Home › Forums › Medlemsbilder › Hardkårträning i ghettot!!1
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 mars, 2007 at 18:10 #900299Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag får gamla tjackpundare att framstå som stadiga på hand;)
Haha Mer sånt. Skitkul och se!
25 mars, 2007 at 18:17 #900300Anonym anvandareMemberHenke W wrote:Trevligt med filmer!
OT: Var är ni nånstans? Tror bara att vi har lackat våra maskiner i den där färgen åt ett gym. / Henke Panthera Gym EqSol och Motion i Björkhagen. Tror iofs att de har bytt till något mer fancy namn nu som Kroppsverkstan eller något sånt. Men maskinerna har sett likadana ut sen jag tränade där första gången hmm 1995 eller något sånt:D
(Jag vet att jag är gammal…)[/b]
25 mars, 2007 at 19:20 #900301Anonym anvandareMemberBoven wrote:Haha, och klagosångerna över fysiken och utförandet öser in, inte så oväntat iof… Det känns lite som att än vad herr Jacksatan skulle gjort på gymmet så hade vissa av forumets medlemmar hittat nått att klaga på, känns som det ligger en hel del revanschlusta i luftet. Sen till påståendet från Matin.P och Jonas Lundberg om att det skulle ge en enorm skillnad i muskelutveckling vid ett något striktare utförande är ju jäkligt överdrivet, det är som allt annat en genitikfråga hur pass stor en muskel är vid en viss styrka, strikt som ostrikt, för det är ju bara att kolla sig runt på gymmet och kolla in ett par byggarfilmer för att bekräfta detta. Roligt film iaf!mvh Boven
det där med att klaga får andra stå för…
jag ger mer min syn på saken i ett allmänt perspektiv. (och alltid med lite ironi inbakat)
håller med om att det är andra faktorer än utförande som styr muskeltillväxten……men vill man få ut så effektiv träning som möjligt, så bör varje repetion utföras med kontakt (ögonblickligt stopp) i mitten, i kontraktions och i sträck fasen i rörelsen. utan att låsa, hänga eller studsa i leder eller ligament.(egen teori)[/b]
att köra tungt i bänkpress har nog alla gjort! och det är en kick att ta PB eller känna sig stark.
Marcel hade en väldigt bra form och fysik när han vann under FF.
och Jacksatans bänkpressar var imponerande.
även filmen var bra och rolig att se, mer sånt! :emo-thumb25 mars, 2007 at 19:32 #900302Anonym anvandareMemberSkönast i filmen var när Big A filmade sitt eget armflexande i spegeln :bb:
Discoövningen bänkpress impar inte på mig
25 mars, 2007 at 20:10 #900303Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:det där med att klaga får andra stå för…
jag ger mer min syn på saken i ett allmänt perspektiv. (och alltid med lite ironi inbakat)
håller med om att det är andra faktorer än utförande som styr muskeltillväxten……men vill man få ut så effektiv träning som möjligt, så bör varje repetion utföras med kontakt (ögonblickligt stopp) i mitten, i kontraktions och i sträck fasen i rörelsen. utan att låsa, hänga eller studsa i leder eller ligament.(egen teori)[/b]
att köra tungt i bänkpress har nog alla gjort! och det är en kick att ta PB eller känna sig stark.
Marcel hade en väldigt bra form och fysik när han vann under FF.
och Jacksatans bänkpressar var imponerande.
även filmen var bra och rolig att se, mer sånt! :emo-thumbTack Jonas! :up:
25 mars, 2007 at 22:09 #900304Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:träna som Marcell Kezdy om du vill ha muskler…
träna som Jacksatan om du vill imponera med vikter och pusha ditt eget ego…!?
det är få som har hjärnan med sig på gymmet! (i allmän mening)Ok, Jonas. Vad är skillnaden på mitt och Marcells utförande? Jag lyfter lite på röven samt möter stången lite med bröstkorgen. Är du så klent begåvad att du tror det ska göra nån jätteskillnad i muskelutveckling? Jag har lätt att bli stark och svårare för massa, och det skulle inte ändras hur strikt jag än körde.
Du pratar om att jag inte har hjärnan med mig på gymmet och gör allt för att pusha mitt ego. Vem är du att säga det? Du skämde ut dig så förbannat sist du tävlade att jag inte fattar vad du gör på forumet längre. En vuxen karl som går upp i dålig form och sen grinar i 2veckor på forumet efteråt över orättvis bedömning samt påpekar att du minsann aaaaaallldrig mer ska tävla. Vem fan tror du brydde sig? Snacka om att ha ett ego samt inte ha hjärnan med sig.
25 mars, 2007 at 22:47 #900305Anonym anvandareMemberHehe, mjaa.. Håller nog med faktiskt, hjärnan fanns på plats och inget fel på någons utförande. Tror mer på att anlagen skiljer än att sättet man pressar upp stången på skulle sluta med det ena eller andra utseendet på musklerna.
26 mars, 2007 at 01:03 #900306Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Ok, Jonas. Vad är skillnaden på mitt och Marcells utförande? Jag lyfter lite på röven samt möter stången lite med bröstkorgen. Är du så klent begåvad att du tror det ska göra nån jätteskillnad i muskelutveckling? Jag har lätt att bli stark och svårare för massa, och det skulle inte ändras hur strikt jag än körde.Du pratar om att jag inte har hjärnan med mig på gymmet och gör allt för att pusha mitt ego. Vem är du att säga det? Du skämde ut dig så förbannat sist du tävlade att jag inte fattar vad du gör på forumet längre. En vuxen karl som går upp i dålig form och sen grinar i 2veckor på forumet efteråt över orättvis bedömning samt påpekar att du minsann aaaaaallldrig mer ska tävla. Vem fan tror du brydde sig? Snacka om att ha ett ego samt inte ha hjärnan med sig.
Hahahah
det var en sågning som föll mig i smaken, mer sånt åt folket
26 mars, 2007 at 01:12 #900307Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Ok, Jonas. Vad är skillnaden på mitt och Marcells utförande? Jag lyfter lite på röven samt möter stången lite med bröstkorgen. Är du så klent begåvad att du tror det ska göra nån jätteskillnad i muskelutveckling? Jag har lätt att bli stark och svårare för massa, och det skulle inte ändras hur strikt jag än körde.Du pratar om att jag inte har hjärnan med mig på gymmet och gör allt för att pusha mitt ego. Vem är du att säga det? Du skämde ut dig så förbannat sist du tävlade att jag inte fattar vad du gör på forumet längre. En vuxen karl som går upp i dålig form och sen grinar i 2veckor på forumet efteråt över orättvis bedömning samt påpekar att du minsann aaaaaallldrig mer ska tävla. Vem fan tror du brydde sig? Snacka om att ha ett ego samt inte ha hjärnan med sig.
Hoppades på att du inte skulle låta det där rinna förbi haha.
26 mars, 2007 at 02:30 #900308Anonym anvandareMemberRolig film. Angående Jacksatans bänkpressar kan jag säga att visst går det att köra striktare men samtidigt kan jag nämna att de flesta jag ser köra bänkpress gör det betydligt mer ostrikt än Jacksatan. Grabben är helt klart stark i förhållande till volymen tycker i alla fall jag.
26 mars, 2007 at 07:19 #900309Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Ok, Jonas. Vad är skillnaden på mitt och Marcells utförande? Jag lyfter lite på röven samt möter stången lite med bröstkorgen. Är du så klent begåvad att du tror det ska göra nån jätteskillnad i muskelutveckling? Jag har lätt att bli stark och svårare för massa, och det skulle inte ändras hur strikt jag än körde.Du pratar om att jag inte har hjärnan med mig på gymmet och gör allt för att pusha mitt ego. Vem är du att säga det? Du skämde ut dig så förbannat sist du tävlade att jag inte fattar vad du gör på forumet längre. En vuxen karl som går upp i dålig form och sen grinar i 2veckor på forumet efteråt över orättvis bedömning samt påpekar att du minsann aaaaaallldrig mer ska tävla. Vem fan tror du brydde sig? Snacka om att ha ett ego samt inte ha hjärnan med sig.
tack för passningen!
det handlade inte om din hjärna, utan var mer en långsökt koppling att man ska ha kontakt mellan hjärnan och muskeln när man utför en övning (tycker jag!). även om man nämner namn så försöker jag att inte bli för personlig, men vissa tar det väldigt personligt!
har själv kört tunga bänkpressar emellanåt och visst är det roligt att prestera bra där…
angående min form och placering, som du gärna vill ta upp i detta sammanhanget. så var formen min bästa sist (även om den kunde varit bättre) och jag har inte kommit över det (tyck vad du vill om det)…!angående utförandet så har jag redan svarat på det; inte det viktigaste för muskelutvecklingen…
PS. det var mycket ironi i mitt första inlägg och jag väntade mig ett svar som detta ifrån dig ”ödmjuke Jacksatan”.
26 mars, 2007 at 07:30 #900310Anonym anvandareMemberBra – nu har Jonas fått ge svar på tal också – hoppas den pucken nu är löst iaf i form av inlägg i den här tråden.
26 mars, 2007 at 10:10 #900311Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Allt umgänge med JP, Jörgen och de övriga domarna har gjort min posering fläckfri!Öpöpöp! Inte blanda in mig i dina försök till så kallad posering. Jag vill ha min domarlicens kvar en stund till.
26 mars, 2007 at 10:13 #900312Anonym anvandareMemberImponerande styrka i bänken Jacksatan. Kör du fortfarande enligt Bartollprincipen och avvek vid detta pass? Du ser ut att möta stången lite väl hårt, sviktar det i bröstkorgen i bottenläget eller är det bara som det ser ut?
26 mars, 2007 at 10:32 #900313Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Imponerande styrka i bänken Jacksatan. Kör du fortfarande enligt Bartollprincipen och avvek vid detta pass? Du ser ut att möta stången lite väl hårt, sviktar det i bröstkorgen i bottenläget eller är det bara som det ser ut?Nej jag kör nog inte enligt Bartollprincipen längre. Jag kör iofs halvkroppspass och undviker failiure oftast vilket är det han förespråkar. Däremot brukar jag väl mer trappa upp vikterna och köra 1-2 arbetsset, sen räcker det för mig har jag märkt.
Njae, möter inte stången jättemkt men en del. Sen blir det att man försöker ta i mer när man filmar också. Rätt ofta kör jag helt strikt också(som marcell). Fattar faktiskt inte att folk orkar bry sig så jävla hårt, det är ju inte direkt så att jag påstått att jag slagit världsrekord och vill att folk ska godkänna lyftet. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.