Var kan jag köpa färdigstrimlad kyckling till bra pris

Home Forums Matlagning och Recept Var kan jag köpa färdigstrimlad kyckling till bra pris

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

för att underlätta mitt liv så tänkte jag slippa stå o strimla hela veckans j&vla kyckling på söndagar

har kikat litegrann i butikerna jag har i min närhet men inte hittat, gärna som kylvara inte fryst då jag handlar för hela veckan på söndagar o tillagar all mat då, ge mig alla tips ni har

bor i löddeköpinge har tilgång till ica maxi, willys, lidl, brukar alltid handla på willys, men jag såg att kronfågel har färdigstrimlad kycklingfile, finns den på ica maxi tro?

Willys har annars en fryst variant som är strimlad och klar att äta. Behöver bara värmas och kryddas lite. Minns dock inte vilket märke det är. Du får leta i frysdisken ;)

okidok, ska kolla de till helgen

ån annan som har tips?

köp färsk kyckling o så ber du dom snällt att strilla i sharken:up:

Hur mycket kyckling äter du egentligen om det är ett problem att det tar tid att skiva upp den?

Känns liksom som att det skulle vara jobbigare att leta upp och inhandla färdigstrimlad kyckling i en speciell affär än att helt enkelt ta sig samman och skära själv. Med det är ju å andra sidan vad jag tycker.

hehe dietingtime

nä men många bäckar små i en hektiskt vardag, ska kolla på min ica o willys om dem har, annars får jag slipa kniven

Köp innerfile :emo-thumb små bitar som bara klippa en två gånger så är de små fina bitar

Annars kan du ju köra Cutlervarianten och använda saxen, känns lite amerikanskt och tragiskt men det funkar väl finfint och går lite snabbare skulle jag tro.

koffe wrote:
    hehe dietingtime

nä men många bäckar små i en hektiskt vardag, ska kolla på min ica o willys om dem har, annars får jag slipa kniven

Mitt tips lyder då:

Köp en mixer.

skit i strimla den, ska ju bara ätas

haha, nu har du ju en uppsjö förslag på hur man delar upp kycklingen. bara att välja någon i högen. :D

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.