120 – 100kg på 5 månader!

Home Forums Medlemsbilder 120 – 100kg på 5 månader!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Ramen på sista bilden tycker jag själv är bra…får nöja mig med att ha en god fysik…för i tävlingsform kommer man ju aldrig.

Du har inga planer på att coacha andra atleter? Du sitter ändå på bra kunskap om hur det skulle gå att bli hård utan att lyckas själv som du säger. Det kanske dock är så att du har bäst koll på din egna kropp, bara en tanke.

det fina med att vara så stor som du är att du kan väga 120-125 kilo och ingen missar att du är en BB. skulle någon som väger typ 70 kilo i tävlingsform (och antagligen vara 170-175cm) gå upp 25 pannor så är man bara en fet dvärg i folks ögon.

Jag gillar balkongbilden mest. :D

Benjamin Hering wrote:
    Du har inga planer på att coacha andra atleter? Du sitter ändå på bra kunskap om hur det skulle gå att bli hård utan att lyckas själv som du säger. Det kanske dock är så att du har bäst koll på din egna kropp, bara en tanke.

Jag har hjälpt några stycken som idag är dom bästa i Sverige i sin gren/klass.
    Ska inte säga att det är min förtjänst, men jag har hjälpt dom på vägen.
    Sedan Johanna Heide kom ju i sitt livs form och henne hjälpte jag väldigt mycket…haha!
    Tycker det är lättare att hjälpa tjejer pga att det inte är lika extremt som i tex bb för killar.
    Börjar behärska den biten mer och mer, vet vad som krävs, sedan är det ju upp till en själv att välja vad man vill lägga ner.
    Att hjälpa sig själv är inte alls samma sak, för man känner efter för mycket själv och man ser inte sig själv på samma sätt.
    Tycker själv att jag har bra koll på att se hur man ska styra upp kost/träning för att det ska gå framåt hela tiden. Det är här det brister när man är sin egen coach. Lättare att säga till någon annan vad den ska göra än att göra det själv. :p

faogel wrote:
    Jag gillar balkongbilden mest. :D

Ni får sluta att driva med mig, eller med tjockisen, men tjockisar är ju lite blåsta… :D

sammy wrote:
    det fina med att vara så stor som du är att du kan väga 120-125 kilo och ingen missar att du är en bb. Skulle någon som väger typ 70 kilo i tävlingsform (och antagligen vara 170-175cm) gå upp 25 pannor så är man bara en fet dvärg i folks ögon.

:d

Jonas Lundberg wrote:
    Att någon nämner första bilden som den bästa har jag svårt att förstå, vågar knappt visa den…
    Gillar själv 4:e och 6:e bilden/formen (skiljer ändå 11,2kg emellan).
    Får man välja form, så är nog 4:e som känns bäst, fast man vill ju vara hård och grov samtidigt…(hårdare med den vikten/volymen) 8)
    Är nog närmast den formen nu, men det krävs en toppning för att få till den.

Gjorde en liten omedveten/medveten toppning där; ätardag dagen före, 2kg potatis denna dagen, kalium och resorb innan träning, långt träningspass + 80min cardio, svettades mycket, väl hemma och duschad sedan, så hade kroppen tajtat till ordentligt. Var ganska svullen på dagen.

Fan har en massa bilder ifrån den dagen och olika tidpunkter, ska visa det sen.
    Har nog aldrig tagit bilder så många gången på en dag, lite lustigt, kom på det nu när jag tittade i den mappen….

Kan bero på att det är så imponerande med såna massiva killar och ja, jag är SL-skadad;)

Jonas Lundberg wrote:

Fy fan va snyggt!!! shysst året runt form :)

Anders90 wrote:
    Fy fan va snyggt!!! shysst året runt form :)

Ja det kan man ju drömma om…dom 4 bilderna är ju ifrån samma dygn, efter en ätardag, så formen är ju bra, men lite svullen…är jag ju nästan alltid iofs.
    Fett % ca. 7%.

Bästa bilden som du har en riktigt bra året om form är den som är tagen
    Den 31 Augusti 2008 på morgonen :up:

Hur många år har du tränat Jonas?

Jonas Lundberg wrote:
    Ja det kan man ju drömma om…dom 4 bilderna är ju ifrån samma dygn, efter en ätardag, så formen är ju bra, men lite svullen…är jag ju nästan alltid iofs.
    Fett % ca. 7%.

okej men sjukt snyggt iaf ;) så vill ja se ut när jag blir äldre !!

The_Insane wrote:
    Bästa bilden som du har en riktigt bra året om form är den som är tagen
    Den 31 Augusti 2008 på morgonen :up:

Hur många år har du tränat Jonas?

Nu är det ju tyvärr ingen året runt form för mig, men den är just nu bättre än vad den brukar vara.
    Nu till sommaren har jag tränat i 25år!

Jonas Lundberg wrote:
    Nu är det ju tyvärr ingen året runt form för mig, men den är just nu bättre än vad den brukar vara.
    Nu till sommaren har jag tränat i 25år!

Okej men din form är ändå bra tycker jag på dem bilderna du visar i bland annat denna tråd.
    Hur många av dessa år har varit tävlingsinriktade?

The_Insane wrote:
    Okej men din form är ändå bra tycker jag på dem bilderna du visar i bland annat denna tråd.
    Hur många av dessa år har varit tävlingsinriktade?

2001 och framåt…
    Tanken på att tävla kom nog redan dom första åren, men det tog 17år innan det blev så.
    Men börjar inse att jag inte bör tävla eller så måste jag vara mycket bättre hur det nu ska gå till?
    Att träna och ta sig i form är fullt tillräckligt.

Läste lite om hur Andreas Muntzer och Dorian Yates gjorde…sen hur mycket sanning det är i det?…men vet själv att det är sinnessjukt och det låter inte helt otroligt eller visst låter det otroligt, helt sjukt!
    Inget som vi kan prata om här dock![/b]

Jonas Lundberg wrote:
    2001 och framåt…
    Tanken på att tävla kom nog redan dom första åren, men det tog 17år innan det blev så.
    Men börjar inse att jag inte bör tävla eller så måste jag vara mycket bättre hur det nu ska gå till?
    Att träna och ta sig i form är fullt tillräckligt.

Okej, varför inser du att du inte bör tävla?
    Det kan jag förstå att det är tillräckligt

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.