Home › Forums › Medlemsbilder › Deffa eller fortsätta som vanligt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2010 at 18:07 #58271Anonym anvandareMember7 mars, 2010 at 18:07 #326160Anonym anvandareMember
Halloj.
Jag har tränat i ett år ungefär. Jag har tränat och ätit väldigt seriöst under tiden. Tyvärr har jag förknippat den tiden med alkohol 1-2ggr i veckan.
I dagsläget väger jag ca 80,5kg i morgonvikt och jag är 1.78cm. Jag är 17 år, född 92.
Under min min träningsperiod gick jag upp till 90.1kg från 78kg, växte inget på längden. Men i oktober 08 så fick jag för mig att deffa. Tyvärr blev det ingen deff, utan en bantning. Jag sprang 7 ggr i veckan och åt lite. Gick ner från 90.1kg till 72.8kg på 3 månader.
Jag styrketränade inget under den tiden. Men nu har jag på 3 månader gått upp till 80,5 kg igen. Vikten har flugit upp. För hög viktuppgång, yes, men tror det beror på att jag börja äta som vanligt och jag slapp vara dö hungrig + fyllde kroppen med vätska, men det är vad jag tror
När jag vägde 90.1kg så tog jag 97,5 i bänken.
Efter bantingen (vägde 73kg) tog jag 80kg i bänken.
Nu idag tar jag 100 kg i bänken och väger 80kg.Här är två bilder på min fysik i dagsläget. Jag har ett problem. Vad råder ni mig till att göra? Fortsätta träna som vanligt frams till sommaren eller dra igång en deff? Ingen bantning denna gången. Eller ska jag fortsätta gymma som vanligt? – Mitt mål är att se så bra ut som möjligt tills sommaren -Utgå från min dagsform.
Jag har slutat med öl och sötsaker nu i alla fall. Tränar 4 gånger i veckan. Lågreps på basövningar och högreps på isolationsövningar.
Vad tror NI kommer bli bäst?
7 mars, 2010 at 18:22 #326161Anonym anvandareMembermitt tips är att bulka långsamt (max 200kcal+)
7 mars, 2010 at 18:44 #326162Anonym anvandareMemberOkej
Är lite osäker, känns som om jag har för lite muskler för att planera en deff. Samtidigt som jag är lönnfet. Som du sa 50cent. Om jag tränar högvolymsträning nu och lägger på mig ett litet underskott dag så kanske jag kommer se bättre ut i juni än vad jag kommer göra om jag tappar 6kg, dvs en deff på 3 månaders tid.
Det är det som är det kluriga =p
7 mars, 2010 at 19:07 #326163Anonym anvandareMemberi början av förra året vägde jag 78kg ca 15%bf och nu väger jag 89kg 20%bf och jag är mycket mer nöjd med kroppen nu. ingen ide att slösa bort tid, pengar och energi på en deff när du ändå inte kommer vara nöjd med resultaten. mycket roligare att biffa upp sig, och har du lite tur kanske du tom kan sänka din bf% eller iaf behålla den.
7 mars, 2010 at 21:54 #326164Anonym anvandareMemberJag skulle dieta. Jag har jojobantat/bulkat i snart 3 år och försökt blivit större och större tills jag nu insåg att jag inte vill bli stor utan deffad. Alltså det som ser bra ut på sommaren.
Men annars tycker jag hela bulk/deffgrejen känns lite gammal. Träna hårt, ät mycket av BRA mat. Det blir nog succé.
Bra svar med två svar va?
7 mars, 2010 at 23:13 #326165Anonym anvandareMemberBulka, dieta… blablabla.
Byt livsstil, till nåt som passar dig. Var stadig, tränar du mycket kommer du bygga muskler, ibland blir det överskott, ibland underskott, det jämnar ut sig, så länge du är medveten.
That’s the key, iaf enligt min filosofi.
7 mars, 2010 at 23:45 #326166Anonym anvandareMemberhar man medelgener och är ren krävs det bulk för märkbara ökningar. muskler byggs inte upp från luft, muskler väger och kräver energi för att byggas upp.
7 mars, 2010 at 23:59 #326167Anonym anvandareMember50cent wrote:har man medelgener och är ren krävs det bulk för märkbara ökningar. muskler byggs inte upp från luft, muskler väger och kräver energi för att byggas upp.Aboslut!
Därför jag gillar att vara tjej. Man slipper bulka, man slipper banta…
8 mars, 2010 at 00:29 #326168Anonym anvandareMemberVanilla wrote:Aboslut!Därför jag gillar att vara tjej. Man slipper bulka, man slipper banta…
lucky you:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.