Vad unnar ni er på ätardagarna?

Home Forums Matlagning och Recept Vad unnar ni er på ätardagarna?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 202 total)
  • Author
    Benny Fencker wrote:
    Oj 0j, jag äter frukost: pannkakor o sylt, sockerdonuts, vita frallor med marmelad o ost. Lunch: typ Mcdonalds x:tra stort på allt. Mellanmål: vita frallor med nutella. Middag: pizza med oxfile o bearnaisesås och senare kvällsmys med film,chips,dipp,läsk och nåt kilo plockgodis. :ike:

OJ… Dig skulle Gisela sätta tänderna i.

massa glass :)

ätardag varje dag, äter aldrig godis eller något sådant bara massa biffar och potatisar… godis är för ungar… :ike:

*Brukar börja dagen med pannkakor/våfflor med grädde och jordgubbsylt.
    *Några negerbollar
    *lite lösgodis
    *pizza/kycklingsallad (fet sådan :D)
    *Glass
    *Tacokväll
    *Åker till Ica ännu en gång och köper några wienerbröd och lite choklad :p
    1 eller 2 proteindrinkar brukar slinka ner också

Så här brukar de flesta ätardagarna se ut :D

Dagen efter blir det en massa cardio för att lätta på samvetet

All god mat man inte äter i vanliga fall! Jag gillar dock inte sötsaker så jag har aldrig något sug efter det. Men min älskade thaimat, mmmmm. Jag brukade äta 2 pizzor till frukost efter min morgonpromenad. Det sa bara slurp:-p

Hur ofta har ni ”ätardagar?”

Miss-INcredible wrote:
    Hur ofta har ni ”ätardagar?”

Beror helt på när tillfället kommer. Blir jag bjuden på något gott så blir jag. Det är ju sällan inplanerat.

Daniel Lindqvist wrote:
    *Brukar börja dagen med pannkakor/våfflor med grädde och jordgubbsylt.
    *Några negerbollar
    *lite lösgodis
    *pizza/kycklingsallad (fet sådan :D)
    *Glass
    *Tacokväll
    *Åker till Ica ännu en gång och köper några wienerbröd och lite choklad :p
    1 eller 2 proteindrinkar brukar slinka ner också

Så här brukar de flesta ätardagarna se ut :D

Dagen efter blir det en massa cardio för att lätta på samvetet

Hur stort underskott ligger du på med sånna ätardagar egentligen? :P Går du ned i vikt varje vecka om du käkar så en dag i veckan? eller du kanske inte har ätardag varje vecka?

Har precis haft min ätardag, eller ätarkväll rättare sagt..det blev 15 stekta ägg och mandlar.
    Är faktiskt lagom mätt.

dilldipparn wrote:
    Hur stort underskott ligger du på med sånna ätardagar egentligen? :P Går du ned i vikt varje vecka om du käkar så en dag i veckan? eller du kanske inte har ätardag varje vecka?

Under diet så ligger jag -500 kcal per dag. Och jag brukar väl ha en sån här ätardag en dag i veckan. Minst! Ibland har jag en extra fuskkväll..

Och jag brukar ändå gå ner 0.5-1 kg i veckan.

Folk säger ju att energin måste ju ta vägen någonstans.
    Men jag tror inte att kroppen kan ta upp hur mkt energi som helst på en gång… Isf hade jag ju hamnat på ett rejält överskott och istället gått upp i vikt =)

Så jo, iaf en ätardag kan man unna sig i veckan under diet. Och kanske köra strikt de sista 3 veckorna innan tävling om det skulle behövas.

Jag har lite av en äterdag idag för märkte att jag gått ner 3 kg för mkt på deffen, så hittils hare blitt;
    250g kvarg, ett kg jordgubbar, en halv baget, några ugnsbröd, mer bröd, liiite flingor, en påse potatismos som fanns i kylen så åt den, lite ris och dillsås.

Jag försökte med en ”ätardag” igår när jag hade polaren över på film. Vi köpte godis, chips, delicatbollar och ölkorvar. Efter några nävar chips doppat i dipp, lite godis och en delicatoboll var det inte gott längre, ville inte ha mer, jag nöjde mig helt enkelt där och då fanns det mycket snack kvar. Jag kan tillägga att jag innan åt stora mängder mat för att fylla ut magsäcken lite.

Ätardagar finns inte. Dock periodiserar jag inte min träning med viktövergångar heller så jag bryr mig inte.

Daniel Lindqvist wrote:
    Under diet så ligger jag -500 kcal per dag. Och jag brukar väl ha en sån här ätardag en dag i veckan. Minst! Ibland har jag en extra fuskkväll..

Och jag brukar ändå gå ner 0.5-1 kg i veckan.

Folk säger ju att energin måste ju ta vägen någonstans.
    Men jag tror inte att kroppen kan ta upp hur mkt energi som helst på en gång… Isf hade jag ju hamnat på ett rejält överskott och istället gått upp i vikt =)

Så jo, iaf en ätardag kan man unna sig i veckan under diet. Och kanske köra strikt de sista 3 veckorna innan tävling om det skulle behövas.

Jaa, det var de ja reagerade på för jag läste nånstans här på forumet att kroppen kunde ta upp mer än 10 000kcal per dag utan problem men de kanske inte stämde då..

dilldipparn wrote:
    Jaa, det var de ja reagerade på för jag läste nånstans här på forumet att kroppen kunde ta upp mer än 10 000kcal per dag utan problem men de kanske inte stämde då..

10 000 kcal kan kroppen såklart ta upp, om man sedan hinner inom 24 timmar är ju en annan femma men kan man äta det (eller mer) så är kroppen mycket effektiv att ta upp det mesta.

Det blir alltid ett visst svinn och man kan aldrig förenkla kcal in – kcal ut till 100% men effektiv är i alla fall absorbtionen.

Eddie Vedder wrote:
    10 000 kcal kan kroppen såklart ta upp, om man sedan hinner inom 24 timmar är ju en annan femma men kan man äta det (eller mer) så är kroppen mycket effektiv att ta upp det mesta.

Det blir alltid ett visst svinn och man kan aldrig förenkla kcal in – kcal ut till 100% men effektiv är i alla fall absorbtionen.

okej, men hur kan han då käka så mkt 1 gång i veckan, ibland 2, om han bara ligger på 500kcal underskott per dag och ändå gå ned i vikt? Är han ett undantagsfall? Eller så överdriver han lite?

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 202 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.