Vad unnar ni er på ätardagarna?

Home Forums Matlagning och Recept Vad unnar ni er på ätardagarna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 202 total)
  • Author

750 gr blandfärs och tacochips blev det…plus glass och kexchoklad…och nu sitter jag är med min tråkiga kycklingfilé och soda stream light cola:(

Igår åt jag Start med yoghurt till frukost!
    sedan kebab till lunch.

2 bitar av en morotskaka
    cola
    fajitas

orkade inte godis på kvällen

kör egentligen inte direkta ätardagar längre men en ostkaka kan ju slinka ner och känner man för nått så har jag inga problem med att äta nått onyttigt, händer dock inte så ofta :)

lite glass ligger bra till i sånna fall

Min ätarmat inskränkte sig igår till lasagne och blåbärspaj m. glass samt lite smågodis. Jag orkade inte ens öppna chipspåsen jag köpt så nu blir det en viljans kamp av att se den i förrådet till nästa lördag… Tror jag slänger ned den i förrådet istället blir mindre lidande då:D

Shit vad ni håller in.. På mina ätardagar (2 stycken i veckan) vräker jag i mig kebabtallrik, Häagen Dasz glass (det kallar jag njutning..), öl och choklad. I mängder dessutom. och jag ligger runt 17% kroppsfett och känner mig friskare och starkare än någonsin faktiskt..

Blir pizza, korvbröd, mjölk och bananer :)

för mig blev det 2 dagar. Blev sjukt mycket godis. Köttfärs limpa av 20 % med potatis. D.v.s sent på kvällen. Ca 500 gram kvarg. Massa bröd. Detta på lördagen. På söndagen blev det mycket godis igen. Mycket bröd som fan. 500 gram kvarg. Ca 1 liter Yoghurt. Mycket kolhydrater etc d.v.s. Även mycket potatis, ris och bröd igen. Tunnbröd. Ca 9 stycken på Lörd-Söndagen.

Ska nog vakna tidigt imån bitti och dra ut å löpa en liten runda.

Kan tillägga att det blev ca 15 skivor knäckebröd på de 2 dagarna.

Sedan gjorde ja nått bröd som jag käkade kvargen + funlighten med. Med 2 dl havregryn och 4 dl rågmjöl + 2-2.5 matskedar canderels chokladpulver.

Min ätar dag :D.

Mycket choklad kan jag säga..

:(

Nu är det snart dags igen, ögonblicket vi väntat på, helgen nalkas med stormsteg och med den ätardagen! Jag skall på min lillebrors födelsedagsfest i helgen så jag vet att min ätardag kommer att innehålla stora bitar tårta, feta såser, lite whiskey, lite arakia och bisarra mängder småkakor:emo-thumb

Good for you =)

Jag ska lyxa med obscena mängder promenader, en skvätt intervaller, ett skålpund överkroppspass och toppa det hela med en lättostkaka med keso. :)

Jay wrote:
    Good for you =)

Jag ska lyxa med obscena mängder promenader, en skvätt intervaller, ett skålpund överkroppspass och toppa det hela med en lättostkaka med keso. :)

Mmm, låter gott det också, men sånt sköter jag i veckan. Lättostkaka, aja baja:nono: akta dig så du inte förstör dietresultaten:D

Jag brukar ha ganska sansade ätardagar, obegränsat med BRA mat (betyder för mig pasta, grovt bröd och lite yoghurt med musli) samt ordentligt med protein, som vanligt. Håller mig dock från grädde och annat fett, och godis i alltför stora mängder. Ibland blir det dock lite godis eller light glass… och extra nötter…

Idag var jag dock på ÖB och skulle handla ett våffeljärn (jajemän, i morgon blir det fullkornsvåfflor!! ) och de sålde 1 kg chokladkolor för 3 KRONOR!! Det var ju såååå billigt, då måste man ju bara… jag älskar verkligen choklad…

Man e ju knäpp som hittar på anledningar att köpa godis… Kommer dock inte (förhoppningsvis…) äta allt imorgon, men smaka måste man ju… 2 eller 3, eller kanske 4 st…:p

Madde wrote:
    Jag brukar ha ganska sansade ätardagar, obegränsat med BRA mat (betyder för mig pasta, grovt bröd och lite yoghurt med musli) samt ordentligt med protein, som vanligt. Håller mig dock från grädde och annat fett, och godis i alltför stora mängder. Ibland blir det dock lite godis eller light glass… och extra nötter…

Idag var jag dock på ÖB och skulle handla ett våffeljärn (jajemän, i morgon blir det fullkornsvåfflor!! ) och de sålde 1 kg chokladkolor för 3 KRONOR!! Det var ju såååå billigt, då måste man ju bara… jag älskar verkligen choklad…

Man e ju knäpp som hittar på anledningar att köpa godis… Kommer dock inte (förhoppningsvis…) äta allt imorgon, men smaka måste man ju… 2 eller 3, eller kanske 4 st…:p

Det låter bra detta Madde. Hur går det med formen? För det är väl tävling för dig på NOGP eller? / Mvh. Jesper

Jesper Näsström wrote:
    Det låter bra detta Madde. Hur går det med formen? För det är väl tävling för dig på NOGP eller? / Mvh. Jesper

Ja, det är planen iaf, men jag tar inte ut ngt i förskott, om jag inte kommer i form så blir det inget… Hittills känns det dock bra, har lite kvar att tappa på ben och höfter dock, konstigt, sist tappade jag bäst där… :O
    Helt nytt upplägg denna diet, jämfört med förra, så bättre än tidigare blir det definitivt!!
    Själv då? Några planer, förutom Athletic Umeå? Ska Andrea köra något i år? AF eller BF, eller båda kanske??:bb:
    Sköt om er!

Jag älskar chips så det får gärna bli det. annars blir det tacos eller hamburgare eller någon annan farlig last hihi:p

själv har jag idag ätit sjukt mycket bröd. Mycket korv pålägg. Och sitter nu och käkar godis igen för andra gången idag :).

Så himla gott.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 202 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.