En exilsvensks bekännelser

Home Forums Medlemsbilder En exilsvensks bekännelser

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 598 total)
  • Author

Alltså du har ju drömgener och sjutk bra förutsättningar. Påminner om min kroppstyp, smala leder, snyggt! Håller definitivt med om att du borde köra på AF då jag personligen diggar det mkt mer än CBB + att det är snyggare med sådan form än att vara ”för” stor. Personlig åsikt bara :) Hur ser närmaste tiden ut nu?

dbbb wrote:
    Alltså du har ju drömgener och sjutk bra förutsättningar. Påminner om min kroppstyp, smala leder, snyggt! Håller definitivt med om att du borde köra på AF då jag personligen diggar det mkt mer än CBB + att det är snyggare med sådan form än att vara ”för” stor. Personlig åsikt bara :) Hur ser närmaste tiden ut nu?

Tack :)

Får se hur det blir. Skall nog inte tävla till hösten, men om det blir så blir det nog i AF, då det inte är lika noga med deffen där som i CBB.

Den närmaste tiden är det försiktig bulk som gäller, och ett träningsupplägg som ser ut så här:

Måndagar: Ben, rygg, mage & vader
    Tisdagar: Bröst, axlar, armar & vader
    Onsdagar: vila
    Torsdagar: Rygg, ben, mage & vader
    Fredagar: Axlar, bröst, armar & vader
    Lördag/söndag: vila

Måndag/torsdag och tisdag/fredag kör jag alltså samma muskelgrupper, men fokus är på det som står först.

Yo!

Nu ser jag ju hur magträningen ser ut iaf ; ).
    Men så du bryter din stil med supersettning av bröst/rygg i samma pass, Ala’ Arnold stajl ?

Syns verkligen på de sista bilderna hur lite fett du har kvar på kroppen! Vet du hur mkt kroppsfett du har /hade då?

Haha, vilken skeptism mot 17.e maj!:D , ja jag vet inte eftersom jag aldrig firat det;)

Sköt om dig å kör på!!

Mvh Mathias

Exilsvensk wrote:
    Tack Marcus!

Sauron: Varierar en del men jag kör alltid bröst och rygg tillsammans. Här är en bra artikel om det:
    [http://findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_12_20/ai_98488428 http://findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_12_20/ai_98488428%5D

Kom bara ihåg detta:

The all-out chest-back workout should be performed only by experienced bodybuilders. Occasionally, even top-level bodybuilders attempting to keep up with Arnold have lost consciousness or, in at least one instance, their lunch. Amateur and intermediate-level bodybuilders interested in utilizing the principles set forth in this regimen are strongly advised to modify the routine to suit their particular level of expertise. For example, where Arnold might specify five supersets of a pair of exercises, consider performing two or three, with increased rest between supersets, to avoid overtraining and possible injury. As strength and stamina grow, the volume and speed of the workout can be slowly increased.

Så otroligt estetiskt vacker 😮 :P

MathiasH wrote:
    Yo!

Nu ser jag ju hur magträningen ser ut iaf ; ).
    Men så du bryter din stil med supersettning av bröst/rygg i samma pass, Ala’ Arnold stajl ?

Syns verkligen på de sista bilderna hur lite fett du har kvar på kroppen! Vet du hur mkt kroppsfett du har /hade då?

Haha, vilken skeptism mot 17.e maj!:D , ja jag vet inte eftersom jag aldrig firat det

Sköt om dig å kör på!!

Mvh Mathias

Tack! Kanske runt 5-6 % kroppsfett tänker jag.

TheBigOne wrote:
    Kom bara ihåg detta:

The all-out chest-back workout should be performed only by experienced bodybuilders. Occasionally, even top-level bodybuilders attempting to keep up with Arnold have lost consciousness or, in at least one instance, their lunch. Amateur and intermediate-level bodybuilders interested in utilizing the principles set forth in this regimen are strongly advised to modify the routine to suit their particular level of expertise. For example, where Arnold might specify five supersets of a pair of exercises, consider performing two or three, with increased rest between supersets, to avoid overtraining and possible injury. As strength and stamina grow, the volume and speed of the workout can be slowly increased.

Jepp. Upplägget kräver sin man.. Men har nästan aldrig kört lika många set som Arnold då.

rapp_Anna wrote:
    Så otroligt estetiskt vacker 😮 :P

Tack 😮

Har lagt om lite på kosten. Från 6-8 måltider per dag till 3 stora. Frukost, lunch och middag. Blir jag hungrig däremellan tar jag en frukt eller något annat smått.

Frukosten består som regel av havregryn med bär och frukt (som regel frysta hallon och jordgubbar eller äpple) + en omelett på 8-10 äggvitor och 3-4 gulor med diverse grönsaker. Alternativt en box med kesella eller liknande. Brukar dra i mig en matsked med rapsolja också.
    Sammanlagt runt 600-800 kcal.

Lunch kan vara t.ex. 200 g kycklingfilé/köttfärs/lax/biff/etc.. + grönsaker och ganska mycket fett (olja/smör/fetaost/etc.). + en box med keso.
    500-800 kcal.

Är det en träningsdag så tar jag en whey + kolhydatsshake under och efter träning. Under träningen så är den på 20 g whey + 30-40 g kolh, efter 30-40 g whey + 60-80 g kolh.
    600-700 kcal.

Middagen är den största måltiden för dagen. Kan bli t.ex. 300 g kyckling/biff/etc. med grönsaker, potatis/ris/bröd/etc. + en burk med keso eller kesella. + kanske lite glass eller något annat till dessert… Träningsdagar drar jag på ganska rejält med kolhydrater till middagen, annars mer moderat.
    Träningsdagar 1500-2000 kcal till middagen, annars runt 1000-1500 kcal.

Exilsvensk wrote:
    Har lagt om lite på kosten. Från 6-8 måltider per dag till 3 stora. Frukost, lunch och middag. Blir jag hungrig däremellan tar jag en frukt eller något annat smått.

Frukosten består som regel av havregryn med bär och frukt (som regel frysta hallon och jordgubbar eller äpple) + en omelett på 8-10 äggvitor och 3-4 gulor med diverse grönsaker. Alternativt en box med kesella eller liknande. Brukar dra i mig en matsked med rapsolja också.

Lunch kan vara t.ex. 200 g kycklingfilé/köttfärs/lax/biff/etc.. + grönsaker och ganska mycket fett (olja/smör/fetaost/etc.). + en box med keso.
    500-800 kcal.

Är det en träningsdag så tar jag en whey + kolhydatsshake under och efter träning. Under träningen så är den på 20 g whey + 30-40 g kolh, efter 30-40 g whey + 60-80 g kolh.
    600-700 kcal.

Middagen är den största måltiden för dagen. Kan bli t.ex. 300 g kyckling/biff/etc. med grönsaker, potatis/ris/bröd/etc. + en burk med keso eller kesella. + kanske lite glass eller något annat till dessert… Träningsdagar drar jag på ganska rejält med kolhydrater till middagen, annars mer moderat.
    Träningsdagar 1500-2000 kcal, annars runt 1000-1500 kcal.

1500-2000kcal? Deffar du fortfarande? Din energibalans kan väl knappast vara under 2000kcal???

dbbb wrote:
    1500-2000kcal? Deffar du fortfarande? Din energibalans kan väl knappast vara under 2000kcal???

Eh? Det är ju för middagen bara..

Blir väl runt 3500-4000 kcal träningsdagar och runt 3000 andra dagar.

Hur kommer det sig att du dragit ner till 3 stora istället för 6-8 mindre?
    Bara nyfiken alltså :)

barceras wrote:
    Hur kommer det sig att du dragit ner till 3 stora istället för 6-8 mindre?
    Bara nyfiken alltså :)

Av flera grunder:
    – Det är enklare, och matlagningen tar mindre tid.
    – Jag gillar att svulla till middag…
    – Skonsammare för tänderna.
    – Teoretiskt sett mer anabolt (högre hormonproduktion genom högre kolesterolnivåer, lägre kortisolnivåer, större proteinsyntes).

Exilsvensk wrote:
    Av många grunder:
    – Det är enklare, och matlagningen tar mindre tid.
    – Jag gillar att svulla till middag…
    – Skonsammare för tänderna.
    – Teoretiskt sett mer anabolt (högre hormonproduktion genom högre kolesterolnivåer, lägre kortisolnivåer, större proteinsyntes).

Ok, då är jag med :)
    Mycket nöjd med svaret
    Tack!

Exilsvensk wrote:

500-800 kcal.

600-700 kcal.

Träningsdagar 1500-2000 kcal till middagen, annars runt 1000-1500 kcal.

My bad, såg det nu.

Bra, inget jävla daltande längre. Äter personligen 2-3 stora måltider per dag.

Grandmaster wrote:
    Bra, inget jävla daltande längre. Äter personligen 2-3 stora måltider per dag.

He he.. Det irriterar mig att det skulle ta så satans lång tid att lära bort många av det gamla ”sanningarna” som man blivit indoktrinerad med.

Att äta och lite är för idisslare och andra gräsätare…

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 598 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.