Home › Forums › Matlagning och Recept › Vassle – mellanmål
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2006 at 15:01 #94762Anonym anvandareMember20 februari, 2006 at 15:01 #1038925Anonym anvandareMember
Jag undrar om det är bra att använda vassleprotein-pulver till mellanmål, typ i smoothi eller ”Fever-fluffen” ? Kan kan tycka det är gott att vispa ihop fluffen eller göra en smoothi och smaska i mig framför tvn.
Jag har hört/läst att vassle inte är bra som mellanmål utan bör helst bara tas i samband med träning. Anledningen har jag för mig, berodde på att man får för stor insulinfrisättning eller nåt i den stilen. Stämmer detta?20 februari, 2006 at 15:36 #1038926Anonym anvandareMemberEn moderator sa till mig att whey80(vassle) var utmärkt att ta som mellanmål och dylikt om man vill öka proteinintaget, så jag antar att det går alldeles utmärkt att göra det.
20 februari, 2006 at 17:32 #1038927Anonym anvandareMemberspeciellt om du blandar ut det med kesella (som i fluffen) för då blir det ju blandat med ”långsamt” protein.
jag skulle säga, bättre vassle till mellanmål än inget alls…o bättre protein än inget alls…
20 februari, 2006 at 21:20 #1038928Anonym anvandareMemberTackar för svaren !
Hm, kesella i fluffen? Det är det inte i det recept som jag har. Då är det bara proteinpulver, fun light och bär. Men det kanske funkar det med.21 februari, 2006 at 07:50 #1038929Anonym anvandareMemberVassle är perfekt som mellanmål om du tar det i samband med kolhydrater. Enbart vassle stimulerar inte proteinsyntesen lika mycket som tex kaseinprotein skulle göra.
21 februari, 2006 at 08:56 #1038930Anonym anvandareMemberMen gaaaah!, nu blir jag förvirrad !
Jag har hela tiden fattat det som att vassle är bra efter träning för att det är snabbt och kasein på kvällen för att det är långsamt. Kesella innehåller väl enbart kasein (?) och det säger ju alla är så bra att äta på kvällen.
Jag har ju nyss beställt en massa pulver….ett sloow protein (från fairing tror jag..)som innehöll kasein och ett snabbt pulver från exell, med vassle.
hjälp mig förstå:o
21 februari, 2006 at 09:31 #1038931Anonym anvandareMemberMilia wrote:Men gaaaah!, nu blir jag förvirrad !Jag har hela tiden fattat det som att vassle är bra efter träning för att det är snabbt och kasein på kvällen för att det är långsamt. Kesella innehåller väl enbart kasein (?) och det säger ju alla är så bra att äta på kvällen.
Jag har ju nyss beställt en massa pulver….ett sloow protein (från fairing tror jag..)som innehöll kasein och ett snabbt pulver från exell, med vassle.
hjälp mig förstå:o
Du är rätt informerad, men frågan är om skillnaden är märkbar.
Om man inte är på en ooootroligt hög nivå, så tror jag personligen inte det spelar nån större roll om man skulle ta ett vassleprotein till sänggåendet tex. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.