16 åring behöver vägledning!

Home Forums Medlemsbilder 16 åring behöver vägledning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tjena! Jag är en nyligen fylld 16-åring som är osäker på min kropp kan man säga :P Jag vet inte om jag vill bulka eller deffa. Jag är cirka 175 cm och väger runt 65 kg. Jag vill dock inte lägga upp bilder här på forumet men skickar gärna bilder till den som vill ta sig en titt och bedöma.

vore oerhört schysst!:emo-thumb

Gör inget utav dem då?

Träna hårt och ät mycket och bra mat.

Alec wrote:
    Gör inget utav dem då?

Träna hårt och ät mycket och bra mat.

Jo, för jag är inte helt nöjd med kroppen och vill se förändring.

alex111 wrote:
    Jo, för jag är inte helt nöjd med kroppen och vill se förändring.

jaha? vilken förändring är det du vill ha?

Som föregående skrivare. Vilka förändringar vill du ha? Starkare? Större? Mindre?

Förändring kräver tid och engagemang. Mat och vila. Regelbunden träning.

Fördelaktigt : Håll dig till basövningar, hantlar / stänger, 6-12 reps

JeppeAndersson wrote:
    Som föregående skrivare. Vilka förändringar vill du ha? Starkare? Större? Mindre?

Jag vill ha en snygg kropp till sommaren. Dock vet jag inte hur jag ska uppnå detta så jag tänkte skicka en bild till någon av er som kan bedöma ? :):up:

Ett råd

BÖRJA TRÄNA!!!

Biccen wrote:
    Ett råd

BÖRJA TRÄNA!!!

har gymmat i cirka 4-5 månader :)

Det här med vill ha en snygg kropp till sommaren kan du lägga på is direkt det är inget som händer på ett par månader… Att bygga muskler tar väldigt lång tid. Vill du bli lite ”sommar fin” rekomenderar jag dig att du räknar du ditt kcal behov baserat på 3gram protein per kg kroppsvikt. Och lägger dig på ett par hundra kcal överskott.

4-5 pass i veckan med fokus på basövningar så som mark,böj och bänkpress.

Cardio 2-3 pass i veckan.

Lycka till !

Krill3_ wrote:
    Det här med vill ha en snygg kropp till sommaren kan du lägga på is direkt det är inget som händer på ett par månader… Att bygga muskler tar väldigt lång tid. Vill du bli lite ”sommar fin” rekomenderar jag dig att du räknar du ditt kcal behov baserat på 3gram protein per kg kroppsvikt. Och lägger dig på ett par hundra kcal överskott.

Lycka till !

jag skulle inte kunna skicka ett par bilder till dig som du kan bedöma? :):emo-thumb

alex111 wrote:
    jag skulle inte kunna skicka ett par bilder till dig som du kan bedöma? :):emo-thumb

Du är såpass ung så finns ingen anledning att prioritera andra muskelgrupper mer än andra så bilder behövs ej. Kruta bara på ordentligt och glöm INTE ben träningen.

Har själv gjort det misstaget att jag endast tränade överkropp

Och det ångrar man enormt nu.:D

Krill3_ wrote:

Lycka till !

kan jag inte skicka några bilder till dig så kan du bedöma vad jag ska göra? dvs kcal-balans, deff eller bulk?:emo-thumb

man jag tänkte mer att du kan bedöma om jag ska deffa eller bulka ?:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.