En exilsvensks bekännelser

Home Forums Medlemsbilder En exilsvensks bekännelser

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 598 total)
  • Author
    Exilsvensk wrote:
    Har kört det sen i våras någon gång, alltså lite mer än ett halvt år.
    De direkta fördelarna som jag märkt är att under deff så hade jag mer energi och mycket lättare att hålla motivationen uppe. Nu under ”bulk” så är lågdagarna perfekta för att ha för att hålla vikten under kontroll då jag vill hålla mig i bra form året runt. :)

Hmm, låter intressant. Tycker själv det skulle vara gött att ha bra form året runt, orkar inte riktigt grisbulka och halvsvältdeffa och sen vill man ju inte gå å vara rund och skylla på att man bulkar när folk frågar om man inte borde vara i form :nod

qEEk wrote:
    Hmm, låter intressant. Tycker själv det skulle vara gött att ha bra form året runt, orkar inte riktigt grisbulka och halvsvältdeffa och sen vill man ju inte gå å vara rund och skylla på att man bulkar när folk frågar om man inte borde vara i form :nod

Så sant så sant…

”So if you bulk for six months and cut for three months, three of those months won’t be muscle-growth months. If you want to gain more muscle you have to avoid non-building months. If you don’t gain a significant amount of fat while you’re gaining muscle, you won’t need to spend a lot of time dieting down, hence you’ll have more muscle-growth months.”

Hela artikeln: (väldigt läsvärd)
    [http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956]

läst hela tråden o jag säger bara…. grym=) :emo-thumb

är ju nästan lite kär=) ;)

Exilsvensk wrote:
    Så sant så sant…

”So if you bulk for six months and cut for three months, three of those months won’t be muscle-growth months. If you want to gain more muscle you have to avoid non-building months. If you don’t gain a significant amount of fat while you’re gaining muscle, you won’t need to spend a lot of time dieting down, hence you’ll have more muscle-growth months.”

Hela artikeln: (väldigt läsvärd)
    [http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956]

Jajjemen, tror jag läst urdrag ur den lite här och var. Tanken med bulk är ju att man bygger extra muskler och extra fett, men då jag inte har så stora krav på att bli så stor det går så fort det går verkar detta väldigt passande.
    Aja, det här är ju din tråd :nono:
    Lycka till med allt och uppdatera ofta med nya bilder! :D

Kom just hem från ett skönt thaiboxningspass. Det var det andra i ordningen så här långt, men i januari skall jag försöka satsa lite mer seriöst på det. Hade nästan glömt bort hur kul det är att sparka på folk.. ;)

Efter jul kommer jag att sikta på 4-5 styrkepass och 2-3 kampsportspass /vecka. I huvudsak thaiboxning men ev. ett taekwondopass i veckan om jag får det att passa in.

Vad gäller tävlingar jag tänkt medverka i under våren så är det Sandefjord Open i april, samt Oslo GP och Nutrition Outlet GP i maj månad. (Några dagar efter NOGP i slutet av maj skall jag till Skottland i en vecka för att dricka whisky tillsammans med mina bröder och min far… Så då är det nog fort adjö med den formen… :))

anneheterhon wrote:
    läst hela tråden o jag säger bara…. grym=) :emo-thumb

är ju nästan lite kär=) ;)

😮

Exilsvensk wrote:
    (Några dagar efter NOGP i slutet av maj skall jag till Skottland i en vecka för att dricka whisky tillsammans med mina bröder och min far… Så då är det nog fort adjö med den formen… :))

Oh!

En till whiskyfanatiker?

Vilken är din favorit?

Jag lägger min röst på Laphroaig 12 yo.

Vart exakt i Skottland ska ni resa?

Jon Larsson wrote:
    Oh!

En till whiskyfanatiker?

Vilken är din favorit?

Jag lägger min röst på Laphroaig 12 yo.

Vart exakt i Skottland ska ni resa?

Ahhh. Laphroaig är fina grejer… Om jag skall nämna en favorit så där det nog Lagavullin 16 yo. Men den 18-åriga Highland Parken är inte så dum den heller, även om jag normalt är mer för rökiga varianter. Hmm… Tror banne mig jag skall ta mig en liten virre nu jag… Ett litet glas 30-årig Macallan Fine Oak får det bli.

Skall nämna annars att om det är snack om att dricka för drickandets skull så är ju Jack Daniels aldrig fel… Det finns en grund att jycken min heter Jack. :)

Edit:
    Vi hade väl tänkt resa runt och se så mycket som möjligt när vi är där. Två givna mål är Islay samt Orkneyöarna.

Grym distans till träning och livet i allmänhet!

Exilsvensk wrote:
    Ahhh. Laphroaig är fina grejer… Om jag skall nämna en favorit så där det nog Lagavullin 16 yo. Men den 18-åriga Highland Parken är inte så dum den heller, även om jag normalt är mer för rökiga varianter. Hmm… Tror banne mig jag skall ta mig en liten virre nu jag… Ett litet glas 30-årig Macallan Fine Oak får det bli.

Skall nämna annars att om det är snack om att dricka för drickandets skull så är ju Jack Daniels aldrig fel… Det finns en grund att jycken min heter Jack. :)

Edit:
    Vi hade väl tänkt resa runt och se så mycket som möjligt när vi är där. Två givna mål är Islay samt Orkneyöarna.

Till sommaren ska jag till Islay är det tänkt, har varit på väg ett par år men nu känner jag att det är dags.

Orkney borde man kanske beta av i samma sväng eftersom Higland Park 12 yo ligger som plats nummer två på min lista.

Lagavulin är också en höjdare, rent utav ännu rökigare än Laphroaig och förra fredagen fick jag förmånen att bli bjuden på denna ädla dryck på krogen.

Dalwhinnie är en annan favorit – en klassisk speyside.

Och jag håller med dig – ska man kröka ner sig så går det bra med blended whisky, eller som i ditt fall Jack Daniels.

Den fina skiten spar man till njutning och kontemplation.

Jon Larsson wrote:
    Till sommaren ska jag till Islay är det tänkt, har varit på väg ett par år men nu känner jag att det är dags.

Orkney borde man kanske beta av i samma sväng eftersom Higland Park 12 yo ligger som plats nummer två på min lista.

Lagavulin är också en höjdare, rent utav ännu rökigare än Laphroaig och förra fredagen fick jag förmånen att bli bjuden på denna ädla dryck på krogen.

Dalwhinnie är en annan favorit – en klassisk speyside.

Och jag håller med dig – ska man kröka ner sig så går det bra med blended whisky, eller som i ditt fall Jack Daniels.

Den fina skiten spar man till njutning och kontemplation.

OLD PULTENEY 12…:P

Armèn wrote:
    Enkelt. PM, sen sex:emo-thumb Ni kan måla av varandra nakna och bada i whisky, hunden/hundarna kan titta på o supa dom me. Sen kan ni skriva era ”bekännelser” på forumet. Lunarstorm funkar oxå.

Avis? :read:

Armèn wrote:
    Ja Ollon, jag e avis på David Örn och hans whiskydrickande hund och taekwondospark och 5000 sidors ”bekännelse”.:emo-thumb

What? Har jag gjort dig något ont Armèn? Jag heter då fan inte ”Örn” i efternamn, hunden dricker inte whisky och tråden är nu på 35 sidor.

Armèn wrote:
    Ja Ollon, jag e avis på David Örn och hans whiskydrickande hund och taekwondospark och 5000 sidors ”bekännelse”.:emo-thumb

JAG är avis på hans fysik och hans taekwondospark, men ser ingen orsak till att jävlas med honom för det? :|

Armèn wrote:
    Enkelt. PM, sen sex:emo-thumb Ni kan måla av varandra nakna och bada i whisky, hunden/hundarna kan titta på o supa dom me. Sen kan ni skriva era ”bekännelser” på forumet. Lunarstorm funkar oxå.

haha :buttrock:

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 598 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.