Calle Ekman, 16 åringens väg till scenen 2010

Home Forums Medlemsbilder Calle Ekman, 16 åringens väg till scenen 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 413 total)
  • Author

Tycker din tråd är väldigt inspirerande. Kollar här lite då och då.

Kriga på :up:

Frenetic_death wrote:
    Tycker din tråd är väldigt inspirerande. Kollar här lite då och då.

Kriga på :up:

Tack så mycket :) Sånt glädjer

Robert Lilja wrote:
    Kcal in vs kcal ut är det som gäller om man vill gå upp eller ned i vikt, men genom att minska muskelnedbrytningen och öka proteinsyntesen kan du göra så att viktminskningen blir till största delen fett och att du inte tappar lika mycket muskelmassa under deffen. Produkter som höjer kroppens energiförbrukning kan underlätta väldigt mycket för många personer som vill komma ner på ett kaloriunderskott.

Även jag har gjort väldigt bra resultat på diet med enbart mat och lite proteinpulver, men det finns ändå saker som kan underlätta och ge lite extra resultat och det vet du förmodligen mycket väl :)

Tror du för en sekund att jag behöver läsa på burkarnas baksida för att veta vad de olika ingredienserna kommer göra eller hur man ska dosera dem? :p

Mvh
    Robert Lilja

Jo givetvis så fungerar vissa preparat som du säger. Men det jag tyckte var bara, att är man 15-16 år så kanske man inte behöver tänka på det speciellt mycket utan bara träna hårt och äta bra mat. Det räcker långt. Sen när han ska köra en riktig tävlingsdiet vid 20-22 års ålder kanske han skulle kunna köra med dessa tillskott också…

Du är säkert mycket påläst och vet vad de olika tillskotten innehåller, tvivlar jag inte på.

Robert Lilja wrote:
    Jag håller med, första gången som jag själv provade någon form av tillskott (kreatin, protein, omega 3) var när jag hade fyllt 19 år. Jag brukar inte rekommendera tillskott till personer under 18 år eftersom jag tycker att det är viktigt att man lär sig grunderna med träning och kost först och att kroppen får växa färdigt innan man börjar med tillskott.

Kommer tillskotten underlätta/hjälpa för en person under 18 år? Självklart kommer det att underlätta och om en ambitiös person som Ekman väl har tagit ett beslut om att göra en satsning och att han är 100% säker på att han redan nu vill använda tillskott, då kommer jag rekommendera saker som fungerar för honom och som kommer hjälpa honom att nå sina mål enklare/snabbare. Risken är annars stor att man när man är ung och amitiös kommer lägga sina pengar på tillskott som är verkningslösa och rent skräp, bättre då att lägga pengarna på rätt saker redan från början ;)

Jag tycker Ekmans satsning är klart intressant och hjälper gärna till med tips och råd vad gäller kost, träning och tillskott, ska bli kul om det kan bli en tävling 2010 :up:

Mvh
    Robert Lilja

Varför ska du lura i honom än mer att det finns chans för en tävlingsdebut 2010? Det kommer ju se skit ut, speciellt med den längden.

APHID wrote:
    Varför ska du lura i honom än mer att det finns chans för en tävlingsdebut 2010? Det kommer ju se skit ut, speciellt med den längden.

Och hur kan du veta det NU? Vi är inte där än så snälla, uttala dig inte negativt.
    Varför tar du inte och pushar på han istället så han kommer så närma sitt mål som möjligt istället för att ta fram de usla humöret ?

Kör på Ekman, både du och jag vet att det du gör fungerar, så keep going.

Robert Lilja wrote:
    Vad jag vet behöver man inte har en stor eller ens musklig fysik för att ställa sig på scenen :what:

Anledningen till att man ska tävla redan i unga år är för att skaffa sig erfarenhet. De flesta får väl en riktigt bra fysik när de närmar sig 30 år, men de flesta ställde sig också för första gången på scen när de var unga och inte speciellt bra utvecklade.

Hur pass mycket Ekman kommer utvecklas till 2010 återstår att se, men jag tycker ändå att han skulle göra rätt i att gå upp på scen även om han inte anser att han utvecklats tillräckligt, man får som sagt erfarenhet och man lär sig bättre hur kroppen fungerar för att kunna förbättra sig fram till nästa tävling. Man lär sig hur man ska tappa vätska de sista dagarna, man lär sig hur man ska få färgen på kroppen att bli bra, man lär sig posering, man lär sig regelverk, man lär sig allt man behöver veta inför kommande tävlingar ;)

Känns som att många i denna tråden fokuserar på fel saker, det handlar inte om att bli ett muskelmonster på 2 år och gå upp i en debut och vinna guld. Det handlar om att våga ställa sig på scen och att få erfarenhet som kommer underlätta i framtiden när man vill vara verksam inom denna sport.

Vissa personer väntar med att gå upp på scen tills de själva tycker att de har en tillräckligt bra fysik för att vinna guld, sen får de en skitplacering eftersom de inte blir tillräckligt hårda eller att de gör något annat småfel som de inte hade behövt göra om de hade tävlat tidigare.

Håll tråden positiv nu, den som bara är ute efter att tracka kan regga sig på Lunarstorm eller något :happy:

Mvh
    Robert Lilja

håller med.. varför ens klaga på andra? kötta på ekman!:up:

Tackar för alla trevliga kommentarer :)

Jag trivs med detta och bryr mig inte vilket år jag kommer upp på scenen, bara jag kommer dit. Det är mitt mål, att sätta ett mål som är för svårt är bättre än att sätta ett för lätt enligt mig. Då kämpar man inte lika mycket!

Well, jag kommer fortsätta sammarbeta med flexor för jag tycker om killen och erbjudande han ger mig. Vad ni tycker om att jag kör kosttillskott i ung ålder skiter jag fullständigt i! Jag presterar bättre med grejerna och kommer fortsätta med det

Marcus Syvertsen wrote:
    Vilken tråd. :pop:

haha precis! vem fan behöver tv när det finns body forum!:D

Tränat i 6½ månad och det var väll tvunget o ta kort dåå ;) 93 ostadiga kilo

[http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004088069498049023 [img=http://aycu01.webshots.com/image/48360/2004088069498049023_rs.jpg]]

Ser bättre ut än förra bilden, midjan är smalare, ger en bättre v-form.
    Sen bättre posering, bild, skärpa också.
    ca 3,5kg skillnad gör rätt mycket, gå inte ner för snabbt nu bara.

träna hårt och smart
    ha det gött

(Y) Ser bra ut!

Robert Lilja drog det bästa inlägget i denna tråd hittills.
    Att Ekman nu ska kliva upp på decemberpokalen 2010 och vinna för att året efter vinna SM har jag inte sett honom påstått någonstans. Men på de flesta kommentarerna här inne verkar det så.

Ekman vet mycket väl att han behöver lägga på sig mer för att tävla, men killen är 16 år. Förstår ni inte hur mycket man kan växa under dessa år när hormonerna sprutar som mest :D

Det behövs fler som Ekman som vill tävla i ung ålder utan att behöva nå en topplacering för att få denna sporten att gå frammåt.

Om ni nu tycker att han är så dåligt och inte har någonting här att göra så undrar jag vad ni gör i tråden.
    Jag hatar att låta som en jävla farsa och försvara Ekman men seriöst, han lägger upp bilder för att få hjälp frammåt och jag tror att han är medveten om att han är långt ifrån klar.

Ser bättre ut på den senare bilden Ekman. Kör ditt race fullt ut bara!
    Btw, hur lång är du?

Keep it up!

Ekman_ wrote:
    Tränat i 6½ månad och det var väll tvunget o ta kort dåå ;) 93 ostadiga kilo

Börjar se riktigt bra ut!
    Träna hårt och ät bra så går det nog vägen!:up:

faogel wrote:
    Ser bättre ut på den senare bilden Ekman. Kör ditt race fullt ut bara!
    Btw, hur lång är du?

Keep it up!

Tack så mycket :) 190 cm är jag

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 413 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.