Home › Forums › Medlemsbilder › 14 år, 63kg och 178 cm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2010 at 11:48 #417276Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Va? Bör man träna mage utöver knäböj och marklyft?
Egentligen inte
2 januari, 2010 at 13:33 #417277Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Jag kör det varje gång jag är på gymmet Kanske 3-4 gånger i veckaÄr ett vanligt nybörjarmisstag (ju mer och längre jag tränar, ju större blir muskeln) fel, överträning,magen ska tränas som vilken muskel som, dvs du ska träna mage lika hårt och ofta som du ex tränar vader
och det blir i regel 1gg/v
kör på, och glöm inte bort att det finns andra muskler på kroppen med:up:2 januari, 2010 at 14:48 #417278Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:Är ett vanligt nybörjarmisstag (ju mer och längre jag tränar, ju större blir muskeln) fel, överträning,magen ska tränas som vilken muskel som, dvs du ska träna mage lika hårt och ofta som du ex tränar vader
kör på, och glöm inte bort att det finns andra muskler på kroppen med:up:Håller helt med, undantaget är att jag kör vader 2 ggr/vecka:p
2 januari, 2010 at 20:18 #417279Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Håller helt med, undantaget är att jag kör vader 2 ggr/vecka:pdet är dock prio träning och lägger själv in dubbla pass ibland,samt har du ju såpass lång erfarenhet men som 14 åring så blir det lätt att man tränar fel, hoppas han går in och läser så han lär sig ett och ett annat av oss göbbar:whistle:
Flessa wrote:+1.Jag ser sällan någon som kör Biceps 7 pass/vecka. denna eviga besatthet av magträning alltså..:ph34r:
jodå dom finns med, dock är bröst med i programmet med8)
2 januari, 2010 at 21:00 #417280Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:jodå dom finns med, dock är bröst med i programmet med8)Förra sommaren var jag en av dom. Jag tränade bänkpress 16 dagar i rad och sen insåg jag att jag minskat 10kg i bänken, då slutade jag med det :whistle: Hade dock bara tränat i 2 månader då
2 januari, 2010 at 21:01 #417281Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:promenader är ena riktiga jävla massbyggare! :pUtförs dem dessutom bärandes på matkassar(farmer’s walk i sin bästa tappning) är man snart redo för Arnold Classic… :up:
3 januari, 2010 at 00:24 #417282Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:Är ett vanligt nybörjarmisstag (ju mer och längre jag tränar, ju större blir muskeln) fel, överträning,magen ska tränas som vilken muskel som, dvs du ska träna mage lika hårt och ofta som du ex tränar vader
kör på, och glöm inte bort att det finns andra muskler på kroppen med:up:Mitt påstående är löst baserat, men en fågel viskade i mitt öra att vader och mage är de muskelgrupper som återhämtar sig fortast. Således kan man alltså träna dessa oftare än de övriga. Något du kan bekräfta eller dementera?
3 januari, 2010 at 01:22 #417283Anonym anvandareMemberRichard Wagner wrote:Mitt påstående är löst baserat, men en fågel viskade i mitt öra att vader och mage är de muskelgrupper som återhämtar sig fortast. Således kan man alltså träna dessa oftare än de övriga. Något du kan bekräfta eller dementera?Mage är en ”andnings muskel” helt annorlunda och har löjligt bra återhämtning,använder ju faktiskt magmusklerna nästan konstant i vardagen.
Mage kan tränas 1gång om dagen,upp till 2 utan att du skall ”bryta ner” musklerna.
Är vad jag vet och vad mina små fåglar kvittrat till mig
3 januari, 2010 at 12:40 #417284Anonym anvandareMemberRichard Wagner wrote:Mitt påstående är löst baserat, men en fågel viskade i mitt öra att vader och mage är de muskelgrupper som återhämtar sig fortast. Således kan man alltså träna dessa oftare än de övriga. Något du kan bekräfta eller dementera?visst kan man träna vissa muskler oftare, tror man kan träna mage oftare men för att bygga upp en bra muskelatur så tycker/tror jag att man ska panga på ordentligt 1 gg v. och då menar jag hård mag träning, vissa kör ju alltid 25-30 rep situps när dom är klara med sen övriga träning.
vader används hela tiden när vi går, så för att få dom jävlarna till att växa så bör man köra skiten ur dom, och kör sj vader 2gg i veckan under diet men endast 1 gg v när jag är off
hur som så tror jag inte kille tjänar något på att träna mage varje gång han är på gymmet
4 januari, 2010 at 01:46 #417285Anonym anvandareMemberDouglasAsplund wrote:Fan mage är grymt tråkigt :p Tränar mage kanske 1gång/vecka. Och då kör jag bara något snabbt och enkelt.. hheheHåller med! Tråkigare finns inte! Dock kan man träna magen väldigt flitigt med tunga knäböj och marklyft
9 januari, 2010 at 15:04 #417286Anonym anvandareMemberMuscle wrote:Ts du ser förjävlig ut just nu men det kommer nog ändras i takt med att du blir äldre och lär dig mer om träningDet var väl att ta i! Tycker inte hans fysik ser varken bättre eller sämre ut än andra 14 åringars. Skillnaden är att han har all chans i världen att utveckla sin till en grym fysik som går ifrån alla sina jämlikars eftersom han intresserar sig för sin träning/kost och utveckling!
28 mars, 2010 at 10:50 #417287Anonym anvandareMemberSka bara tillägga nu efter 3 månader sen jag startade den här tråden så har jag gått upp 3 kilo, blivit 1.5cm längre så nu är jag 180 cm, magrutorna syns mer nu, jag har ökat i hur mycket vikt jag tar och jag har blivit allmänt större. Allt det där tack vare min mammas kusin som äger gymmet som gav mig ett bra schema och jag har ätit som en gris bokstavligen varje dag.
28 mars, 2010 at 13:49 #417288Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Ska bara tillägga nu efter 3 månader sen jag startade den här tråden så har jag gått upp 3 kilo, blivit 1.5cm längre så nu är jag 180 cm, magrutorna syns mer nu, jag har ökat i hur mycket vikt jag tar och jag har blivit allmänt större. Allt det där tack vare min mammas kusin som äger gymmet som gav mig ett bra schema och jag har ätit som en gris bokstavligen varje dag.3 kilo på 3 månader är ganska lite….
28 mars, 2010 at 14:07 #417289Anonym anvandareMember1996 wrote:3 kilo på 3 månader är ganska lite….Är ju en underbar viktuppgång, jag själv har ungefär gått upp 1kg i månaden i 15månader med MINIMAL fett uppgång
28 mars, 2010 at 17:09 #417290Anonym anvandareMemberWalleman999 wrote:Är ju en underbar viktuppgång, jag själv har ungefär gått upp 1kg i månaden i 15månader med MINIMAL fett uppgångInte så bra för att ha ätit som en gris?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.