Första fotningen, 8kg kvar

Home Forums Medlemsbilder Första fotningen, 8kg kvar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Har 8 kg kvar att gå ner för att nå mitt mål. SKa hålla den formen under sommaren, sen är det 2½ år byggning i sträck som gäller, sen får vi se om fysiken är tillräckligt bra för scenen eller inte.

Tränat 2 år tungt (2½ år totalt)
    183 cm lång.
    88 kg cirka, på bilderna.

Borde varit 4 kg lättare på bilderna, men pga skador och sjukdomar i mars månad (skadan är snart läkt, 5 weeks passed) så är det som det är, skadan har gjort att jag inte kunnat träna ben förutom bensparl-lårcurls på 5 veckor.
    På grund av det orkade jag inte fixa med ljus o grejor för mycket, så det är som det är.
    Återkommer med bilder om 8 kg som sagt.

Enda jag har att säga egentligen är, keep it up, skala av mer, och fortsätt addera massa över hela kroppen / träna posering.
    Fler bilder finns i journalen…

hmm, lycka till med byggarplanerna…

Pectoralis wrote:
    kolla inte på vågen kolla dej i spegeln, tänk om du gått ner dom där 8 kilona och inte e nöjd?

säger det samma. vi ser ut ungefär lika dant. och jag vet att jag har mer än 8 kilo kvar iaf.

du har mycket mer än 8 kg om du vill bli hård. Eftersom de är din första diet så kommer du säkertt bli tvungen att köra på hårt för att komma ner och bli hård. Vilket inte är så enkelt som man kanske tror….

Vad är de tänkt att du ska tävla i ?…

inte för att vara taskig men jag tror mer på en vikt på 75kg om du sköter dig bra under diet om du vill bli hård. Inte några 80kg ;) tyvärr

gurgel wrote:
    du har mycket mer än 8 kg om du vill bli hård. Eftersom de är din första diet så kommer du säkertt bli tvungen att köra på hårt för att komma ner och bli hård. Vilket inte är så enkelt som man kanske tror….

Vad är de tänkt att du ska tävla i ?…

inte för att vara taskig men jag tror mer på en vikt på 75kg om du sköter dig bra under diet om du vill bli hård. Inte några 80kg ;) tyvärr

Var står det att han vill dieta sig hård?

Jag har inga planer på att bli hård, bara att gå ner i en helt okej off-form.
    Sen hålla den fettprocenten över sommaren och bygga igen, jag trivs inte så bra på så hög kroppsvikt, även om jag ökat sjukt mycket under perioder.

Jag kommer istället börja på 80 kg och bygga därifrån igen, än att springa upp till 110 kg t.ex. När jag väl tävlar så kommer det sannolikt bli i -80 klassen första gången, jag tycker inte det är lönt att ställa upp i lägre klasser när jag är 183 cm lång, blir bara ett lång-smalt intryck annars.

Under dem 2½ åren som jag ska bygga sen, så är målet att inte gå upp mer än 10 kg, dvs att inte låta det springa iväg utan att låta det vara till stor del muskler när jag går upp. Kör rätt mycket kondition redan nu, och kommer fortsätta med det även när jag sen bygger…

Pectoralis wrote:
    kolla inte på vågen kolla dej i spegeln, tänk om du gått ner dom där 8 kilona och inte e nöjd?

Fokuserar inte stenhårt på vågen egentligen, utan har mer vikten/måtten som ett måttstock på hur det går. För mig är spegeln det viktigaste, men det går inte att sätta om i siffror hur man vill se ut, blir ”suddigare” mål på det sättet.

Om jag kan fortsätta vara lika effektiv och lägga ner lika mycket tid utan skador/sjukdomar som jag har haft under mars månad, så kommer jag ligga på 80 inom 7-8 veckor. Då kommer det nya bilder, stay tuned.

:emo-thumb Alltid bra med folk som sätter mål, när du nått ditt mål så e det bara att köra vidare. 8kg gör nog att du blir taggad att köra vidare då du ser din nya fom GL

alexander lindström wrote:
    Ähh, tycker du ser köttig ut ja.. För lite kött på den svenska scenen. Allt prat om att vara hård, bara en dålig ursäkt för att inte orka träna så hårt lr??? KÖr på säger jag, strunta i att gå ner… :emo-thumb

Man kan inte träna hårt när man är i bra form eller?

alexander lindström wrote:
    Allt prat om att vara hård, bara en dålig ursäkt för att inte orka träna så hårt lr???

Öhh? :|

Nu är det dags för dig att börja rannsaka dig själv Alm. Tror minsann att kärleken till att stå på scen tagit över hand, du är ett klassiskt exempel på en kille som tappat uppfattning om dig själv och dina begränsningar.

Ok, var ska vi börja? För det första är du på sin höjd hård på 70kg, och då har jag förutsatt att du inte tappar ett uns muskler. Du har tränat i två och ett halvt år, så du har redan gjort de största ökningar. Så hur tror du att du ska öka tio kilo muskler på de närmaste två åren om du inte en ökat tio kilo muskler de senaste två och ett halvt åren du tränat? I så fall tror att du måste ändra din nuvarande inställningar till doping… Sen angående dina fettförbränningsförutsättningar, de ser inte ut att vara bästa. Om du ska bli knallhård så kommer du att tappa en hel del muskler, det har du inte råd med. Sen till att du tänkt dig tävla i -80kg. Med tanke på att Mats Egelstig väger 85kg AF-hård så skulle du se tanig ut på en AF-scen på dina utopiska 80kg hård. Du måste ju förstå att de som står på BB-scenen i Sverige tillhör den absoluta genetiska toppen i Sverige, det är inga medelsvenssons som fått för sig att ställa sig på en scen. För ditt eget bästa, sätt upp rimliga mål så att du inte blir besviken.

mvh Boven

Lugna ner er lite… Sikta mot stjärnorna nå till molnen heter det inte så?

haha jaså den här tråden lever? där ser man

Har droppat alla planer på deff sen ganska lång tid tillbaka.
    Har förmodligen äntligen hittat ett matupplägg som funkar, dvs jag ökar i vikter men ligger kvar på samma kroppsvikt. Så kan tolkas som jag bränner fett samtidigt som jag bygger muskler.

Blir inget deffande på 2-3 år nu, utan bara fortsätta som jag gör nu plus köra kreatinkurer. Börjar med kreatinkur på lördag igen…

Boven : Påstod aldrig att jag skulle bli hård ^-^. Jag har många år framför mig, så jag är inte orolig.

Återkommer med bilder om ett år ungefär.
    Peace out there

Alm wrote:
    Boven : Påstod aldrig att jag skulle bli hård ^-^. Jag har många år framför mig, så jag är inte orolig.

Återkommer med bilder om ett år ungefär.
    Peace out there

Om du ska tävla ska du väl ändå bli hård, eller har du tänkt tävla degig? Sen är ökningarna inte linjära.

mvh Boven

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.