Home › Forums › Matlagning och Recept › yoggi
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 september, 2006 at 22:56 #89841Anonym anvandareMember27 september, 2006 at 22:56 #959496Anonym anvandareMember
Jag tycker om att käka yoggi till frukost, men vilken är bäst att äta?
En kostexpert som var på min förra skola en gång sa att man skulle välja naturell yoghurt med högre fetthalt och skiva i frukt i stället för att ta den med låg fetthalt eftersom den innehåller mer socker.
Vilken yoggi äter du till frukost?28 september, 2006 at 07:19 #959497Anonym anvandareMembermelle wrote:Jag tycker om att käka yoggi till frukost, men vilken är bäst att äta?
En kostexpert som var på min förra skola en gång sa att man skulle välja naturell yoghurt med högre fetthalt och skiva i frukt i stället för att ta den med låg fetthalt eftersom den innehåller mer socker.
Vilken yoggi äter du till frukost?Du måste ju ha i dig protein oxå.. Gör såhär istället: Blanda lätt-kesella med valfri mängd funlight (tex jordgubb lr peachpassion, du får testa dig fram till rätt smak/konsistens) Samt skiva på tex banan, jordgubb eller strö över frysta, osockrade, blandade bär-Hallon/blåbär.. JAMMI
28 september, 2006 at 08:06 #959498Anonym anvandareMemberFinns ju yoggi med sötningsmedel istället för socker…. vill du ha i dig lite fett, så släng på lite solroskärnor:emo-thumb
3 oktober, 2006 at 13:24 #959499Anonym anvandareMemberJag äter alltid yoghyrt med utan tillsatt socker+ 0,1g fett. Det finns faktiskt och är jättegod. Dock finns den inte i sååå jättemånga smaker men dom som finns är jättegoda. Kommer dock inte ihåg vad märket heter finns på ica…
3 oktober, 2006 at 15:22 #959500Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:Jag äter alltid yoghyrt med utan tillsatt socker+ 0,1g fett. Det finns faktiskt och är jättegod. Dock finns den inte i sååå jättemånga smaker men dom som finns är jättegoda. Kommer dock inte ihåg vad märket heter finns på ica…Du menar kanske den som det står Yoggi med stora bokstäver ganska högt upp precis under skruvkorken…? Jordgubb och citron är yummi
3 oktober, 2006 at 17:08 #959501Anonym anvandareMemberja jo det stämmer nog…känner igen citron/jordgubb. Visst är de gåda. Kan inte tro att den är sockerfri och fettfri nästan :p
Charlotte_ wrote:Du menar kanske den som det står Yoggi med stora bokstäver ganska högt upp precis under skruvkorken…? Jordgubb och citron är yummi4 oktober, 2006 at 11:49 #959502Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:Jag äter alltid yoghyrt med utan tillsatt socker+ 0,1g fett….…med utan tillsatt socker..? med _eller_ utan? :p
4 oktober, 2006 at 15:02 #959503Anonym anvandareMemberHA HA nu var du rolig va!!!. jag äter altid utan tillsatt socker….låter det bättre:frust:
Tudor wrote:…med utan tillsatt socker..? med _eller_ utan? :p -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.