Dagsformen på Bodymedlemmarna!!

Home Forums Medlemsbilder Dagsformen på Bodymedlemmarna!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 14,146 through 14,160 (of 14,781 total)
  • Author

testar att lägga upp en bild här.

har tränat i ca 2 månader nu, målet är att öka i muskelmassa och även gå upp lite i vikt. på dessa 2 månader har jag sett rätt bra resultat. jag vägde ca 66 kg när jag började träna.

längd: 177cm
    vikt (nu) 70,5 kg.

är inte lika stor som alla andra här, men hoppas på lite skön respons samt lite tips från dom rutinerade :)

Todayz

bigjepp wrote:
    testar att lägga upp en bild här.

har tränat i ca 2 månader nu, målet är att öka i muskelmassa och även gå upp lite i vikt. på dessa 2 månader har jag sett rätt bra resultat. jag vägde ca 66 kg när jag började träna.

längd: 177cm
    vikt (nu) 70,5 kg.

är inte lika stor som alla andra här, men hoppas på lite skön respons samt lite tips från dom rutinerade :)

Mycket fokus på mage/bröst i din träning.
    Försök att dra ner på brösträningen så att resten kommer ifatt..

NKK wrote:

Varför dra ner på något, särskilt när man är nybörjare och har många kilo kvar att lägga på sig över hela kroppen (om nu det är målet) däremot kan man ju istället lägga ännu mer krut på alla andra muskelgrupper. Men att dra ner på bröstträningen bara för att det ligger lite före håller jag icke med om : )

Killen skriver dessutom att han tränat i 2 månader så det känns ju ännu mer tokigt att dra ner på träningen då.

NKK wrote:

Hur kom du fram till detta? Killen har tränat i 2 månader. Jag tycker det ser bra ut speciellt efter så kot tids träning.

Kör på som du gör nu. Träna hela kroppen givetvis men dra inte ner på något. Iaf inte pga att något ligger före andra muskelgrupper.

NKK wrote:

mage har du helt rätt i att jg lägger mycket energi på, har spelat fotboll i många år så det blir rätt mycket mage där (speciellt nu när det är försäsong på fotbollen). men bröst tränar jag inte mer än övriga kroppen.

tack för din respons, uppskattas!

Gober wrote:
    Varför dra ner på något, särskilt när man är nybörjare och har många kilo kvar att lägga på sig över hela kroppen (om nu det är målet) däremot kan man ju istället lägga ännu mer krut på alla andra muskelgrupper. Men att dra ner på bröstträningen bara för att det ligger lite före håller jag icke med om : )

Killen skriver dessutom att han tränat i 2 månader så det känns ju ännu mer tokigt att dra ner på träningen då.

precis som du säger så är jag nybörjare, mitt upplägg just nu är, tränar 6 dagar i veckan. kör på två splitsschema.
    måndag-bissarna och rygg
    tisdag trissarna och bröst
    onsdag axlar och ben
    torsdag vila
    fredag bissar och rygg
    lördag trissar och bröst
    söndag axlar och ben
    mage lägger jag in ca 2-3 gånger i veckan när jag känner för det.

sen rullar det på (vilar alltså varje torsdag i veckan) låter det vettigt?

rinse wrote:
    Hur kom du fram till detta? Killen har tränat i 2 månader. Jag tycker det ser bra ut speciellt efter så kot tids träning.

Kör på som du gör nu. Träna hela kroppen givetvis men dra inte ner på något. Iaf inte pga att något ligger före andra muskelgrupper.

tackar! alltid skönt med lite possitiv respons! ::)

Finns INGET snyggare än stora pecs. Kanske vaderna då.

Gettodachoppa wrote:

Håller med till 100%.

Gettodachoppa wrote:

får man fråga vad du menar med ”pecs”? 😮

bigjepp wrote:
    får man fråga vad du menar med ”pecs”? 😮

Bröstmuskler.

bigjepp wrote:
    mage har du helt rätt i att jg lägger mycket energi på, har spelat fotboll i många år så det blir rätt mycket mage där (speciellt nu när det är försäsong på fotbollen). men bröst tränar jag inte mer än övriga kroppen.

tack för din respons, uppskattas!

precis som du säger så är jag nybörjare, mitt upplägg just nu är, tränar 6 dagar i veckan. kör på två splitsschema.
    måndag-bissarna och rygg
    tisdag trissarna och bröst
    onsdag axlar och ben
    torsdag vila
    fredag bissar och rygg
    lördag trissar och bröst
    söndag axlar och ben
    mage lägger jag in ca 2-3 gånger i veckan när jag känner för det.

sen rullar det på (vilar alltså varje torsdag i veckan) låter det vettigt?

tackar! alltid skönt med lite possitiv respons! ::)

Om ngt tränar du för mkt och vilar för lite. Men det är svårt att säga utan att veta hur du lägger upp din träning mer i detalj. Jag tycker dock att det är mkt att träna styrketräning 6 dagar i veckan oavsett. Tror du hade fått MINST lika bra resultat på 4-5 dagar i veckan.

Gober wrote:

Läste inte det MEN! att om brösten har vuxit sådär och det andra inte så varför inte träna resten lika mycket som bröst? så ser det symmetriskt ut direkt istället för att extra träna på det släpande efteråt?

Men jag har ju fel som vanligt NKK är ju hackkycklingen här inne mobben kommer direkt så fort jag yttrar mig men jag har ju givetvis fel jag kan ju ingenting om träning efter 15 års träning.

Ni har rätt NKK har fel.

Dagsformen nu några månader efter DC och LP :)

Sjuka armar där Pontura, bra med massa också.

NKK wrote:
    Läste inte det MEN! att om brösten har vuxit sådär och det andra inte så varför inte träna resten lika mycket som bröst? så ser det symmetriskt ut direkt istället för att extra träna på det släpande efteråt?

Men jag har ju fel som vanligt NKK är ju hackkycklingen här inne mobben kommer direkt så fort jag yttrar mig men jag har ju givetvis fel jag kan ju ingenting om träning efter 15 års träning.

Ni har rätt NKK har fel.

Åja nu ska vi inte spela offer och tycka synd om oss själva. Man måste få kritisera varandras inlägg. Och det var ju just det jag skrev, träna allt lika mycket men dra inte ner på något. Ta nu en pepparkaka och chilla :-)

Viewing 15 posts - 14,146 through 14,160 (of 14,781 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.