Hardkårträning i ghettot!!1

Home Forums Medlemsbilder Hardkårträning i ghettot!!1

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 178 total)
  • Author

Alla är kritiker verkar det som, om Jacko verkligen anstränger sig kan det nog bli fem-sex uberstrikta reps med stop i botten och allting på rätt plats med 140kg och då tar han fortfarande runt 40 kg mer än vad de flesta här på forumet tar med ostrikt studs-i-botten utförande.
    Jag vet att jag inte kommer nå upp till de vikterna inom överskådlig tid iaf, jag skulle behöva väga minst femton-tjugo kilo mer än Jacko i bra form för att ens börja fundera på att lassa upp 140-150kg på stången.

Skitkul med film och Jack imponerar verkligen med de bänkvikterna i förhållande till egen storlek/vikt.

Fortress wrote:
    Studs eller inte. Räknar man på stångens vikt i förhållande till kroppsvikten så spöar nog Jacksatan de flesta här på forumet i bänkpress. Det handlar nog mer om den vanliga avundsjukan än hur strikt eller ostrikt lyften utfördes. Ni som är så mycket starkare och lyfter så strikt kan väl skicka in filmer själva i stället för att klaga, eller är det så att ni ligger och fjantar med 60kg i bänkpress och bara vill spela duktiga med ert klagande och tillrättavisande. Jag gör mer i bänkpress än Jacksatan och kör nog lite striktare också (OBS jag väger betydligt mer)men jag inser helt klart att killen är stark även om ett visst mått av fusk används i lyften.

Sen har Jack helt rätt i att generna avgör om du har lätt för styrka, volym eller både och. Som sagt du kan träna på ett visst sätt men generna kommer ändå att ha stor betydelse för din utveckling. Jag vet killar som gjort 150kg i bänkpress med en kroppsvikt på 70kg utan bänktröja) Samtidigt vet jag många andra som vägt en bra bit över 100kg och inte gjort mer. Det som de här killarna har gemensamt är att alla har tränat för volym och inte prioriterat styrka. Vad är det som har skapat de här skillnaderna, inte är det träningen utan generna.

Du skriver som vanligt bra, Fortress. :emo-thumb

David Frykman wrote:
    Jag tycker det såg ut som att han använde den muskeln han tränade mer än vad du gjorde. Vidare bör du räkna in alla faktorer när du jämför t.ex tar han så mycket skit han han knappt vet vad han heter.
    Det är skratt-retande att se en (tunnis är väl och ta i) kille stå och skrika på forumet om vad som är rätt eller fel utförande då du uppenbarligen inte har bevis för det själv och sedan skylla på genetik.
    Åsikter ha vi väl allihopa och du har rätt att köra dina bänk hur du vill.
    Kör hårt!
    /D

Var på forumet har herr Jacksatan sagt vad som är rätt eller fel utförande i bänken? Det är väl snarare vissa byggare som dig (*host*) som har gått ut med att det är ett speciellt utförande som gäller vid muskelbygge, de andra sätten bygger man tydligen nått annat. Att du använder ordet skrattretande är skrattretande i sig, för har inte du barn och familj och är en bra bit över 30 och likförbannat beteer dig som en 17åring som nyss börjat träna på gym, act your own age FFS! Sen till genitiksnacket… Med tanke på att du är typ 165 cm över havet så borde du väl vara väl medveten om genitikens betydelse. (Och nej Martin.P och gänget, jag vet att jag inte har mycket muskler i dessa kretsar och det har jag aldrig påstått heller, för det andra så vill jag inte ha det heller)

mvh Boven

Pikachu wrote:
    Detta är bara en åsikt. Vill inte vara negativ eftersom man blir bannad här lätt. Du studsade upp vikten på 150kg Jacksatan. Icke godkänt. Sen vad ryggdunkarna tycker är deras åsikt. Men kritik ska du ha. Jag var inte nöjd med dina lyft.

Jag tävlar inte, och har inte för avsikt att göra det. Detta gäller varesig styrkelyft eller fitness, cbb, bb. Jag tycker det är kul att hålla igång och ha en hygglig fysik samt jämföra mig med mina tidigare resultat. Jag kör alltid bänk så här, om jag inte kör på lättare vikter då jag kör strikt. Dvs jag jämför mig med mina egna bänkpressar. Att lyfta på röven lite grann i bänkpress är faktiskt ingen dödssynd, och sen vad du och andra här tycker om mitt utförande skiter jag faktiskt i.
    Det jag stör mig på är folk som är så sjukt opålästa att de tror att man får Marcell-volym av att köra strikt och Jacksatan-volym av att lyfta röven lite. Är det seriöst någon här som tror att jag skulle se ut som Marcell om jag tränade som honom i ett år? Killen har en outstandig fysik och det är ett hån mot honom att ens påstå nåt sånt.

Pikachu wrote:
    Detta är bara en åsikt. Vill inte vara negativ eftersom man blir bannad här lätt. Du studsade upp vikten på 150kg Jacksatan. Icke godkänt. Sen vad ryggdunkarna tycker är deras åsikt. Men kritik ska du ha. Jag var inte nöjd med dina lyft.

Alla på forumet kan erkänna att jag är raka motsatsen till en ryggdunkare, så tro inte att detta är ett försvar. Men det du kallar för ”Icke Godkänt” är då enligt reglerna i arrangerade tävlingar. Jag har tittat på filmen noga flera gånger och jag upplever inte att det är en tävling, utan ett träningspass, och hur vi gör där är upp till oss själva.

Regelrapare.

Marcus Syvertsen wrote:
    Alla på forumet kan erkänna att jag är raka motsatsen till en ryggdunkare, så tro inte att detta är ett försvar. Men det du kallar för ”Icke Godkänt” är då enligt reglerna i arrangerade tävlingar. Jag har tittat på filmen noga flera gånger och jag upplever inte att det är en tävling, utan ett träningspass, och hur vi gör där är upp till oss själva.

Regelrapare.

:up:

David Frykman wrote:
    Du har rätt att tro vad du vill också. Det verkar lönlöst att snacka vett med dig och din attityd är ofta negativ och offensiv, tråkigt.
    Har ingen lust att paja tråden med tjafs så ta inte illa upp om jag inte svarar dig mer.

Det känns bra att du pratar om negativ och offensiv attityd efter ditt inlägg till mig. Det är klart det är lönlöst för dig att försöka övertyga mig om att kontraktion och stop i botten bygger mer volym. Du har ju noll kunskap om träning. Det känns som att ditt inlägg enbart var ett påhopp utan grund. Sen att säga att Branch Warrens ostrika snedbänkar med halvt utförande tar mer ”på den muskel han vill att det ska ta” än mina är ju komiskt.
    Jag är inte ute efter att bråka med dig, men jag måste ju få svara med samma mynt när du använder en jävligt nedlåtande ton till mig.

OK, mina vänner, då gör vi så här:

Ett personangrepp till så låser vi tråden.

*Fan, minns att det handlade om nån träningsfilm från början. Var tog den vägen?…”*[/b]

Boven wrote:
    Var på forumet har herr Jacksatan sagt vad som är rätt eller fel utförande i bänken? Det är väl snarare vissa byggare som dig (*host*) som har gått ut med att det är ett speciellt utförande som gäller vid muskelbygge, de andra sätten bygger man tydligen nått annat. Att du använder ordet skrattretande är skrattretande i sig, för har inte du barn och familj och är en bra bit över 30 och likförbannat beteer dig som en 17åring som nyss börjat träna på gym, act your own age FFS! Sen till genitiksnacket… Med tanke på att du är typ 165 cm över havet så borde du väl vara väl medveten om genitikens betydelse. (Och nej Martin.P och gänget, jag vet att jag inte har mycket muskler i dessa kretsar och det har jag aldrig påstått heller, för det andra så vill jag inte ha det heller)

mvh Boven

Varför jag överhuvudtaget kommenterade JackSatan är ju för att han själv är på alla andra med nedvärderande kommentarer som om han själv var någon förebild. Tycker ej det är barnsligt att stå för det jag tycker. Däremot att inte låta folk ha åsikter och hitta ”fel” med personen som kommenterat videon är väl inte fair. Jag har iofs inte kommenterat videon heller.
    Själv är jag 173 och har tränat många år, dels på gym dels med annat. Jag har sedan jag började träna på ”riktigt” samt äta riktigt gått upp 9 kg på ett år men jag hade kanske ”tur” ungefär som när man spelar på lotto. Jag ser vad som funkar med mig och skall inte lägga mig i vad ni gör i fortsättningen om ni inte ger er på mina vänner.

Janpeter Sangborn wrote:
    OK, mina vänner, då gör vi så här:

Ett personangrepp till så låser vi tråden.

*Fan, minns att det handlade om nån träningsfilm från början. Var tog den vägen?…”*[/b]

Ok.

Tycker bänkarna va helt klart imponerande. Oavsett rumplyft är det stora vikter. Vad väger Jacksatan? 85-90? Mycket drama, lite lyfta här nu. Upp med egna filmer så kan vi jämföra.

När kan vi förvänta oss en fullängds-dvd? :D

Melin wrote:
    När kan vi förvänta oss en fullängds-dvd? :D

Vi har inlett förhandlingar med all större filmbolag nu. De inser ju naturligtvis att det kommer att bli en blockbuster så konkurrensen är stenhård;)

Tack för övrigt alla som har sagt snälla grejer om filmen;)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 178 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.