Home › Forums › Medlemsbilder › Davor Viktor mot Alströmertrofen 2010
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 april, 2010 at 19:14 #435176Anonym anvandareMember
Grymt med midjemått under 70cm!
30 april, 2010 at 19:24 #435177Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Grymt med midjemått under 70cm!Tack ! Jag troode att jag har mycket över 80 men det visade sig tvärtom
30 april, 2010 at 22:43 #435178Anonym anvandareMemberpsycho wrote:Vet inte faktiskt vilken formel , hon visade mig men jag var inte så intresserad, det är slutresultat som jag var oroligt för . Hon tog mått på 3 ställe (höger sida ) och sen räknade i tabellen . Som sagt det var min första kalipermätning då är jag inte så kunnig. Hon tog midjemått också och det blev 69.5 cmOk!
Ja siffrorna i sig är egentligen ganska oväsentliga, huvudsaken är att du mäts på samma ställe varje gång och att BF% går nedåt.. :emo-thumb
Smal midja har du iaf, grymt!
2 maj, 2010 at 12:27 #435179Anonym anvandareMemberI Fredags var det axlar/ben pass. Körde Militärpress med skivstång, började med 50 kg och 15 reps och till slut blev det 4 reps 80+ kg, sen körde jag drag till hakan med curlstång , 4 sets ungefär från 50 kg upp till 60. Till slut var det stående flyes med hantlar och shrugs.För benen gjorde jag Knäböj 55,60,70,80, 90 kg x 8-4 reps,
Benspark 45,50,55,60,65 kg x 8-10 reps. Magövningar gör jag alltid till slut.Lördag Ätardag
Först var det en bra kardio på morgonen (cykel 70 min)
Mat såg ut så –
Frukost- Hamburgare hemagjord med ketchup och tomat
Lunch- Kebab pizza , cola light
Middag- hamburgare hemagjord , ketchup, tomatInte så mycket oavsett att det var ätardag , kanske 3000 kcal.
2 maj, 2010 at 18:28 #435180Anonym anvandareMemberHär kommer lite foton Dagens rygg ..
2 maj, 2010 at 19:27 #435181Anonym anvandareMemberHur poserar du back db egentligen?
hur som, bra förändring…
2 maj, 2010 at 19:36 #435182Anonym anvandareMemberSorry lanar din trad lite vad brukar folk vaga pa alstromstrofen.
Fostar att det ar valdigt olika men mer eller mindre forhalande till langd.
CCB so ar det vall att man far max vaga 85kg om man ar 180 lang och sa vidare om jag inte minns fel?2 maj, 2010 at 19:37 #435183Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Hur poserar du back db egentligen?hur som, bra förändring…
Tack Albin ! Vad menar du hur poserar jag dubbel biceps ? Den som jag måste rätta till är att jag håller vänster arm lite snett ofta , men annars står jag bara med raka ryggen och tar det , försöker spänna biceps och rygg musklar samtidigt så mycket som möjligt och sen tar jag ett steg bak med höger ben . Är inte så duktig men övar övar övar
2 maj, 2010 at 19:42 #435184Anonym anvandareMemberMatias wrote:Sorry lanar din trad lite vad brukar folk vaga pa alstromstrofen.
Fostar att det ar valdigt olika men mer eller mindre forhalande till langd.
CCB so ar det vall att man far max vaga 85kg om man ar 180 lang och sa vidare om jag inte minns fel?Jag vet inte exakt vad man brukar väga men det är inte vikt som gäller på Alströmer. Det är längd som ska tas . Alltså korta, mellanlånga och långa killar . Jag tror att du hamnar i lång klass med dina 180 cm
3 maj, 2010 at 10:59 #435185Anonym anvandareMemberDet var bröst/triceps pass kl. 7.30 på morgonen
Bröst
-rakbänkpress 70-100 kg , 5 set, 13-6 reps
-liggande flyes med hantlar 15-25kg (en) ,3 set, 10 reps
-pullover 25-40 kg – 3 set , 10 repsTriceps
-Press från pannan vid curlstång, 30- 55 kg , 5 set, 20-10 reps
-Latsdrag , 35- 60 kg , 5 set , 20-8 reps
– Kickbacks 15-30 kg (en) , 4 set , 15- 8 repsMage
-Hängande benlift 4 sets
– Cablecrunches 40- 70 kg 5-6 set ,16- 6 reps
-sittups , många tunga ..…Åker till jobbet kl. 11 och jobbar hårt till kl. 00
.. Till lunch blir det kycklingbröstfile 315g, bulgur 70g, broccoli 200g och i mellan blir det whey, cashewnötter sallad osv. Alltihop runt 2000 kcal.
5 maj, 2010 at 15:16 #435186Anonym anvandareMemberÖnska dig lycka till!
Poseträning kan man inte få för mycket av, bara gnugga på!!5 maj, 2010 at 16:00 #435187Anonym anvandareMemberProblemet i dubbel biceps bakifrån är inte att armen är sned, det är enklare att ändra på. Däremot skjuter du ihop skuldrorna vilket du inte ska. Då tappar du bredd och V-form på ryggen, och en del muskler syns mindre.
Det du vill åt är istället att låta överarmen liksom ”lyfta ut” latsen från ryggen så att du blir V-formad. Detsamma gäller din latspread faktiskt, du behöver ordna upp den också. Nu tillgodoser inte din posering din muskelmassa, målsättningen är ju att man ska se bättre ut än man egentligen är haha. DÅ kan man posera.
Men det lär du dig. Du behöver bara ha någon med som kan stå och berätta för dig hur du ska göra. Det är ju alltid svårt att se sig själv bakifrån, liksom.
5 maj, 2010 at 17:14 #435188Anonym anvandareMemberKebbie wrote:Önska dig lycka till!
Poseträning kan man inte få för mycket av, bara gnugga på!!Tack Kebbie ! Det är bara att
nöta , nöta tills det sitter5 maj, 2010 at 17:22 #435189Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Problemet i dubbel biceps bakifrån är inte att armen är sned, det är enklare att ändra på. Däremot skjuter du ihop skuldrorna vilket du inte ska. Då tappar du bredd och V-form på ryggen, och en del muskler syns mindre.Det du vill åt är istället att låta överarmen liksom ”lyfta ut” latsen från ryggen så att du blir V-formad. Detsamma gäller din latspread faktiskt, du behöver ordna upp den också. Nu tillgodoser inte din posering din muskelmassa, målsättningen är ju att man ska se bättre ut än man egentligen är haha. DÅ kan man posera.
Men det lär du dig. Du behöver bara ha någon med som kan stå och berätta för dig hur du ska göra. Det är ju alltid svårt att se sig själv bakifrån, liksom.
Tack för råd och instruktion , ska göra mitt bästa att fixa det . Saken är att jag har ingen faktiskt som ska hjälpa och säga vad ska jag fixa och hur . Jag tränar, övar , fotograferar mig , och bor själv Tack än en gång
7 maj, 2010 at 13:46 #435190Anonym anvandareMemberpsycho wrote:Tack för råd och instruktion , ska göra mitt bästa att fixa det . Saken är att jag har ingen faktiskt som ska hjälpa och säga vad ska jag fixa och hur . Jag tränar, övar , fotograferar mig , och bor själv Tack än en gångförsök ta kontakt med någon av dom större killarna här på sidan med lite erfarenhet av posering, sen kan ni dra av ett pass och efteråt kan ni ta lite poseringsträning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.