Home › Forums › Medlemsbilder › De oflexade musklernas tråd
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 maj, 2008 at 16:49 #450994Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Tror att det är kameran, han har tagit bilden med en EOS 400D, alltså en systemkamera, och herrn verkar ha varit inne och fifflat en del på inställningar som sett till övriga inställningar är lite längre ner i grottan än han kommit än så länge.
Kan lika gärna varit så att han personifierat en bildstil med ökad kontrast, då uppfattar kameran ljusspel och liknande starkare än ögat och genast ser bilden oäkta ut.
Kan ingenting om fotografering, kameror, inte min kamera.. Ställer mig bara där ljuset känns rätt o blir plåtad.
Här är en äldre bild som jag tagigt själv på min toalett med min mobil.. Vad har jag andvänt för effekter på denna extrema hi-tech mobiltelefon då?[img=http://i34.photobucket.com/albums/d147/attur/DSC00372.jpg]
22 maj, 2008 at 17:10 #450995Anonym anvandareMemberattur wrote:Kan ingenting om fotografering, kameror, inte min kamera.. Ställer mig bara där ljuset känns rätt o blir plåtad.
Här är en äldre bild som jag tagigt själv på min toalett med min mobil.. Vad har jag andvänt för effekter på denna extrema hi-tech mobiltelefon då.På den där bilden har du användt Dodge/Burntool och djävlats med skuggan kring vänster (på bilden) bröst och mitten av rutorna. Ljuset är helt oregelbundet, och för att skuggorna ska falla sådär kring ditt bröst måste ljuskällan sitta ungefär mitt på bröstet, vilket den till synes då inte gör. Och om den nu gjorde det, så skulle resten av skuggorna inte se ut som de gör.
Men nu har vi diskuterat dina bilder tillräckligt mycket. Jag personligen struntar i om de är photoshopade eller inte, det syns ju att du har en skitbra fysik ändå så jag fattar inte grejen.
:up:
Och som svar på din fråga, så påstår Windows Vista att din Sony Ericsson K610i har bländartal 2,8, Slutartid 1/15 sek och en ISO-hastighet på 800, samt 35mm brännvidd. Haha.[/b]
22 maj, 2008 at 18:06 #450996Anonym anvandareMemberMisfits wrote:De flesta killarna här under 85 Kg fotar ju i Världens Down-light…Ja fy fan för killar som Samir, Baboom mfl…
22 maj, 2008 at 18:09 #450997Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Ja fy fan för killar som Samir, Baboom mfl…hahaha:D Jaa att de bara orka hålla på de där lättviktarna!
22 maj, 2008 at 19:38 #450998Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:På den där bilden har du användt Dodge/Burntool och djävlats med skuggan kring vänster (på bilden) bröst och mitten av rutorna. Ljuset är helt oregelbundet, och för att skuggorna ska falla sådär kring ditt bröst måste ljuskällan sitta ungefär mitt på bröstet, vilket den till synes då inte gör. Och om den nu gjorde det, så skulle resten av skuggorna inte se ut som de gör.Men nu har vi diskuterat dina bilder tillräckligt mycket. Jag personligen struntar i om de är photoshopade eller inte, det syns ju att du har en skitbra fysik ändå så jag fattar inte grejen.
:up:
Och som svar på din fråga, så påstår Windows Vista att din Sony Ericsson K610i har bländartal 2,8, Slutartid 1/15 sek och en ISO-hastighet på 800, samt 35mm brännvidd. Haha.[/b]
haha:P jag lovar o svär på allt jag äger att jag inte gjort ngn dodge burn, sånt syns klart o tydligt om man andvänder sig av det.. om jag hade det gjort de så hade man väll inte sätt partiklarna i skuggan det GÅR inte att burn dodga något så bra.. Lampan är en vanlig toa-lampa som är ovenför/framför mig ovanför spegeln. Den är fotad och sen överförd till datorn och sen är den inte rörd! svär vid allt! Det syns klart o tydligt att där inte är något photoshop överhuvud taget och det vet du om:P
22 maj, 2008 at 19:41 #450999Anonym anvandareMemberMisfits wrote:Jag syftade på de som behövde göra sig större, Dvs inte samir eller baboom, eller alla tjejer din mansgrisJa fyfaaaaaan va liten jag är.
22 maj, 2008 at 19:53 #451000Anonym anvandareMember:wazzup: flexar tårna lite bara i smyg….
här är det inget downlight,uplight men lite funlight. Aight ?22 maj, 2008 at 21:05 #451001Anonym anvandareMemberRiktigt cool kroppsform Karlsononoenenonon.
22 maj, 2008 at 21:50 #451002Anonym anvandareMemberAli små flex, jag inge alls……Agerade fotograf.
22 maj, 2008 at 22:04 #451003Anonym anvandareMemberMisfits wrote:har jag klagat på dina bilder ?Nej då så !
”Downlight” ”värre än photoshop?” whateva
22 maj, 2008 at 22:40 #451004Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Ali små flex, jag inge alls……Agerade fotograf.Denna Ali, satan sikken oxe! :p
22 maj, 2008 at 22:46 #451005Anonym anvandareMemberOkej jag missförstod kanske, ber om ursäkt.
22 maj, 2008 at 22:46 #451006Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Denna Ali, satan sikken oxe! :p+1 ja vem är han?
några bättre bilder på honom?22 maj, 2008 at 22:51 #451007Anonym anvandareMemberBlanca wrote:+1 ja vem är han?
några bättre bilder på honom?vem han är??!? han är ju jättekändast.
jag kan tyvärr inte stava till hans efternamn men jag sitter och säger det nu. men det hör ju inte ni så det kan kvitta.
22 maj, 2008 at 23:19 #451008Anonym anvandareMemberSammy wrote:vem han är??!? han är ju jättekändast.jag kan tyvärr inte stava till hans efternamn men jag sitter och säger det nu. men det hör ju inte ni så det kan kvitta.
haha jag har ingen koll på honom tyvärr, några bilder?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.