Home › Forums › Medlemsbilder › 14 år
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 juni, 2008 at 18:36 #761406Anonym anvandareMember
Har ni inget vettigt att skriva så vänligen låt bli.
2 juni, 2008 at 19:03 #761407Anonym anvandareMemberMickeGBG wrote:Fast å andra sidan..väger man över 90 på ca 170 & inte är tävlingsbyggare på SM-nivå, kan det vara läge att deffa lite. Om inte annat så för att det är en snabb väg att förändra sin fysik till det bättre vilket både peppar en & ger en bättre värden.:up:
Sen är ju 14 den gyllende second-base tidsåldern, nuff said.
+1
Han väger lika ungefär lika mkt som Ahmad Ahmad görr off-season, och ungefär lika lång.
Jag hade deffat, sen tränat riktigt serriöst(skaffa ett bra schema och äta rätt)
Du har många år framför dig, och du började i tid :emo-thumb
2 juni, 2008 at 21:16 #761408Anonym anvandareMemberDeffa? Grabben är 14 år gammal. Varför ge någon råd att ligga på kaloriminus när personen fortfarande växer?
3 juni, 2008 at 11:45 #761409Anonym anvandareMembermen om du äter hysteriskt mycket nu, käka bara typ 1 portion kanske 1½ så kommer formen med tiden. SAmtidigt ska du träna svinhårt
3 juni, 2008 at 18:32 #761410Anonym anvandareMemberPonthaa wrote:men om du äter hysteriskt mycket nu, käka bara typ 1 portion kanske 1½ så kommer formen med tiden. SAmtidigt ska du träna svinhårtGott om specifikationer där. Kanske skulle börja jobba som PT?
3 juni, 2008 at 23:28 #761411Anonym anvandareMember+1
4 juni, 2008 at 00:00 #761412Anonym anvandareMemberVisst kanske han har några kilo i överflöd men det är ju inget att bry sig om i den åldern, i den åldern är det ju bara att äta allt man kommer åt och träna hårt och se till att ha kul på vägen så man inte tröttnat på styrketräning vid 17-18års ålder. BMI är väll ett måttband till viss del men det är ju så många aspekter BMI-skalan inte tar upp, Ahmad har nog säkerligen BMI-värde som någon som lider av fetma men det är väll inte riktigt fallet.
Se till att och vakna upp utvilad och gör allt för att bibehålla suget att gå till gymmet och forma din kropp så kommer du att ha alla möjligheter att lyckas!
4 juni, 2008 at 09:52 #761413Anonym anvandareMembermSJÖDIN wrote:Oavsett hur ”mycket” massa du har låter 93 kg på 171 cm 14 år gammal lite väl, ’hälsofarligt’? Om vi ska gå efter BMI så har du 31.8Ungefärliga gränser för vuxna:
Underviktig 19
Idealvikt 25-26
Övervikt 26-30
Fetma > 30måste man inte mäta tjockleken på benstommen för att få fram ett exakt BMI?? Och jag har en ovanligt tjock benstomme för min ålder. (ligger i släkten)
men jag ju några kilo i överflöd.
Hälsofarligt är det inte, jag har den bästa hälsan jag har haft!(än så länge)Och mitt mål över sommaren är att gå ner i vikt så att (tvättbrädan synns)
4 juni, 2008 at 10:51 #761414Anonym anvandareMemberdet räcker nog att killen kommer igång med träningen så kommer bmi falla till vettiga nivåer.
4 juni, 2008 at 13:23 #761415Anonym anvandareMemberSammy wrote:det räcker nog att killen kommer igång med träningen så kommer bmi falla till vettiga nivåer.Jodå, träningen är i full gång har tränat seriöst i ett halvår ungefär. har minskat ca:10cm i midjemått sen jag började för ca: 1 år och 4 månader sen!.
jag skötte inte maten i början men har börjat med det nu! och förväntar mig att gå ner några kilo till höst:D4 juni, 2008 at 13:29 #761416Anonym anvandareMemberlukas_thorsell wrote:måste man inte mäta tjockleken på benstommen för att få fram ett exakt BMI?? Och jag har en ovanligt tjock benstomme för min ålder. (ligger i släkten)
men jag ju några kilo i överflöd.
Hälsofarligt är det inte, jag har den bästa hälsan jag har haft!(än så länge)Och mitt mål över sommaren är att gå ner i vikt så att (tvättbrädan synns)
Vikten på benstommem påverkar inte mer än ett fåtal kilo.
BMI är däremot ett värdelöst mått på individnivå.
Jag tycker att du ska träna på och inte fokusera på kroppsvikten. se till att bli starkare och satsa på basövningarna!4 juni, 2008 at 13:32 #761417Anonym anvandareMemberVuxna människor blir upprörda över en 14åring känner ni er hotade eller vad?
Det ser bra ut för att vara 14år
4 juni, 2008 at 14:25 #761418Anonym anvandareMemberjag säger då det, många här verka tycka du ska deffa. Du är 14år gammal, då ska du inte ens veta vad deffa är för nånting
ÄT och TRÄNA vidare, deffa får du göra sedan, för massan du bygger nu i tonåren ska inte förkastas.
4 juni, 2008 at 15:14 #761419Anonym anvandareMemberlukas_thorsell wrote:Jodå, träningen är i full gång har tränat seriöst i ett halvår ungefär. har minskat ca:10cm i midjemått sen jag började för ca: 1 år och 4 månader sen!.
jag skötte inte maten i början men har börjat med det nu! och förväntar mig att gå ner några kilo till höst:Dbra. då ser du ju att det går frammåt. fortsätt i samma anda så får tiden göra sitt.
4 juni, 2008 at 15:20 #761420Anonym anvandareMemberNicklas@ON wrote:Vuxna människor blir upprörda över en 14åring känner ni er hotade eller vad?Det ser bra ut för att vara 14år
Håller med, se till att äta allt du kommer över, och rör på dig och träna hårt så kommer resultaten du vill ha det kan jag lova dig!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.