Här slutar historien!

Home Forums Medlemsbilder Här slutar historien!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author

Här kommer min käre vän ”dissector” lägga upp bilderna som vi tog idag på samtliga obligatoriska. Alla tips är välkomna, har en bra uppfattning om vad som släpar men tips på hur jag förbättrar mina svagheter etc. Allt är välkommet! Vore kul om någon skrev lite bara…. :D

Då kör vi! Passar på att buga för norsk_gadd’s fantastiska insats!

Och så sista :)

Blänkte som en fisk vill jag lova :D

Jag är ju även tillgänglig för desperata modell-jobb (skämt!)

Warrior wrote:
    Du har fått till definitionen riktigt bra. Dina axlar är det mest utmärkande och du har en riktigt bra mag-parti. Armarna ser också grymt bra ut. Du har en rätt bra fördelning mellan överkroppens muskler. I min mening behöver du bli ännu bättre på din posering i framtiden. Samtidigt anser jag personligen att du behöver träna vaderna rätt så rejält nu, annars finns risken att dom halkar efter ordentligt allteftersom du växer och benen i övrigt.

Klart imponerande!

Fortsätt så!

/Warrior

:worship:
    Precis sånna inlägg jag vill ha, konstruktivt och sakligt!
    Kan ju lika gärna lägga upp hur jag tänker träna under sommaren, hösten och vintern. Har kört Bartolls upplägg under nästan hela dieten men pga att jag fuskar och kör till failure så blev det tokigt jobbigt. Så nu återgår jag till min vanliga ”high-volume” training princip.

Måndag: Framsida ben
    Tisdag: Rygg, biceps
    Onsdag: Axlar, triceps
    Torsdag: Baksida ben, vader
    Fredag: Bröst, mage

Lördag: ”extra-dag” (här kommer framsida ben att köras med övningar som jag inte kör så ofta samt höga reps, även vaderna)

Söndag: Vila (kanske lite cardio)

Kommer inte köra detta schema varje vecka utan ibland skippa extra-dagarna och köra två dagars vila istället. Men underkroppen ska komma ikapp… så gott det går iaf.

Din nedre del av ryggen är fruktansvärt bra, vader och ben släpar men det verkar du veta.

jävla bra djup i ryggen..och ett eight pack dessutom :up:

Imponerande att orka ta dieten så långt utan tävling i sikte!!
    Överkroppen är riktigt bra med axlar, armar, rygg o mage. Benen behöver piskas men det verkar du vara medveten om. Kör hårt :emo-thumb

Pectoralis wrote:
    de där ser jävligt bra ut, fan va hård du är…hur har du gjort?

Inget speciellt egentligen, sänkt kcal systematiskt tills jag låg på 2300 de sista veckorna. Minskat på kolhydraterna och endast käkat kolhydrater till frukost och runt passet. Inte så mycket cardio men jobbat tungt så det gick jämnt ut. Sista veckan nu körde jag en tömning där jag nästan nollade kolisarna och sen fyllda jag rejält igår och idag. Men jag kan säga att jag har bättre tryck nu efter en rejäl pizza än vad jag hade på bilderna, haha!

Pectoralis wrote:
    aaha ok, såg grymt ut.. hur länge kommer du hålla den där formen då?

Vad tar det för en hawaii-pizza nuförtiden, 15 minuter? ;)

Nej men allvarligt så tänkte jag lägga på mig 3-4kg max och sen skära ner igen och försöka ligga så nära +-0 som möjlihy. Självklart några 100kcal över men inget tokigt iaf.

Dina bilder då mannen? Tror inte du är i mycket sämre form.

Oj, här var det hårt som sten! :emo-thumb

Hur länge varade din diet? Upplägget har
    i alla fall (uppenbarligen) fungerat kanonbra för dig!
    Jag måste verkligen berömma dina axlar! Riktigt fin
    balans på överkroppen! Plåga benen lite grann så
    blir det toppen!!! Tummen upp! :up:

bra jobbat man med dieten :) bra form fick du till blir nog roligar o träna på gymmet nu dock med lite mer ork men bra form
    bra axlar djup i ryggen biceps och bra mage.
    du behöver mer vidd på ryggen latdrag rodd etc. mer vader och ben överlag. kom ihåg mina tips på benen ;) vader är en svår jävel kan bara säga kontakt och mer vikt mer vikt så växer dem. kanske två pass i v kan funka. lite mer triceps för att kompensera emot biceps och lite mer bröst.

angående poseringen är de svårt via nätet.
    men typ små tips är :
    i dubbelbicce fram ska du luta armbåfarna lite upp så du får mer peak. lyft upp axlarna lite men inte för mkt så latsen försvinner kolla läget där det bryts i en spegel.
    dubbelbicce bak ska du svanka mkt mer och trycka ihop ryggen mer spännt den framför (är mer låta latsen hänga ut och inte så mkt spänna inre delarna av ryggen eller korsryggen.
    angåeende ben när du spänner dem ska du bara t ex spänna som i en benspark i mage benposeringen för o få fram ribborna annars får du trycka dem som i en knäböj i toppläget så man får fram hacken. och vrid ut svepet lite. som du även behöver lite mer av. samma sak i db och latspread bakifrån ska du vrida ut knäna lite så man får se mer av framsida lår från sidan och lårsvepet därmed.

latspread är svår om man inte fått till den naturligt :) kan bara säga att upp med bröstkorgen tryck in nävarna hårt i sidan av magen och vrid fram armbågarna utan att händerna släpper så kommer latsen fram och pecsen spänns. lyft lite på axlarna så hela nedre latsen kommer fram med.
    mkt som ska övas genom bildtagning och tekniker :)

lycka till nu med bygget inför nästa diet

Katti: Tackar så mycket, jo upplägget har funkat skitbra. Nästa diet blir det samma upplägg men lite hårdare från början så man slipper köra så extremt på slutet. Har fått bra tips om både träning och diet från Alex så jag känner mig mycket laddad. Hoppas jag kan ha lika roligt med min träning som du verkar ha med din, din journal är extremt underhållande.

Alex: Jo för tusan, klart jag kommer ihåg bentipsen. Kommer kombineras med ett intensivare ben-schema. Körde för övrigt utfall förra veckan… ja du kan väl lugnt säga att jag blev riktigt mör, haha!

Tack för poserings-tipsen, känns som det är mycket att lära sig där.

Poseringstips a la Alex ovan. Plus att du behöver träna mer på latsspread framifrån. Det syns att den inte sitter och känns naturlig (bakifrån är den mycket bättre). Prova att sätta händerna ”längre ut” och ”lyfta ut latsen”. Kanske spänner du dem för mycket, därav det smala intrycket.

Hårdheten klart godkänd. Skulle förmodligen funka på scenen också. Om det blir scenen ska du inte vara lika blank dock.

Totalt treochenhalv krabba av fem.:up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.