Var finns äggvita på dunk?

Home Forums Matlagning och Recept Var finns äggvita på dunk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Någon som vet vart man kan få tag i äggvita på dunk? Har kollat runt på olika bagerier i Örebro där jag bor men det är ingen som använder sig av sånt.
    Man skall väl inte behöva beställa via internet från ett annat land för det finns att hitta på nätet men inte i sverige vad jag kan se.

Finns hos grossister som säljer livsmedel till restauranger, bagerier osv. Har testat äggvita på dunk för något år sen, använde den främst till att laga ugnspannkaka, men sen blev jag så less på bismaken den hade. Föredrar riktiga ägg, bara att slänga gulan eller ge till hunden…

Silvia wrote:
    Finns hos grossister som säljer livsmedel till restauranger, bagerier osv. Har testat äggvita på dunk för något år sen, använde den främst till att laga ugnspannkaka, men sen blev jag så less på bismaken den hade. Föredrar riktiga ägg, bara att slänga gulan eller ge till hunden…

bismak, jag köpte en dunk via ett bageri förra veckan, har inte märkt nån bismak :

Proof wrote:
    bismak, jag köpte en dunk via ett bageri förra veckan, har inte märkt nån bismak :

Kan man bara gå till ett random bagerr och fråga om att få köpa en dunk via dem eller känner du ngn där och fixade det på den vägen?

mvh

goldeneagle wrote:
    Kan man bara gå till ett random bagerr och fråga om att få köpa en dunk via dem eller känner du ngn där och fixade det på den vägen?

mvh

jag känner en som har en fru som jobbar på ett bageri. men du kan ju alltid testa att fråga, inte tror jag att dom är omöjliga.

Proof wrote:
    jag känner en som har en fru som jobbar på ett bageri. men du kan ju alltid testa att fråga, inte tror jag att dom är omöjliga.

Får man äggvitan i flytande form, berätta gärna mera hur det ser ut, har du bilder?

Smakar det som äggvita skall smaka eller är det bismak mm som ngn annan medlem tidigare påpekade?

mvh

goldeneagle wrote:
    Får man äggvitan i flytande form, berätta gärna mera hur det ser ut, har du bilder?

Smakar det som äggvita skall smaka eller är det bismak mm som ngn annan medlem tidigare påpekade?

mvh

aa äggvitan kommer i flytande form, ser precis ut som vitan i ett ägg, öppna ett och se efter. jag har inte märkt nån bismak, fast jag kryddar iofs min, men jag tycker det smakar precis som det ska.

Fan vad dum jag är, morsan jobbar ju på ett bageri.

Nu ska jag bli Coleman.

überbiffen wrote:
    Fan vad dum jag är, morsan jobbar ju på ett bageri.

Nu ska jag bli Coleman.

det kan du inte, för jag är redan coleman :nerd:

Men du e ju inte svart ;)

Ahh, på torsdag får jag en dunk på 5L. Sen får vi se hur det passar sig. :)

überbiffen wrote:
    Ahh, på torsdag får jag en dunk på 5L. Sen får vi se hur det passar sig. :)

Skulle du kunna ta lite bilder på innehållet i dunken, vill gärna veta hur det ser ut?

mvh

Dan_The_Man wrote:
    Men du e ju inte svart ;)

Han är svart på insidan :)

Vilket bageri var det?

regus wrote:
    Han är svart på insidan :)

Vilket bageri var det?

jag beställde mitt via jussi på gymmet, hans sambo jobbar på amarant.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.