Home › Forums › Medlemsbilder › En ny hemsida … (www.stinaboden.se)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 oktober, 2005 at 09:31 #93964Anonym anvandareMember24 oktober, 2005 at 09:48 #1029362Anonym anvandareMember
snygga bilder på en tjej med bra förutsättningar! :emo-thumb
hade gärna sett att man kan bläddra mellan bilderna.24 oktober, 2005 at 09:52 #1029363Anonym anvandareMemberDet f
24 oktober, 2005 at 09:58 #1029364Anonym anvandareMemberFör dig som inte har koll så vann Stina BODY:s fototävling 2004!
mvh
Alex
24 oktober, 2005 at 10:15 #1029365Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Fler klagomål !? … bring ´em on … :aggresiv:Folk kan inte hålla sig, Patrik. Du har inte en chans. Du kommer säkert att få en massa tips på förbättringar. Så är vi människor, helt enkelt. :emo-thumb
24 oktober, 2005 at 11:09 #1029366Anonym anvandareMemberJag tycker det är massa ”missar” på sidan, men då gillar jag stilrena sidor.
t ex
Mail och Gästbok ikonerna – kontrasten är kass – varför kan dem inte ligga i v-menyn?
V-menyn – Varför ligger inte alla ”grupper” i en vänstermarginal? Jag tycker det ser rörigt ut.
Mitten framen – Varför koncentrera sidan på en liten frame i mitten? Folk med små skärmar kommer behövs scrolla.
Ingen Home knapp – man kan inte komma tillbaka till första sidan (Välkommen till min hemsida… ) genom menyn. Finns iof. i slutet på sidorna, men jag skulle vilja ha en i menyn alt. att loggan fungerade som en home knapp.
Gästboken – Varför måste man gå ett extra steg för att skriva ett inlägg? Helt onödigt tycker jag.
Nu orkar jag inte skriva mer saker. Bara mina tankar, säger inte att det är rätt
24 oktober, 2005 at 11:32 #1029367Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Även om det inte blev så snyggt … … Så är det … fixat :nerd-tb:mycket smidigare med bildvisningen nu!:up:
24 oktober, 2005 at 11:54 #1029368Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:mycket smidigare med bildvisningen nu!:up:Jag håller inte med. Nu får jag scrolla på varje sida för att se hela bilden.
24 oktober, 2005 at 12:04 #1029369Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Jag håller inte med. Nu får jag scrolla på varje sida för att se hela bilden.vad har du för skärm inställning?
bilden hamnar mitt i rutan för mig!:nerd-tb:24 oktober, 2005 at 12:14 #1029370Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:vad har du för skärm inställning?
bilden hamnar mitt i rutan för mig!:nerd-tb:1280×1024 (Det gäller bara bilderna som är i stående format.)
24 oktober, 2005 at 14:02 #1029371Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Fy f-n vad ni ”gnäller” idag …
Skaffa en större skärm Nina (en med fetmycket upplösning) … OK !? … :pDet var inte meningen att gnälla, men jag var tvungen att säga emot Jonas eftersom jag inte höll med. Jag gillade det bättre som det var innan det blev så att man kunde klicka från bild till bild.
24 oktober, 2005 at 19:53 #1029372Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Du såg knapparna … BRA !!! :up:
Kontrasten är kass !?
Hjm … kollat inställningarna på din skärm !? :nerd-tb:JA, kontrasten är kass vid dessa ikoner, tycker jag. Bättre för ögat med komplementfärger :up:
Patrik Elfwing wrote:Jag tyckte det var svårare att särskilja ”grupperna” när allt var vänsterställt … och nu följer ju länkarna konturerna på bilden så snyggt oxå … :happy:Tänkte på dom med liten skärm när jag bestämde höjden på sidan … har man mindre skärm än så behöver man köpa en ny … :emo-thumb
Jag har inga problem med det, då jag kör på hög upplösning, men jag anser att man ska bygga sidor som är bra för så många som möjligt. anser att man ska behöva scrolla så lite som möjligt.
Patrik Elfwing wrote:Det finns en tanke att det ska gå att klicka på ”loggan” och komma tillbaka till ”första sidan” … har bara inte fixat det än …
Men sen jag tycker nog att det räcker med länkar dit … du skrev ju själv att det låg en i slutet på ALLA sidor … räcker verkligen inte det !? !? !?Jag tycker att det är användarvänligare att ha en hemknapp, som går att använda från alla undersidor.
Patrik Elfwing wrote:Gästboken är en gratistjänst som jag lånar … inte min design … *skyller ifrån mig*Oj … är det verkligen så mycket att ”klaga” på !? …
Lika bra jag stänger ner ”skiten” då !? …Det är bara mina åsikter på designen. Jag tycker om användarvänliga och lätta sidor mycket mer än ”häftiga” och röriga.
24 oktober, 2005 at 21:31 #1029373Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Jo … men dom e ju mycket snyggare så här … och du såg dem … så då är allt bra !Tror inte det är så många som kör med lägre upplösning än 800×600 idag !?
I så fall är det verkligen hög tid att köpa ny skärm …Anledningen till att det finns en ”hemknapp” på ALLA sidor är om någon av ”misstag” googlar sig in på en undersida (utanför frames:en) … klickar man på ”hem” så kommer HELA sidan fram … DET är BRA !!!
Hjm … vad är det som är rörigt med Stinas sida !?
Jag har verkligen ansträngt mig för att det ska bli så lätt som möjligt att navigera på den …Nog om detta …
Jag är såklart tacksam för konstruktiv kritik … men jag tycker nog att sidan är bra precis som den är …:friends:
Jag får scrolla i 1152 * 864 och 17″ skärm. Jag menar scrollning i alla sidled.
24 oktober, 2005 at 22:13 #1029374Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:I sidled … !? !? !?kan du fixa en skärmdump … ?
Skrev fel, skyller på för mycket tentaplugg
Scrollning uppefrån ned. Menar alltså att du inte utnyttjar all tillgänglig yta, efterssom du valt att ha en frame i mitten. Skulle du valt att ha full yta, så skulle det minska scrollningarna drastiskt.
Men sen sitter jag på en gammal burk också, och har inte den högsta upplösningen. blir säkert bättre om man sitter på en större skärm och kör på bättre upplösning.
24 oktober, 2005 at 22:30 #1029375Anonym anvandareMemberPatrik Elfwing wrote:Jaha … nehej …
Den scrollen får du alltid … oavsett upplösning …
Men det är avsiktligt … en designgrej … jag föredrar att ha det så … snyggare …En sak till, sen ska jag ge mig
Man kan scrolla din vänster meny, det kanske man inte ska kunna göra?
Tillbaka till böckerna nu.Gokväll
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.