Home › Forums › Medlemsbilder › Bänkpresskärlek
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 februari, 2008 at 13:19 #789833Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Kunglig låt i din film. Tone-Lōc är cool. :up:
Yeah baby.
28 februari, 2008 at 17:30 #789834Anonym anvandareMemberFan va smulter är skön! Bra filmer! :up:
28 februari, 2008 at 20:19 #789835Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Klossen kan användas både för att träna slutpressen och för att man inte kommer ner med stången hela vägen till bröstet.
Inte alls säkert att man kommer ner med ens 200 kg. På filmen så gör jag ett lyft på 232,5 som är 1 cm ifråpn bröstet och ett på 225 där stången precis touchar bröstet.
Allt hänger på hur tight tröjan är.Du menar alltså på fullaste allvar att man inte skulle komma ner till bröstet om man höll 200kg i händerna och bara lät tröjan ta emot?
Fan pinsamt isf.
28 februari, 2008 at 20:44 #789836Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Du menar alltså på fullaste allvar att man inte skulle komma ner till bröstet om man höll 200kg i händerna och bara lät tröjan ta emot?Fan pinsamt isf.
Det menar jag absolut. Men det beror ju helt på hur tight tröjan är och dessutom hur stark man själv är. Dom riktigt stora grabbarna har svårt att komma ner med 300 kg också.
Pinsamt? hur menar du?
Med utrustningen? Ja, jag är själv ingen fan av det, tävlade utan utrustning flera gånger förra året. Men ska man kunna hävda sig hyfsat så får man finna sig i reglerna.28 februari, 2008 at 20:56 #789837Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Det menar jag absolut. Men det beror ju helt på hur tight tröjan är och dessutom hur stark man själv är. Dom riktigt stora grabbarna har svårt att komma ner med 300 kg också.Pinsamt? hur menar du?
Med utrustningen? Ja, jag är själv ingen fan av det, tävlade utan utrustning flera gånger förra året. Men ska man kunna hävda sig hyfsat så får man finna sig i reglerna.Jag menar precis som du säger. Tycker att utrustningen – om det nu är så extremt – är pinsam. Lyckligtvis tävlar ju alla under samma villkor dock, det är ju alltid något.
29 februari, 2008 at 01:11 #789838Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Tröjan är inte riktigt så styv att man inte får ner 200kg till bröstet
Det används för att träna slutfasen i pressen.Min är. Behövs minst 270 kg för att jag ska komma ner. Så medans jag går upp till min toppvikt använder jag olika många brädor. Först 4 sen 3, 2, 1 och sen till bröstet.
Sen används brädor självfallet för att stärka lockouten också.
29 februari, 2008 at 07:31 #789839Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Jag menar precis som du säger. Tycker att utrustningen – om det nu är så extremt – är pinsam. Lyckligtvis tävlar ju alla under samma villkor dock, det är ju alltid något.Egentligen tävlar inte alla på samma vilkor!
Skjortan hjälper olika mycket beroende på hurudan teknik man har!
Så mellan 2 som lyfter samma vikt utan skjorta kan det skilja 20kg i tävling med skjorta! Jag tycker att hela grejen är fusk!!29 februari, 2008 at 07:34 #789840Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Det menar jag absolut. Men det beror ju helt på hur tight tröjan är och dessutom hur stark man själv är. Dom riktigt stora grabbarna har svårt att komma ner med 300 kg också.Pinsamt? hur menar du?
Med utrustningen? Ja, jag är själv ingen fan av det, tävlade utan utrustning flera gånger förra året. Men ska man kunna hävda sig hyfsat så får man finna sig i reglerna.Kör mer Raw då
Vi kan ju ha en ny RAW tävling på en serie omgång så har du ju chans att få revansch.Man blir nästan lite sugen att testa bara för att veta hur det känns… Tröja alltså.
29 februari, 2008 at 07:45 #789841Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Kör mer Raw då
Vi kan ju ha en ny RAW tävling på en serie omgång så har du ju chans att få revansch.Man blir nästan lite sugen att testa bara för att veta hur det känns… Tröja alltså.
Nja, det blir nog inte RAW på nån serietävling eftersom vi siktar på att gå upp en serie till nästa år. Behöver poängen.
Men på klubbtävlingar blir det säkert utan utrustning.
Blir det tävling i maj eller? vi kör 10 och 17 maj.
29 februari, 2008 at 07:56 #789842Anonym anvandareMemberAldrig förstått styrkelyft. Coolare att vara stenhård och stark än mjuk och stark :p
29 februari, 2008 at 07:59 #789843Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Aldrig förstått styrkelyft. Coolare att vara stenhård och stark än mjuk och stark :pNo way :p
29 februari, 2008 at 09:15 #789844Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Nja, det blir nog inte RAW på nån serietävling eftersom vi siktar på att gå upp en serie till nästa år. Behöver poängen.Men på klubbtävlingar blir det säkert utan utrustning.
Blir det tävling i maj eller? vi kör 10 och 17 maj.
Hmm, är ju sugen som du vet, sak ta mig en ordentlig funderare på det och snacka lite med ”coach” om det.
3 mars, 2008 at 15:30 #789845Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Aldrig förstått styrkelyft. Coolare att vara stenhård och stark än mjuk och stark :pDet kan du väll vara som styrkelyftare också? Det är vikten du flyttar som är det essentiella.
Annars finns alternativet fet och klen, som jag.6 mars, 2008 at 02:10 #789846Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Aldrig förstått styrkelyft. Coolare att vara stenhård och stark än mjuk och stark :pInstämmer med dej Rille Pille . Vad fan e det för mening med o bara var tjock, stark och ofta osymmetrisk… .
Finns väl bara en fd styrkelyftare men numera strongman som har en tilltalande fysik …..d v s Mariuz Pudzianowski. Han är väl den enda som har under 15 % i kroppsfett …haha:D
6 mars, 2008 at 02:32 #789847Anonym anvandareMemberloki04 wrote:Instämmer med dej Rille Pille . Vad fan e det för mening med o bara var tjock, stark och ofta osymmetrisk… .Finns väl bara en fd styrkelyftare men numera strongman som har en tilltalande fysik …..d v s Mariuz Pudzianowski. Han är väl den enda som har under 15 % i kroppsfett …haha:D
Finns ett flertal sl:are och strongmans som skulle kunna dwarfa många fullblodsbyggare, det däremot… är coolt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.