Våfflor och Pannkakor

Home Forums Matlagning och Recept Våfflor och Pannkakor

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Nu när det är dags för våffeldagen på lördag, kanske folket vill dela med sig av sina våffelrecept.

Enkla och smidiga recpet, gärna med så lite energi som möjligt, och lite fett.
    Dela gärna med er av pannkakor också.
    Kom ihåg protein om värms under tillagning förstörs om det inte är bakprotein..

Vet att ni sitter med recept, å snåla inte..

Jag gjorde mina våfflor med siktat ca1/4dl sojaprotein och resten siktat rågmjöl (totalt 1 dl)
    1,6 dl havremjölk
    1 äggula
    1 vispad äggvita och ½tsk bakpulver
    salt
    1msk rapsolja
    Uppvärmningen i ett våffeljärn går ju så snabbt så jag tänkte inte på att det förstördes riktigt…

Såg mkt smakligt ut Milia !

Jodå, har ett lass till i kylen nu som jag ska ha till lunch idag (fast de är utan sojaproteinet).

Du äter väl inte frysta våfflor också va?;D

Milia wrote:
    Jodå, har ett lass till i kylen nu som jag ska ha till lunch idag (fast de är utan sojaproteinet).

Vad har du helst för tillbehör till dina våfflor?:)

det är våffeldag på lördag…..o jag jobbar o råkar veta att vi har våffelmix på jobbet…o jag har ätardag :)

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet ett otroligt mycket nyttigare variant av våffel smet.

Det jag vill använda är: Rågmjöl Endast. D.v.s som mjöl. Har även tillgång till kvarg, minimjölk, Vasleprotein: [www.ast-ss.se] (deras VP2 protein). går det att göra något på det?

Tack på förhand.

Har nämligen hört att de ska gå. Men tappat receptet.

Tack

Milia wrote:

haha! nej, tror inte det iaf:o

Gym TT: tur då!:p

Frida: keso med sylt är mumma!

Supersleepy: gör som en vanlig våffelsmet fast bara byta ut vetemjölet mot rågmjölet.
    Receptet har du i mitt tidigare inlägg.

hehe milia.
    Men blir de någe protterika då? MVH

Jag är inte så mycket för kost som i princip bara består av proteiner, så jag äter nog mer enligt tallriksmodellen. I våfflan är det ju 1 ägg och så äter jag keso till, så det blir ju inte 0% protein iaf.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.