Home › Forums › Medlemsbilder › Har jag gyno eller är jag bara jävligt fet? :)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2010 at 19:55 #525570Anonym anvandareMember
Jag har likadan fettfördelning, det försvinner när du går ner i kroppsfett
27 februari, 2010 at 21:02 #525571Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:skäms inte. många som undrar det
jag är en utav de olyckliga som hade det via generna från pappas sida. blev operation för min del. inget jag skäms över, nu kan jag istället hjälpa andra i samma sitsJag har det också genetiskt, fick tonårsgyno och sedan började det igen i samband med att jag började styrketräna igen, väldigt vanligt på min mammas sida! Det var ett riktigt rabalder när man kom in och hade riktigt ömma nipples hos min husdoktor…och alla andra doktorer jag stött på…samma reaktion…”tsk tsk tsk…Du vet väl att det är så det går när man tar anabola?”… Vägen till att få min operation var helt enkelt att verkligen övertyga olika doktorer om att jag inte dopat mig och att det går helt emot allt jag står för..
Nu har jag äntligen fått tid hos kirurgen, så operationen blir av, 1 år senare och mängder med ont i nipplarna och en hel del bröstvävnad utvecklad…nu gör det inte ont i alla fall, men det är långt ifrån roligt att ha det..
Ska bli så skönt att bli av med det! Gjorde det väldigt ont efter? Hur lång tid tog det innan du kunde börja lyfta igen?
27 februari, 2010 at 21:29 #525572Anonym anvandareMemberQuote:hmm.. gick i 2an eller 3an i gymnasiet. minns inte exakt, eller om det var 1anJag skrev en egen remiss till Sahlgrenska och skicka med bilder. skrev att jag led psykiskt av det (vilket jag i allra högsta grad gjorde) så fick jag åka till plastkirurgen så fick dom kolla på mig & ta foto. sedan så fick jag en tid och det var klart. hade även turen att få bli opererad utav Sveriges främsta kirurg (inom gyno) :up:
Okej, jag bor rätt långt bort från där dem är bra att operera säkert.
För vet inte hur jag ska göra.. om jag ska gå till vårdcentralen, dem lär väl bara dissa mig, lider ju stort av detta..Kostade det nåt ?
27 februari, 2010 at 22:11 #525573Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Tråkigt att höra ang trovärdigheten
njo var ju rätt öm. man fick gå långsamt och inte göra några hastiga rörelser. jag tror det var runt en månad som jag inte tränadeÅh, vad skönt att det inte var längre än så du fick vara borta från träning!
Jo, trovärdigheten är väl inte riktigt jättestor när man på 6 månader gått upp 20 kg från 69 kg till 89 kg och fortfarande har rutor på magen…jag är 188 cm lång, så jag gick ifrån klen/undernärd till normalviktig på så kort tid genom träning…kanske inte konstigt att det gick, då kroppen liksom ”nollställde mig” så att säga…men doktorn höjde ändå på ett ögonbryn såklart…
Men jag verkar ha övertygat dem ganska bra, vilket är tur…hade varit trist att få betala för operationen för att doktorn anser att man måste ha gjort något man absolut inte gjort:(
28 februari, 2010 at 02:25 #525574Anonym anvandareMemberSom sagt, uppskattar responsen och det har blivit en lärorik diskussion… men ska messa modsen om att ta bort tråden så ni får gärna fortsätta i en ny tråd, eller om det på något sätt går att ta bort bilderna?
28 februari, 2010 at 09:50 #525575Anonym anvandareMemberTryck på ändra och ta bort dem
28 februari, 2010 at 13:34 #525576Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:nää det låter rätt sjukt. tror dom dig fortf inte så skulle jag bett om att få prata med den som är ansvarig för vårdcentralen och då kanske dom inser hur allvarlig du är (ev gå med dina föräldrar om du inte har gjort det)Jovisst, klart dem tror mig nu efter mycket diskussioner fram och tillbaka och några samtal till min försäkringsbyrå, som hade en sjuksyster närvarande som visste om att det är möjligt att få gyno genetiskt, och verkligen trodde på mig när jag berättade min historia:happy:. Hon fixade en tid till mig hos en riktigt bra (manlig) läkare som precis blev klar med en paitent med samma problem, och visste hur kass man känner sig när man har genetisk gyno, och skickade en remiss till kirurgerna samma dag:D.
Hade kännts lite ”off” om jag skulle gå med mina föräldrar till vårdcentralen, när man har egen familj och barn liksom;) Haha, men jag förstår tanken med förslaget! Som tur är är man väldigt verbal, har stort tålamod och ger sig inte i första taget!
Förresten…jag älskar försäkringsbolaget! Proffsigare har jag aldrig upplevt..
1 mars, 2010 at 16:41 #525577Anonym anvandareMemberSkurten wrote:Som sagt, uppskattar responsen och det har blivit en lärorik diskussion… men ska messa modsen om att ta bort tråden så ni får gärna fortsätta i en ny tråd, eller om det på något sätt går att ta bort bilderna?Fimpade bilderna nu så slipper vi ta bort diskussionen i sig:)
1 mars, 2010 at 18:44 #525578Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:haha oj ber om ursäkt. trodde du var tonåring! roligt att du fått en tid! :up:Det är jag som är lite yngre.. hehe. Ska ringa till vårdcentralen denna vecka, hoppas det blir av.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.