Home › Forums › Medlemsbilder › Jag har tränat i 8-9 månader nu.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 december, 2005 at 11:08 #1039926Anonym anvandareMemberaxl wrote:jag skojade bara :p. du kommer nog komma långt innom byggningen (med tanke på din ålder) , iaf om du fortsätter öka som du gjort :up:
okej…hehe…jag har också tänkt fortsätta och så får jag se om jag kan få vara med och tävla i olika nivåer…
31 december, 2005 at 11:11 #1039927Anonym anvandareMemberarcher wrote:tävla inom vad?jag ska börja med att tävla på luciapokalen tror jag…men det e långt kvar till det…vem vet de kanske tar 2 eller 3 år…
31 december, 2005 at 11:14 #1039928Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Ser helt ok ut, du verkar inte vara så gammal heller så du har tiden för dig! Se nu till och inte bli inlurad i dopingträsket och kör på hårt nu så kommer det bli kanon!Mvh Calle Sirén, clean machine
tackar….jaja….men jag vet inte hur länge jag ska hålla på¨ tills jag kommer i form så att jag kan få börja tävla på luciapokalen.men jag tänker ju träna så länge jag orkar och mår bra…
31 december, 2005 at 11:21 #1039929Anonym anvandareMemberJadu… lägg till några år så kan du säkert tävla. 3-4 år låter som en mer realistisk målsättning om du vill slippa sträck-gubbe syndromet på line-up.
31 december, 2005 at 11:27 #1039930Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Jadu… lägg till några år så kan du säkert tävla. 3-4 år låter som en mer realistisk målsättning om du vill slippa sträck-gubbe syndromet på line-up.hehe…jaja självklart kan jag det….men jag vet inte så jätte mkt om styrketräning..,.men jag håller på läsa tidningar och sånt…så jag lär mig varje dag nåt nytt.
31 december, 2005 at 12:37 #1039931Anonym anvandareMemberDu ser iaf förvånansvärt muskulös ut för att endast väga 59kg på 177cm,
men min amatörmässiga bedömning är att du bör lägga på dej 30 hyffsade kilon till om du ska tävla i byggning i varje fall, men låt de ta sin tid.31 december, 2005 at 12:50 #1039932Anonym anvandareMemberasker wrote:Du ser iaf förvånansvärt muskulös ut för att endast väga 59kg på 177cm,
men min amatörmässiga bedömning är att du bör lägga på dej 30 hyffsade kilon till om du ska tävla i byggning i varje fall, men låt de ta sin tid.31 december, 2005 at 14:28 #1039933Anonym anvandareMemberasker wrote:Du ser iaf förvånansvärt muskulös ut för att endast väga 59kg på 177cm,
men min amatörmässiga bedömning är att du bör lägga på dej 30 hyffsade kilon till om du ska tävla i byggning i varje fall, men låt de ta sin tid.hehe..tack….jaja…men…hur långt tid kan det ta tror du?
31 december, 2005 at 15:26 #1039934Anonym anvandareMemberDu får nog vänta betydligt mer än 2 – 3 år om du skasatsta på byggning!
31 december, 2005 at 15:29 #1039935Anonym anvandareMembermaseullah wrote:hehe..tack….jaja…men…hur långt tid kan det ta tror du?finns inget som kan svara på en så här fråga…
är väll bara vänta och se ffs31 december, 2005 at 16:14 #1039936Anonym anvandareMemberAlexg wrote:Du får nog vänta betydligt mer än 2 – 3 år om du skasatsta på byggning!ja vet:)
31 december, 2005 at 16:15 #1039937Anonym anvandareMemberStorPatrik wrote:finns inget som kan svara på en så här fråga…
är väll bara vänta och se ffsokej:o
31 december, 2005 at 16:21 #1039938Anonym anvandareMemberSom sagt, det kommer ta tid… men du har en fin grund. Det vore synd om du inte fortsatte.
31 december, 2005 at 17:52 #1039939Anonym anvandareMemberarcher wrote:Som sagt, det kommer ta tid… men du har en fin grund. Det vore synd om du inte fortsatte.jaja..hehe…nee men ja tror inte jag kommer och sluta med styrketräning…styrketräning och musik är min fritid….mina kompisar säger att ja e bättre på musik än styrketräning men jag tänker på samma sak som du och andra säger,att det tar sin tid kan jag inte göra nåt åt…bara o träna på
31 december, 2005 at 18:30 #1039940Anonym anvandareMemberAlltså, du ska få ett par jättebra tips av mig.
Först det allra första tycker jag att du ska strunta fullständigt i hur lång tid det tar att ”komma i form”. Det kan ta allt ifrån två till femton år. Vem vet? Vad spelar det ens för roll? Tänk såhär. Låt säga att ditt mål är att väga in på stenhårda 95kg. Är ingenting uppnått när du väger 90, 80 eller ens 70kg? Du har ju ökat massor och ser mycket bättre ut än vad du gjorde när du började. Det är det som är grejen med styrketräning (och egentligen allt annat). Själva resan fram till målet måste vara rolig. Du ska ha kul. Du ska vilja gå till gymmet mer än allt annat – och inte av den keffa anledningen att du vill ”uppnå resultat” – fuck resultat! Du ska onanera dig till sömns varje kväll med tanken att imorgon får du köra knäböj.
Resten; alltså allt det andra, som t.ex. att du en dag kanske vinner Mr. Olympia (vem vet?) ska du inte se som annat än någonting extra, en bisak eller ett tillägg. En bonus ungefär. Mitt tips till dig min vän är alltså att du ska fokusera all din energi på att bli starkare och starkare i alla övningar, och det dessutom på kontinuerlig basis. När du står där och böjer 200kg lovar jag dig att dina ben är redo för tävling. Cool?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.