Davor Viktor mot Alströmertrofen 2010

Home Forums Medlemsbilder Davor Viktor mot Alströmertrofen 2010

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 91 through 100 (of 100 total)
  • Author

Tack så jättemycket Richard ! Det är bättre med benen nu och jag tränar överkroppen som det ska , hoppas att jag ska kunna köra knäböj snart :)

Det är 2.5 månader efter tävlingen och 2 mån. efter olyckan , för att inte lägga ner denna tråden jag sätter en bild med dagens form . Har inte tränat de dagar efter olyckan men sen när det kändes lite bättre körde jag igång igen under och efter semestern och idag vägger jag 82 kg . Tränar 3-4 ggr. i veckan , äter mer och försöker få lite mer vikt men behålla så mycket muskler som möjligt och självklart få nya . Pga. olyckan, villan och ätande har konturer försvunnit och vänster ben har blivit lite mindre men jobbar på detta hårt. Just nu har jag inget mål när det gäller tävlingar men kanske ska satsa på någon tävling 2011.

Tänkte göra en ny tråd(sida) men det går kanske bra att bara omformulera min gamla . Jag funderar mycket på att satsa på LP. 2011 men i detta fall ska jag börja med förberedningar , deffen osv. i mars eller april 2011. Just nu har jag nästan ingen koll på hur mycket jag äter osv, men när det gäller träning kör jag tyngre, bättre och lite annorlunda man kan säga . Väger 85.8 kg just nu och tänker gå till eller över 100 innan deffen börjar. Ska bifoga gårdagens ryggbild då är alla kommentarer, kritiker välkomna tack :)

Ha inte för bråttom bara.Du vinner ingeting om du går upp snabbt över 100 kg.Resultatet blir det samma i slutet men det blir bara jobbigare för dig att deffa senare när du vill.

Celox wrote:
    Ha inte för bråttom bara.Du vinner ingeting om du går upp snabbt över 100 kg.Resultatet blir det samma i slutet men det blir bara jobbigare för dig att deffa senare när du vill.

Tack Celox ! Tanken är inte att jag ska gå snabbt över hundra men när jag började deffa innan Alströmertrofen vägde jag 92 kg och till slut blev jag ganska liten 74-75kg . Nu vill jag vara lite större en så ,då räknar jag i huvudet att jag måste väga runt 100 för att ha bra 80 till slut men vi får se iaf hur kroppen förändrar sig under bulkperioden.

För information bara jag har gjort en ny tråd om satsning mot LP 2011 och länken till den står som mitt underskrift här nere
    Tack

För guds skull väg inte mer än 100 kg. Vet inte hur du har tänkt men bara för att du väger mer under bulk betyder det inte att du kommer att väga mer sen när du deffar. Det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig 6 kg muskelmassa på ett år iallafall på ett naturligt sett (kanske inte för en 2 meters kille som aldrig har tränat förr). Du har ju redan en fin fysik som du kan bygga upp. Tänk på vad föregående kille skrev, det kommer att bli betydligt svårare att deffa ner dig. Mvh

rico82 wrote:
    För guds skull väg inte mer än 100 kg. Vet inte hur du har tänkt men bara för att du väger mer under bulk betyder det inte att du kommer att väga mer sen när du deffar. Det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig 6 kg muskelmassa på ett år iallafall på ett naturligt sett (kanske inte för en 2 meters kille som aldrig har tränat förr). Du har ju redan en fin fysik som du kan bygga upp. Tänk på vad föregående kille skrev, det kommer att bli betydligt svårare att deffa ner dig. Mvh

Ok ni har rätt i det här kanske , ska tänka om. Det är inte så att jag grisäter men vill vara större en jag var på Alströmer . Självklart är det för tidigt att jag ska börja deffa nu men jag går upp 0.5 kg per vecka ungefär med dagens ätande och hårt träning o arbete . Vissa veckor går jag ner också beroende på alla de moment ,arbete/träning/mat osv.

Jag tvivlar absolut inte att du kommer att vara större än förra tävlingen. Du vet ju själv bäst hur din kropp reagerar på träning, mat mm. Vill bara få dig att tänka att man inte behöver gå upp en massa och se ut som en gris för attbygga muskler. Lycka till med träningen!

rico82 wrote:
    Jag tvivlar absolut inte att du kommer att vara större än förra tävlingen. Du vet ju själv bäst hur din kropp reagerar på träning, mat mm. Vill bara få dig att tänka att man inte behöver gå upp en massa och se ut som en gris för attbygga muskler. Lycka till med träningen!

Absolut inte ska man se ut som en gris för att bygga muskler men bulka lite måste man tror jag. Tack för dina/era inlägg men vi kan fortsätta skriva om det här på min nya tråden för att det ska vara lättare att följa för alla intresserade om satsnig mot LP 2011.

Viewing 10 posts - 91 through 100 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.