Home › Forums › Medlemsbilder › Hur mycket bör man gå ner??…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2007 at 23:31 #773398Anonym anvandareMember
Lägger upp ett par bilder för att få lite tips om hur mycket jag behöver gå ner för att se skapligt ”fit”, hård ut.
Har aldrig försökt mig på att deffa förut, men nån som vart i samma skick kanske kan säga hur mycket som är ”ballast”
Fakta:
28år
172 cm lång
94 kg13 oktober, 2007 at 23:31 #82459Anonym anvandareMember13 oktober, 2007 at 23:39 #773399Anonym anvandareMemberSvårt att avgöra med endast en bild som hjälp. Men runt 15kg fett skulle nog göra att det ser lite roligare ut! Bara att kämpa på!
13 oktober, 2007 at 23:47 #773400Anonym anvandareMemberMen det beror på vilken form du vill uppnå som sagt. Man ska inte jämföra med tävlingsform som en bodybuilder uppvisar, då det inte är hållbart att springa runt med den formen året runt.
14 oktober, 2007 at 00:29 #773401Anonym anvandareMemberDet är mest för nitt eget höga nöjes skull jag vill bli lite smalare.
Kan ju vara kul att se musklerna lite bättre…..På hur lång tid kan man tänka sig är rimligt att gå ner 15-20 kg?
//Maggan
14 oktober, 2007 at 00:41 #773402Anonym anvandareMemberOm du vill behålla det mesta av din surt förvärvade muskelmassa bör du inte sikta på tappa mer än ett kilo i veckan. Ca 500kcal underskott är rätt lagom att ligga på för att inte tappa muskelmassa.
14 oktober, 2007 at 01:35 #773403Anonym anvandareMemberRäkna med minst ett halvår på diet.
14 oktober, 2007 at 01:41 #773404Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Räkna med minst ett halvår på diet.Njae, ska nog gå på 4 månader ungefär..
Var själv i samma sits (nästan) gick ner 15 kg på ca 3,5 månad..Maggan: Se till att lägga upp en bra diet bara, så du inte förlorar muskelmassa..
14 oktober, 2007 at 02:24 #773405Anonym anvandareMemberSami.A wrote:Njae, ska nog gå på 4 månader ungefär..
Var själv i samma sits (nästan) gick ner 15 kg på ca 3,5 månad..Maggan: Se till att lägga upp en bra diet bara, så du inte förlorar muskelmassa..
Ponera att han behöver droppa 20 pannor – vilket jag tycker att han behöver – och att detta ska ske på fyra månader, det blir alltså 5 kg i månaden.
Tja, omöjligt är det väl inte, dock kan man förmoda att underskottet måste vara rätt rejält om detta ska ske.
14 oktober, 2007 at 02:51 #773406Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ponera att han behöver droppa 20 pannor – vilket jag tycker att han behöver – och att detta ska ske på fyra månader, det blir alltså 5 kg i månaden.Tja, omöjligt är det väl inte, dock kan man förmoda att underskottet måste vara rätt rejält om detta ska ske.
När man har lite mer kroppsfett än vanligt så släpper kroppen gärna ifrån sig det och spar på muskler..(Om du går efter en bra diet) så 1 kg i veckan borde nog gå i början..
14 oktober, 2007 at 09:19 #773407Anonym anvandareMemberÄr det någon som kan ge förslag på en bra diet?
Kanske skriva ner vad man ska äta under en dag.
Jag är helt värdelös på att hitta på mat.MVH
Maggan14 oktober, 2007 at 10:48 #773408Anonym anvandareMemberOk, om jag ¨då ska försöka gå ner 5kg/månad, hur många gram protein/kolhydrater/fett ska jag äta om dagen?
//Maggan
14 oktober, 2007 at 11:14 #773409Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Tror absolut han kan klara 5kg i månaden. Det är ganska exakt 1kg/vecka och det går även om man vill behålla sin muskelmassa.Enligt Andreas Abelsson aka. King Grub så är en lagom fart -0.5kg i veckan om man INTE vill tappa muskelmassa, här sitter du och rekomenderar att öka den hastigheten till över det dubbla, schysst.
Börjar man gå ned över 1kg i veckan så kommer man utan tvekan tappa muskelmassa, rejält också.
Mvh
14 oktober, 2007 at 11:20 #773410Anonym anvandareMemberMaggan wrote:Ok, om jag ¨då ska försöka gå ner 5kg/månad, hur många gram protein/kolhydrater/fett ska jag äta om dagen?//Maggan
Prova Den Termogena Dieten.
Finns under artiklar.
14 oktober, 2007 at 13:41 #773411Anonym anvandareMemberstenis wrote:Enligt Andreas Abelsson aka. King Grub så är en lagom fart -0.5kg i veckan om man INTE vill tappa muskelmassa, här sitter du och rekomenderar att öka den hastigheten till över det dubbla, schysst.Börjar man gå ned över 1kg i veckan så kommer man utan tvekan tappa muskelmassa, rejält också.
Mvh
Det går inte att generallisera så och säga att går man ner 0,5 kg så tappar man inte massa men om man går ner 1 kg så tappar man massa. Det finns många faktorer som spelar in. Bland annat hur mycket massa som redan finns, genetiska faktorer, hur fet man är… med mera.
Men har man en hög fettprocent är en snabbareviktnedgång mer lämpad än för en person med låg fettprocent. Tex i början av en diet är det ganska lätt att flera kilon (vätska) försvinner redan under första veckan.
Självklart är risken att tappa muskler ju snabbare viktnedgången är men att det skulle vara finnas magisk gräns vid 0,5 kilo/vecka är bara rent svammel. Men visst kan det för många personer vara ett ganska bra riktmärke.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.