pengar kan jag ju upplysa om.Instämmer helt!
15 mars, 2006 at 21:24 #398173Anonym anvandareMemberett måste på min ätardag är Toast med brösd. start med yoghurt, cola, mozzarella, och Burger king
15 mars, 2006 at 22:39 #398174Anonym anvandareMemberOlof_R wrote:studenter är inte fattiga, de flesta väljer helt enkelt att lägga pengar på annat (läs öl, vintage, resor, märkeskläder etc) än kosten och kurslitteratur helt enkelt.Blir mycket resor och märkeskläder om man har hyra på 3500 och csn betalar ut 6900? Eller?
16 mars, 2006 at 00:06 #398175Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Vi har jävligt lite pengar kan jag ju upplysa om.Skriver under på det, har man flickvän som bor på annan ort så är det etter värre. Men är man kär så är man;)
16 mars, 2006 at 08:54 #398176Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Vi har jävligt lite pengar kan jag ju upplysa om.Äh gnäll lagom, jag är självstudent. Hindrar inte mig från att leva ett gott liv. Sålänge man inte är rädd för att att hushålla och jobba lite vid sidan. Så jag står fast vid min åsikt studenter lägger i allmänhet mer pengar än nödvändigt på alkohol, fester, kläder, hippie-prylar, afrikaresor, seven-eleven kaffe, flickvänner, krogen, godis etc.
Att studenter har lite pengar är en seglevad myt.
16 mars, 2006 at 10:49 #398177Anonym anvandareMemberBenny Fencker wrote:Oj 0j, jag äter frukost: pannkakor o sylt, sockerdonuts, vita frallor med marmelad o ost. Lunch: typ Mcdonalds x:tra stort på allt. Mellanmål: vita frallor med nutella. Middag: pizza med oxfile o bearnaisesås och senare kvällsmys med film,chips,dipp,läsk och nåt kilo plockgodis. :ike:Kan man äta så här mycket godsaker under deff??? Iså fall vet ju jag vad jag ska göra på lördag
16 mars, 2006 at 11:47 #398178Anonym anvandareMemberLjung wrote:Kan man äta så här mycket godsaker under deff??? Iså fall vet ju jag vad jag ska göra på lördagnja ja skulle inte rekommendera det alls. Läs gärna:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=3363&highlight=%E4tardagar]
16 mars, 2006 at 12:59 #398179Anonym anvandareMemberOlof_R wrote:Äh gnäll lagom, jag är självstudent. Hindrar inte mig från att leva ett gott liv. Sålänge man inte är rädd för att att hushålla och jobba lite vid sidan. Så jag står fast vid min åsikt studenter lägger i allmänhet mer pengar än nödvändigt på alkohol, fester, kläder, hippie-prylar, afrikaresor, seven-eleven kaffe, flickvänner, krogen, godis etc.Att studenter har lite pengar är en seglevad myt.
Går på fest väldigt sällan samt köper inte överdrivet mycket dyra kläder, ändock så är min ekonomi inte särskilt god. Jobbar du vid sidan av så kan du räkna dig till en liten skara lyckliga studentersom faktiskt får jobb. I Uppsala så är det betydligt större problem att få jobb. En kursare till mig sökte sommarjobb nyligen, det var 200 som gick på intervju….
Därför flyttar jag varje sommar ner till Ödeshög och sommarjobbar där, betydligt mer arbete:)19 mars, 2006 at 09:18 #398180Anonym anvandareMemberNär det är ätardag så äter jag precis vad jag vill och kommer över.
Å andra sidan så är nästan varje dag en ätardag för mig19 mars, 2006 at 13:05 #398181Anonym anvandareMemberDavidN wrote:När det är ätardag så äter jag precis vad jag vill och kommer över.
Å andra sidan så är nästan varje dag en ätardag för migAjabaja, mer disciplin:nono:
19 mars, 2006 at 13:09 #398182Anonym anvandareMemberIdag ska jag unna mig standardmjölk
19 mars, 2006 at 13:29 #398183Anonym anvandareMember750 gr blandfärs och tacochips blev det…plus glass och kexchoklad…och nu sitter jag är med min tråkiga kycklingfilé och soda stream light cola
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.