Home › Forums › Matlagning och Recept › Vilken gröt är bästa att äta?
Vilken gröt tycker ni är bäst o är godast? Hjälp mig?
Mannagrynsgröt e godast Å fett med Jordgubbssylt!
Men, ska du vara duktig så bör du käka….suck….tråkig gröt på fiberberikad havregryn… minimjölk och kanel.
Bäst = Havregrynsgröt :p Kan ta lite tid att tycka om
Havregrynsgröt är ju den godaste gröten:up:
Rågflingegröt klart godast klarade inte av den vanliga gröten därför kör jag med råg…..
Beror helt på hur ditt kostintag ser ut i övrigt. För en lågenergiförbrukare med halvdan kost kan en portion havregrynsgröt göra under, för en högenergiförbrukare som redan överstiger sitt intag av alla näringsämnen och fibrer med råge blir havregrynsgröt mest tårta på tårta och då är säkert risgrynsgröt eller Dan_The_Mans’s exempel mer lämpligt.
Jaao lätt ! Men smaken är ju som rääva !
havregrynsgröt går bra att äta, men är lite torr om man inte dricker på nått…
Havregrynsgröt ihop med kaffe på morgonen är som att få julklappar som liten! Men den godate gröten är mannagrynsgröt eller julgröt/risgrynsgröt en kall och mullig vintermorgon.
Godaste gröten är väl en riktig ”Ris a la Malta”. Rikligt med vispgrädde! Serveras givetvis med saftsås och apelsinbitar. Ruggit gott men ack så fet.
Fast detta är kanske inte så mycket en gröt som en dessert.
Råggrynsgröt med äpple och blåbär!!!
En blandning av havregryn och råggryn kör jag alltid på . I med en tesked honung, lite russin och lite kanel sen slinker det ner väldigt smaskigt
Fast detta är kanske inte så mycket en gröt som en dessert.
+1 Äter alltid så jag mår illa om det bjuds på det!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY