Vaniljkonsentrat i kvargen, någon som provat?

Home Forums Matlagning och Recept Vaniljkonsentrat i kvargen, någon som provat?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Min söta fru kom hem med vaniljkonsentrat. En liten flaska som kostar ca 18kr. Tänkte droppa i det i kvargen för att piffa upp den lite. Någon som använder detta konsentrat för smaksättning? Bör ju räcka med någon droppe eller två. Näringsinnehåll vet jag dock inte för det står inget på flaskan om det.

Återkom med resultat ;P

Jo det lär jag göra redan ikväll. ;)

Jag brukar pyttsa i lite i kapsylen till flaskan blir alldeles utmärkt till 500g keso.

Den är rätt dryg eller?

Nykropp wrote:
    Min söta fru kom hem med vaniljkonsentrat. En liten flaska som kostar ca 18kr. Tänkte droppa i det i kvargen för att piffa upp den lite. Någon som använder detta konsentrat för smaksättning? Bör ju räcka med någon droppe eller två. Näringsinnehåll vet jag dock inte för det står inget på flaskan om det.

Vet du vart din fru köpte denna underbara vaniljkoncentratet? brukade köpa på hemköp innan men dem har inte det längre. Smakar riktigt bra i kvargen med funlight päron och kanel. Måste ha min ”fix” igen:D

Ica maxi köpte hon den på.
    Nu har jag provat och det verkar lovande. Skall bara få till rätt blandning. :)

Ok kanon, blir till att bunkra upp lite sånt då. Helt klart favoriten med kvarg

Ja, det är fantastiskt.
    Vaniljessens, 17:90 på vilken närlivs som helst. Har det alltid i kvargen.

Citronarom är också gott (om man gillar surt)

Ja, den använder vi flitigt hemma. I med sötningsmedel också så blir det ännu bättre smak.

sötningsmedel, vaniljessens och funlight, upp på listan! :)

Funderade på pepparmintkonsentrat, after eight någon? :)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.