Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,086 through 2,100 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • #209485
    Porja wrote:
    Gillar skarpt din hemma gym!

    Igår: 1 timmes Kettlebells, min andra
    [youtube=YqR9_7Qhaxw]

    Förra veckan: Rodd (1min): 363 m :-) är nu snabbt tillbaka till samma höga resultat på träningen som innan decembercupen förra året, tack vare bättre teknik!
    [youtube=8zurTYETOsA]

    Stort tack!! :)

    Bra kämpat Porja!

    Lowgrein wrote:
    Inte hade någon som passade? är ju bara att kasta ner dom på golvet om du failar ju:emo-thumb

    +1

    Spinbag:
    [youtube=X8s6nOJOLvQ]
    [youtube=R6H03zmxjbA&feature=player_embedded]

    #209486
    JeppeAndersson wrote:
    [youtube=7SGOGHkqOv0]

    Ville inte gå lägre eftersom jag inte hade någon som passade :(

    Jag säger samma sak här…..

    Kör lägre vikter och längre rörelse, här gick du ju inte alls ner till axlarna, det var ju det som var problemet med hantelpressarna för bröst sa du, att ”där nere” känns det bara i axlarna.. De flesta byggare kör hantelpress för axlar ”tvärtom” vad du kör, dvs stannar med hantlarna när de har fått upp dem strax över huvudet och låser ej ut dem (de är inte ens nära att göra så)

    Halva reps med relativt tunga vikter kommer öka risken för att du skadar dig samt blir osmidig som en flodhäst.

    #209487
    mysglenn wrote:
    Jag säger samma sak här…..

    Kör lägre vikter och längre rörelse, här gick du ju inte alls ner till axlarna, det var ju det som var problemet med hantelpressarna för bröst sa du, att ”där nere” känns det bara i axlarna.. De flesta byggare kör hantelpress för axlar ”tvärtom” vad du kör, dvs stannar med hantlarna när de har fått upp dem strax över huvudet och låser ej ut dem (de är inte ens nära att göra så)

    Halva reps med relativt tunga vikter kommer öka risken för att du skadar dig samt blir osmidig som en flodhäst.

    Tydligen så läste du inte mitt svar om hantelpressen… Jag får väl köra hur jag vill så länge de känns bra? Eller måste man följa din regel bok på alla övningar?
    Lägg upp något själv så man får se hur du kör också.

    #209488

    FIck till 9 reps med 40kg i bältet igår, vägde själv in på 96.5kg.

    [youtube=2eTOON9wmXk]

    #209489

    Rumppump pass minsann!
    [youtube=VggtyxTZk3w]

    60 kg runt midjan på dipsen, och djupa minsann hoppsan!
    [youtube=tmFOjFiL4oM]

    Chins: kv + 40 kg x 3 reps PB! + 363 m i rodd igen! :)
    [youtube=fxXIQCrnFsE]

    #209490

    Omgjord teardrop bag till en Large maze bag
    [youtube=X7btSKH8xYQ&feature=player_embedded]

    #209491
    JeppeAndersson wrote:
    Tydligen så läste du inte mitt svar om hantelpressen… Jag får väl köra hur jag vill så länge de känns bra? Eller måste man följa din regel bok på alla övningar?
    Lägg upp något själv så man får se hur du kör också.

    Ja du får köra som du vill men själva poängen med att lägga upp filmerna är ju att få kritik… sedan är det inte min regelbok utan mera en anatomisk regelbok..

    Jag var viktkåt när jag var 16 med … får sota lite för det nu ;)

    Vad spelar det för roll hur jag kör? Är detta en tävling eller?

    #209492
    mysglenn wrote:
    Ja du får köra som du vill men själva poängen med att lägga upp filmerna är ju att få kritik… sedan är det inte min regelbok utan mera en anatomisk regelbok..

    Jag var viktkåt när jag var 16 med … får sota lite för det nu ;)

    Vad spelar det för roll hur jag kör? Är detta en tävling eller?

    Nej det är ingen tävling, tycker bara att du ska lägga av med att kritisera när du själv inte kan visa hur du utför övningen.

    #209493

    [youtube=z5tHcS3yiRU]

    Robert Ebersköld, deltagare SM 2011 CBB -180cm

    #209494
    mysglenn wrote:
    Ja du får köra som du vill men själva poängen med att lägga upp filmerna är ju att få kritik… sedan är det inte min regelbok utan mera en anatomisk regelbok..

    Jag var viktkåt när jag var 16 med … får sota lite för det nu ;)

    Vad spelar det för roll hur jag kör? Är detta en tävling eller?

    Jag tycker hans utförande ser bra ut? Det finns ingenting som säger att man borde gå längre ner så. Många och jag själv går inte längre ner än så eftersom det tar som sagt mera på axlarna efter 90 grader. Nu syftar jag på hantelpressen för bröst.

    anatomisk regelbok

    #209495
    JeppeAndersson wrote:
    Nej det är ingen tävling, tycker bara att du ska lägga av med att kritisera när du själv inte kan visa hur du utför övningen.

    Varför ska just jag göra det när det utmärka andra exempel?
    Jag beskrev ju hur du kan köra för att undvika skador etc i framtiden..

    #209496
    jonte1 wrote:
    Jag tycker hans utförande ser bra ut? Det finns ingenting som säger att man borde gå längre ner så. Många och jag själv går inte längre ner än så eftersom det tar som sagt mera på axlarna efter 90 grader. Nu syftar jag på hantelpressen för bröst.

    anatomisk regelbok

    90 grader var? menar du vinkeln mellan över- och underarm?

    Om du inte känner av att bröstmuskeln ”jobbar” när du har mindre vinkel än så mellan över- och underarm kanske du/ni bör jobba lite på tekniken, tex öva er på att ”bröst upp” er samt dra in skulderbladen..

    [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=110]

    [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=85]

    #209497
    jonte1 wrote:
    Jag tycker hans utförande ser bra ut? Det finns ingenting som säger att man borde gå längre ner så. Många och jag själv går inte längre ner än så eftersom det tar som sagt mera på axlarna efter 90 grader. Nu syftar jag på hantelpressen för bröst.

    anatomisk regelbok

    Är inne på mysglenns linje, kör övningen med full rom!
    Du slipper om inte annat lägga en massa onödig tid på att stretcha! :up:

    Om det nu är bröst du inte tränat efter 90 grader i plan hantelpress, vad har du för anledning att stanna i 90 grader i sittande?
    Mer än att du får sänka vikten ?

    En anordning när man inte har någon till att hålla mitsarna.. ;)
    [youtube=M3AFME-Udo8]

    #209498

    [youtube=v7ImdRYrqH4]

    #209499
    PatteZ wrote:
    [youtube=v7ImdRYrqH4]

    Fyfan, stark HEST :))

    [youtube=Kxzkc6kkfwk]

Viewing 15 posts - 2,086 through 2,100 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.