Jeppzon, Ahlin & Micke, Gymmning i Storvik (Kommer bli träningsdagbok)

Home Forums Medlemsbilder Jeppzon, Ahlin & Micke, Gymmning i Storvik (Kommer bli träningsdagbok)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 80 total)
  • Author

ajabaja, inte köra med böjda ryggar i marklyften… Det finns alltför många med ryggproblem på gymmen runtom i Sverige, sälla er ej till den skaran. Annars ser det bra ut, kör hårt!

_NOS wrote:
    Har kikat lite här på forumet å sett att det är flera gym som saknar powerrack. Vi har även sittande, stående och liggande bencurl..:up:

samma här, mitt gym är väldigt välutrustat förutom att det saknar powerrack…

Tobbe K wrote:
    Kämpa på grabbar!!:up:

Ni kör med helgrym utrustning ( om bara hälften av grejerna finns kvar sen gymmet låg i fritidsgården för en herrans massa år sen).

Startade min ”träningskarriär” på storviks gym i slutet av 80-talet.
    Kan med lång erfarenhet säga att det finns få gym i den storleken som har så bra träningsutrustning. Det blev bara bättre för varje gång man bytte lokal.
    Ser ut som man gjort ytterligare en flytt, stämmer det?
    Länge sen jag var på besök, men jag måste nog komma förbi å köra ett pass nästa gång jag är ”hemma”:)

Kör hårt & smart, det finns alla förutsättningar att bli riktigt grov på detta gym!

Mvh / Tobbe

Är ju 89’a jag,så jag har inte koll allt för långt bak i tiden. Men det låg på Stenbackskolan när du började va? Runt 1995 flyttade dom till Majorsgatan, Matt Johans gamla lokaler. Senaste flytten var i slutet på 2004 till Hälsocentralens gamla lokaler, nyrenoverade och fina. Det är bara och hojjta till om du ska ner och träna, vill gärna vara med:emo-thumb

håller med, undvik maxning i mark i början, började köra tung i början och skadade ryggen, haft problem sen 6år tillbaka nu:(

ner med röven djupt och sjut upp bröstet och titta högt upp, dvs sänk ej huvudet..!
    ser bra ut annars, kör på :emo-thumb

jiggen wrote:
    håller med, undvik maxning i mark i början, började köra tung i början och skadade ryggen, haft problem sen 6år tillbaka nu:(

ner med röven djupt och sjut upp bröstet och titta högt upp, dvs sänk ej huvudet..!
    ser bra ut annars, kör på :emo-thumb

Nästa ryggpass = Sänker vikterna i mark för att få in bättre teknik

Hiiiman wrote:
    ja i o matt ni nu är så gröna som du säger förstår jag inte varför ni lär er teknikerna först….

I mina ögon är det tuffare att köra strikt på rätt vikter änj att flåsa och svinga på allt för tunga !

Precis, först utförandet sedan vikterna.

låter bra:emo-thumb kör hårt 8)

Hiiiman wrote:
    ja i o matt ni nu är så gröna som du säger förstår jag inte varför ni lär er teknikerna först….

I mina ögon är det tuffare att köra strikt på rätt vikter änj att flåsa och svinga på allt för tunga !

och i mina ögon så är det vittigt att lära sig från grunden, även om man kör på 50kg i mark så har du ju en skaderisk och har man tekniken i början så är det ju lättare att få in det rätt sen när man väl börjar bli stark…min åsikt iaf!:drinks:

_NOS wrote:
    Är ju 89’a jag,så jag har inte koll allt för långt bak i tiden. Men det låg på Stenbackskolan när du började va? Runt 1995 flyttade dom till Majorsgatan, Matt Johans gamla lokaler. Senaste flytten var i slutet på 2004 till Hälsocentralens gamla lokaler, nyrenoverade och fina. Det är bara och hojjta till om du ska ner och träna, vill gärna vara med:emo-thumb

Stämmer bra det, å så låg det i källarn på hedängskolan en sväng också.
    Bor för tillfället i Göteborg, men mammsen bor ju kvar i Sandviken så jag kommer upp ibland.
    Så nån gång under våren kan ni räkna med besök, och några hårda inspirerande träningspass. Brukar känna mig som ett barn på julafton när jag kommer hem å kör på gymmet i Storvik. Det ser jag verkligen fram emot!:bb:

Hör av mig när det drar ihop sig!
    Fortsätt träna med samma goa inställning, å tänk på utförandet det lönar sig i längden:up:
    Vi ses!

Mvh / Tobbe K

era knäböj i squat racken e helkassa. ni har spärrarna för långt upp och ni kommer inte ens ner 90grader. tippa på att ni böjer knäna lite sen tillbaks igen

lightning wrote:
    era knäböj i squat racken e helkassa. ni har spärrarna för långt upp och ni kommer inte ens ner 90grader. tippa på att ni böjer knäna lite sen tillbaks igen

varför klaga när man kan berätta hur det ska gå till ist???:|

;)

_NOS wrote:

Jeppe vad går du på ? hehe , vi flyttade ju i slutet av 2005 ;D

lightning wrote:

TAck för påpekningen , men snällare ton nästa gång tack. annars kan du sluta att påpeka , ! :up:

när kommer nästa pass? :)

axl wrote:
    när kommer nästa pass? :)

nästa pass blir imån, lördag, det har vart förkylning och sjukdomar.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 80 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.