16 år och tränat 1 år!

Home Forums Medlemsbilder 16 år och tränat 1 år!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 97 total)
  • Author
    FreddeR wrote:
    känner en kille som är 15 och bänkar lätt runt 100. [http://www.youtube.com/watch?v=QkzBPk2oqwE]

och han är inte särskilt stor.

på filmen är det 120 för ni som undrar.

ontopic: ser bra ut, skit i vad folk säger om dina stats.

ngt bra lyft var det knappast tal om i detta fall. ingen kontroll på vikten över huvud taget. många som säger att dom tar ditten och datten i bänkpress har en tendens att köra ”studsbänk” dvs vikten släpps ner utan kontroll och får en studs på bröstet för att sedan raskt hängas tbx på racket utan ordentlig slutpress till raka armar. dessutom lyfts häcken från bänken upp i takhöjd. visst finns det många starka ungdomar som är naturbegåvningar eller har naturligt bra vinklar och muskelfästen för att lyfta mkt. dessa är dock väldigt lätträknade och fångas snabbt upp av styrkeklubbarna. en sådan är Rickard Oxholm som har svenskt ungdomsrekord i bänk med 225 kg, men som sagt dom är lätträknade.
    tycker detta med att just bänka mkt är ngt som hör ungdomen till. vet själv hur viktigt det var att lyfta mkt i början när jag tränade. sånt går över med åren, tro mig. slutligen är det inte vad som ligger på stången som betyder ngt utan hur det ser ut i spegeln. iaf om snygg fysik är målet med träningen…:pop:

Reyky wrote:
    ngt bra lyft var det knappast tal om i detta fall. ingen kontroll på vikten över huvud taget. många som säger att dom tar ditten och datten i bänkpress har en tendens att köra ”studsbänk” dvs vikten släpps ner utan kontroll och får en studs på bröstet för att sedan raskt hängas tbx på racket utan ordentlig slutpress till raka armar. dessutom lyfts häcken från bänken upp i takhöjd. visst finns det många starka ungdomar som är naturbegåvningar eller har naturligt bra vinklar och muskelfästen för att lyfta mkt. dessa är dock väldigt lätträknade och fångas snabbt upp av styrkeklubbarna. en sådan är Rickard Oxholm som har svenskt ungdomsrekord i bänk med 225 kg, men som sagt dom är lätträknade.
    tycker detta med att just bänka mkt är ngt som hör ungdomen till. vet själv hur viktigt det var att lyfta mkt i början när jag tränade. sånt går över med åren, tro mig. slutligen är det inte vad som ligger på stången som betyder ngt utan hur det ser ut i spegeln. iaf om snygg fysik är målet med träningen…:pop:

JAg håller med dej när du säger de som syns i spegeln e de som räknas, men ja tyckte det skulle vara kul och se vilka reaktioenrna skulle vara.. JAg skulle mycke hellre ha en lite större och skönare kropp och vara svagare än vara hur stark som helst och inte ha några synliga muskler alls.

Reyky wrote:

Bra skrivet.:emo-thumb

orbis wrote:
    Ser grymt ut för att endast vara 16 år gammal och förstår inga konstigheter att killen skulle ta 120kg. På ett gym som jag tränade tidigare tog en 16åring 170 i bänk…

såja, nu ska vi inte ta i så vi spricker

Jacksatan wrote:
    med tanke på hur många som ljuger på internet så är det väl inte mer än rimligt. Jag tror aldrig på vad nån säger om de inte kan bevisa det med filmer. Det är inget nån behöver ta personligt, men det är så jävla lätt att vara anonym och överdriva.

Jo, men vem fan bryr sig om han pressar 120kg i bänkpress eller om han ljuger om det. Förstår inte hur folk orkar ifrågasätta saker hela tiden. Skriver någon ”Jag väger 150kg” och jag inte tror på honom så orkar jag iaf verkligen inte ifrågasätta det.

alanrahimi wrote:
    chilla, ja e 16, ja kan inte bygga hur stora muskler som helst, men skillnaden e ja e smal, mer fittad

ser bra ut för att vara fittad !

så sant, man kan ju få fråga??! tror man inte på ett påstående så får man väl säga det? Samma som våra olika dispyter om kost m.m.

IFall man vill ha riktigt grymma magruter, hur många ggr i veckan ska man träna det då?

gosh wrote:
    ser bra ut för att vara fittad !

:D :D

Xyanile wrote:
    Varje dag, minst 3 timmar.

:nod

3 rimmar i sträck elr hur ska man lägga upp det? ?va ska man köra för övningar?

alanrahimi wrote:
    3 rimmar i sträck elr hur ska man lägga upp det? ?va ska man köra för övningar?

Det bästa är att köra statiskt, helst på få övningar.

Ett alternativ kan vara:
    1½tim statisk brygga
    1½tim statiska benlyft

EDIT: Eller så tränar du helt enkelt bara magen som vilken annan muskelgrupp som helst. Förstår inte varför folk tror att magen är någon supermuskel som tål att tränas jämnt och ständigt. Lägg in 1-2pass/vecka beroende på hur ditt övriga schema ser ut[/b]

bara en liten offtopicåsikt:

När man är 16 år finns det anledningar till att ljuga om allt möjligt..det betyder ju inte att han ljuger.
    MEN vad jag verkligen inte ser någon anledning till är att sitta och spekulera i huruvida en person ljuger på internet eller inte.

Har han så bra gener lär han väl dyka upp i större sammanhang såsmåningom..allting hänger liksom ihop.

nej det gör ja inte.. VA TRORU!?

Fattarduva?:ph34r:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 97 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.