Home › Forums › Medlemsbilder › Fyfan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 mars, 2007 at 22:00 #900083Anonym anvandareMember
Jag tycker också att det är snyggt med muskler. Men, nu är det så att jag endå inte hinner bygga några speciella mängder muskler på 10 veckor, så jag tänkte att jag kanske skulle vänta tills jag gått ner dom. Och sedan kombinera träningen med solning, för bristningarna.
27 mars, 2007 at 22:10 #900084Anonym anvandareMemberRoevbetan wrote:Jag tycker också att det är snyggt med muskler. Men, nu är det så att jag endå inte hinner bygga några speciella mängder muskler på 10 veckor, så jag tänkte att jag kanske skulle vänta tills jag gått ner dom. Och sedan kombinera träningen med solning, för bristningarna.Det låter på dig som att träning är nåt plågsamt, som du helst underviker..
Isåfall kommer du inte få några vidare resultat, tyvärr.Lägg dig på ett kaloriunderskott, och ät bra mat.
Pallra dig till gymmet och sträva efter att öka så gott som hela tiden.
Jag LOVAR, du kommer inte bli missnöjd över resultaten (som du med största sannolikhet kommer få eftersom du både är ung och ser ut att vara nybörjare/inte ha en direkt ansenlig mängd muskelmassa)Men som sagt, för att detta ska funka måste du tycka det är kul att träna och göra framsteg.
Lycka till, oavsett hur du lägger upp allting :up:
27 mars, 2007 at 22:12 #900085Anonym anvandareMemberLite kortfattat: Styrketräning kommer att snabba på din fettförbränning och rekommenderas verligen. En helt träningsfri diet kommer inte bara att leda till förlust av dina surt förvärvade muskler utan även bli mycket mindre effektiv.
Tycker verkligen du ska ta dig en funderare och det nu! Det finns så otroligt mycket kunskap här på forumet så ta åt dig så mycket som möjligtLycka till!
Micke
27 mars, 2007 at 22:47 #900086Anonym anvandareMemberVar i ”din sits” för 1 år sedan, dock mer underhudsfett och förmodligen svagare. Med mycket motivation och arbete fick jag en kropp jag önskat, jag gick ner 23 kilo och la på mig en del muskler. Självförtroendet är nu på topp och alla vardagliga problem jag hade försvann…
Kämpa så kan du!
Förövrigt min första post här
28 mars, 2007 at 05:35 #900087Anonym anvandareMemberVarför har du endast tio veckor på dig undrar jag?
Sen kan jag tillägga att det mesta och framföralt träning kan vara jäligt motigt i början men som många innan sagt. Det kommer ge resultat och med resultat kommer motivation. Tror problemet är att du ser det hela som et långtidsprojekt. Då ser punkt A – där du är nu och punkt B – dit du vill komma och bara tiden där imellan. Men resultaten kommer ju undertiden inte efter två månader. Sen när det hela har blivigt rutin (positivt menat) så kommer du älska det må bättre och vilja fortsätta.Lycka till hoppas du når dina mål..sen säger vi välkommen till RASMUS
//musclehunt.blogg.se
28 mars, 2007 at 07:06 #900088Anonym anvandareMembermysk wrote:Varför har du endast tio veckor på dig undrar jag?
Sen kan jag tillägga att det mesta och framföralt träning kan vara jäligt motigt i början men som många innan sagt. Det kommer ge resultat och med resultat kommer motivation. Tror problemet är att du ser det hela som et långtidsprojekt. Då ser punkt A – där du är nu och punkt B – dit du vill komma och bara tiden där imellan. Men resultaten kommer ju undertiden inte efter två månader. Sen när det hela har blivigt rutin (positivt menat) så kommer du älska det må bättre och vilja fortsätta.Lycka till hoppas du når dina mål..sen säger vi välkommen till RASMUS
//musclehunt.blogg.se
Jag har inte endast 10 veckor på mig, utan jag tänkte att om jag tar 1 kg/veckan så är jag lagom klar till sommaren, och hinner börja bygga så mkt som möjligt innan skolan börjar igen till hösten.
28 mars, 2007 at 07:09 #900089Anonym anvandareMemberErik_Hellström wrote:Det låter på dig som att träning är nåt plågsamt, som du helst underviker..
Isåfall kommer du inte få några vidare resultat, tyvärr.Lägg dig på ett kaloriunderskott, och ät bra mat.
Pallra dig till gymmet och sträva efter att öka så gott som hela tiden.
Jag LOVAR, du kommer inte bli missnöjd över resultaten (som du med största sannolikhet kommer få eftersom du både är ung och ser ut att vara nybörjare/inte ha en direkt ansenlig mängd muskelmassa)Men som sagt, för att detta ska funka måste du tycka det är kul att träna och göra framsteg.
Lycka till, oavsett hur du lägger upp allting :up:
hah, jag tycker att träning är roligt, när man märker resultat i med att lyfta tyngre vikter och att man blir synligt större. Men om jag är på ner gång har jag hört att det är ungefär omöjligt att bygga, utan att man förlorar muskler. Nu vet jag att jag är ”Nybörjare” men jag lär inte bygga på mig någon vidare fysik ivilket fall. Så då väntar jag hellre tills jag är klar med dom 10 kg jag vill gå ner, och köttar på allt jag kan då istället. För då lär resultaten flyga över mig!
28 mars, 2007 at 07:10 #900090Anonym anvandareMemberBilden du lade upp här ovan var inte direkt lik den du lade upp i tråden ”Dagsfomen på bodymedlemmarna”.
28 mars, 2007 at 07:37 #900091Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Bilden du lade upp här ovan var inte direkt lik den du lade upp i tråden ”Dagsfomen på bodymedlemmarna”.Andledningen till det är att det är min kompis gamla konto. Som jag fått då han gjorde en ny
28 mars, 2007 at 08:08 #900092Anonym anvandareMemberJu mera muskler du har desto högre förbränning, desto fortare går du ner i vikt. Med andra ord så kommer du nog tappa dina 10 kg som du har kvar mycket fortare om du tränar än om du ligger hemma på soffan.
28 mars, 2007 at 08:18 #900093Anonym anvandareMemberRoevbetan wrote:hah, jag tycker att träning är roligt, när man märker resultat i med att lyfta tyngre vikter och att man blir synligt större. Men om jag är på ner gång har jag hört att det är ungefär omöjligt att bygga, utan att man förlorar muskler. Nu vet jag att jag är ”Nybörjare” men jag lär inte bygga på mig någon vidare fysik ivilket fall. Så då väntar jag hellre tills jag är klar med dom 10 kg jag vill gå ner, och köttar på allt jag kan då istället. För då lär resultaten flyga över mig!Men snälla..
Du vill alltså ta risken att tappa väldigt mycket muskler under din viktnedgång bara för att du hört att ”man kan inte bygga muskler på ett underskott”, och därför väljer att ligga och softa fram till sommaren?
Detta brukar man som standard säga till folk, då det stämmer på de flesta.. MEN du har en fördel gentemot alla andra människor just nu, och det är att du fortfarande är ung.
Dina hormoner fullkomligt flödar i kroppen, och du kommer med största sannolikhet lägga på dig muskler ÄVEN om du går ner i vikt, just tack vare höga hormonvärden (se det som att du av naturen är lätt dopad under tonåren)Jag är inte rätt person att tvinga dig till någonting, men är det en schysst fysik du vill komma åt, och helst på kortast möjligt tid så ska du då inte förkasta gymträningen i första hand :up:
28 mars, 2007 at 08:47 #900094Anonym anvandareMemberErik_Hellström wrote:Men snälla..Du vill alltså ta risken att tappa väldigt mycket muskler under din viktnedgång bara för att du hört att ”man kan inte bygga muskler på ett underskott”, och därför väljer att ligga och softa fram till sommaren?
Detta brukar man som standard säga till folk, då det stämmer på de flesta.. MEN du har en fördel gentemot alla andra människor just nu, och det är att du fortfarande är ung.
Dina hormoner fullkomligt flödar i kroppen, och du kommer med största sannolikhet lägga på dig muskler ÄVEN om du går ner i vikt, just tack vare höga hormonvärden (se det som att du av naturen är lätt dopad under tonåren)Jag är inte rätt person att tvinga dig till någonting, men är det en schysst fysik du vill komma åt, och helst på kortast möjligt tid så ska du då inte förkasta gymträningen i första hand :up:
Jag håller med ovanstående.
Jag började träna för ca 2 år sen, med mål att gå ner i vikt. jag upptäckte att jag BÅDE gick ner i vikt och fick mer muskler.
Hoppas att du funderar om, och börjar träna. Och som alla andra säger, man kan inte tvinga någon annan att göra något dom inte vill, dom måste vilja det själv.
28 mars, 2007 at 10:58 #900095Anonym anvandareMemberRasmus123 wrote:Var i ”din sits” för 1 år sedan, dock mer underhudsfett och förmodligen svagare. Med mycket motivation och arbete fick jag en kropp jag önskat, jag gick ner 23 kilo och la på mig en del muskler. Självförtroendet är nu på topp och alla vardagliga problem jag hade försvann…Kämpa så kan du!
Förövrigt min första post här
Har du några före och efterbilder? Iallafall efterbilder Skulle uppskattas mkt!
28 mars, 2007 at 13:40 #900096Anonym anvandareMemberJösses vilken dålig rubrik. Var snäll och byt till något vettigare.
28 mars, 2007 at 14:43 #900097Anonym anvandareMemberbenk3 wrote:Jösses vilken dålig rubrik. Var snäll och byt till något vettigare.Haha, vad är det dårå? Det väcker ju uppmärksamhet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.