Home › Forums › Medlemsbilder › Bänkpresskärlek
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 mars, 2008 at 03:41 #789848Anonym anvandareMemberloki04 wrote:Instämmer med dej Rille Pille . Vad fan e det för mening med o bara var tjock, stark och ofta osymmetrisk… .
Finns väl bara en fd styrkelyftare men numera strongman som har en tilltalande fysik …..d v s Mariuz Pudzianowski. Han är väl den enda som har under 15 % i kroppsfett …haha:D
Att sen en hel del bodybuilders ser ut som spärrbalonger 9 månader om året kan vi bortse från tycker du?
Skillnaden då är att bodybuilders är både feta och relativt klena gentemot styrkelyftare.7 mars, 2008 at 14:52 #789849Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Aldrig förstått styrkelyft. Coolare att vara stenhård och stark än mjuk och stark :pLåter som du har dålig koll…
I styrkelyft finns det 11 viktklasser (i herrarnas) från -52kg till +125kg.
Så det finns en hel del som är stenhård och stark.
11 mars, 2008 at 11:21 #789850Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Finns ett flertal sl:are och strongmans som skulle kunna dwarfa många fullblodsbyggare, det däremot… är coolt.Samtidigt som det finns ett flertal byggare som skulle kunna äga många fullblods-SLare på ett lyftarflak, vad nu det har med saken att göra.
Generellt sett så är styrkelyftare starkare, medans byggare ser bättre ut på en scen. Inte helt oväntat.
15 mars, 2008 at 17:41 #789851Anonym anvandareMemberMantus wrote:Att sen en hel del bodybuilders ser ut som spärrbalonger 9 månader om året kan vi bortse från tycker du?
Skillnaden då är att bodybuilders är både feta och relativt klena gentemot styrkelyftare.Att bodybuilders skulle vara klena köper jag inte. Det ligger mycket i teknik och anpassning av nervsystemet inom styrkelyft. Muskel som muskel. Det som skiljer från individ till individ är muskelfästena.
15 mars, 2008 at 18:05 #789852Anonym anvandareMembertp_88 wrote:Samtidigt som det finns ett flertal byggare som skulle kunna äga många fullblods-SLare på ett lyftarflak, vad nu det har med saken att göra.Generellt sett så är styrkelyftare starkare, medans byggare ser bättre ut på en scen. Inte helt oväntat.
Den absoluta lyftar eliten i Sverige blir garanterat inte ägd av en byggare.
Men som du säger SLáre skall vara starka byggare ska se bra ut.2 helt skillda disipliner som inte kan jämföras helt enkelt.
Till alla som debatterar om utrustningen rättvisshet, säger jag bara har man inte lyft med utrustning så har man inte mkt att komma med i en disskusion. Inga argument som håller iaf.
Det är mkt teknik träning inblandat, det är inte lätt och det tar lång tid att bli bra med utrustning.Anledningen att vissa får ut mer av utrustningen är för att dom tränar med det målet i sikte, alltså mkt träning med utrustning. Han som får ut 20-30-40-50kg minde har förmodligen tränat mer utan utrustning. Tränings uppläggen skiljer förmodligen.
Jerka: Det skiljer mer än så. Man kan ha olika snabba fibrer också. SL are lägger i regel mkt tid på att optimera snabba fibrer. Där av kan man se tunn ut men på lyftar flaket lyfta mer än en visuelt större kille eller tjej.
Nu är jag inte så jätte insatt i muskeln uppbyggnad, men vill man läsa mer om detta så finns det en bra tråd på Kollos SL del.Jag är fortfarande nybörjare i SL detta är bara min åskiter och övertygelser.:o
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.